Manny The Defender [former "FrankenFender"]

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Manny The Defender [former "FrankenFender"]

Ongelezen bericht door Fetzl »

Na de hardtop van Manny The Defender al een paar keer heringericht te hebben en nog steeds niet 100% tevreden te zijn, stootte ik een tijdje geleden op een realisatie van RRConcept uit Frankrijk
Afbeelding
In sé komt dit er op neer dat ze een 130STW hebben gemaakt met daarop een klapdak...
Dat lijkt mij de ideale reiswagen.... maar ik schrok een beetje van de prijs van de conversie
Zo'n 13 kE voor de conversie door RRConcept (of 5600€ voor de DIY-conversie kit)... en dat is ZONDER het klapdak.
Daar mag je nog eens een kleine 9 k€ voor neertellen.

Daarbij komt nog dat je dit type uitvoering nooit door de keuring krijgt... ook niet in Frankrijk trouwens.
Gewapend met wat simulaties en artist-impressions trok ik naar de stationschef van de Geelse autokeuring en pleitte mijn dossier.
Het besluit was dat ik met de achterbouw kon doen wat ik wou, zolang ik de double cab-cabine maar onveranderd liet en binnen de normale afmetingen van het voertuig bleef... dus niet té breed en niet té lang.

Being a DIY'er myself, was ik na de bouw van mijn trailer vorig jaar toe aan een nieuw project.... en this got me thinking.
Hun conversiekit is eigenlijk niet méér dan de achterkant van een 110 3-deurs hardtop.... dus als ik er zo eentje kan vinden, dan zijn we al een heel eind, toch ? En zo begon de zoektocht.
Een 110-dak passeerde op FB marktplaats.... voor 150€ gescoord
Een forumlid was toevallig net bezig om zijn 110 3d HT om te bouwen naar een HCPU en had de achterbouw veil... voor een paar 100€ veranderde die van eigenaar.

Time to get started.
Stap 1: de achterbak verwijderen
Afbeelding
Afbeelding

Het verbaasde me hoe makkelijk dit gaat. een 15-tal bouten lossen, de bak aan het dak van de carport ophangen/optakelen en er vanonder rijden.
Op minder dan 3 uur was de bak er af en stond die opgeborgen in de garage van schoonma (tot met sint-juttemis wellicht :-D)

een balkje achteraan gemonteerd en de lampen er tegenaan geschroefd en we waren nog steeds mobiel.
Even bekroop het idee me om een grote spoiler te installeren en er een hot-rod van te maken, maar zonder het gewicht van de bak en de dubbele veren is hij nu echt wel HARD afgeveerd en springerig..... en ook wel behoorlijk vinnig in optrekken.

Doordat de bak er af was, was de volledige achterkant van het chassis nu bereikbaar.... tijd voor wat liefde en aandacht.
Gelukkig was het bijna allemaal vliegroest.
Afbeelding
Enkel de bevestigingsstukjes van de cabine aan de tussenbalk van het chassis waren er wat erger aan toe.
Afbeelding

Een tijdje geleden schafte ik me een kleine straalcabine aan met het oog op de restoratie van de SIII.
Ik kon dus meteen aan de slag.
Chassis met de hand wat opschuren / mat zetten en een goeie 1K lak erop (in 2 lagen)
Alle onderdelen die los konden, werden afzonderlijk gestraald en geschilderd... dus ook de brandstoftank er uit om overal goed aan te kunnen

Afbeelding
Afbeelding

Meteen ook maar de remklauwen gestraald en volledig gereviseerd
Afbeelding

Een stevig werkje dat een paar weken in beslag nam, maar wel veel voldoening gaf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk zorgt de nieuwe eindlaag er ook voor dat alles wat makkelijker proper te krijgen is na een ritje door de modder.
Anyway... zover zijn we. We kunnen opnieuw rijden
Ik wacht nu op de levering van de coating om de onderkant van de nieuwe "achterbak" te behandelen.
======================================================================================================================

Progress update 02/06/2019
Een lang weekend en noodgedwongen het clubweekend naar Forrest HIll, Fr moeten skippen wegens een brandstofprobleem (aanvoernippel brandstoffilter gebroken) - de gelegenheid te baat genomen om nog wat stappen te zetten in "The Build"
Er was schitterend weer voorspeld en dus hét moment om de nieuwe achterbak te behandelen nu het nog kon.
Ik had em al eens onder handen genomen met een stoom-hoge druk, maar dat was niet voldoende. Schuurmachine in de hand en gáán.
De laatste resten verwijderen en mat zetten voor de primer
Afbeelding
Ik had geopteerd voor een U-Pol Raptor coating en na mezelf goed geïnformeerd te hebben, ook maar op zeker gespeeld en voor de U-Pol etch primer gekozen - het zou zonde zijn dat alles los komt omdat de primer niet compatibel is.
Afbeelding
2 lagen primer (5 spuitbussen voor de hele onderkant) later was het zaterdag 01/06 en hot-hotter-hotst buiten
it's Raptor time.... super eenvoudig aan te brengen als de basis goed is: verharder in de bus kieperen.... schudden ... pistool op de bus schroeven en spuiten maar.... eveneens 2 lagen (een kit met 4 bussen van 1 l nodig gehad)
Resultaat mag er zijn - ik ben gerust
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl de laatste laag droogde, kon ik beginnen losbouten: de achterste bulkhead van de truck-cab moest er vanaf.
In volgorde:
  • zetels er uit
  • seatbox verwijderen
  • een hoop bouten en schroeven verwijderen - alle maten en soorten
  • achterste bulkhead verwijderen
Afbeelding

Tijdens de mock-up bleek dat zonder ook het bovendeel (raampjes) er uit moest; de nieuwe achterbak kon er niet ingeschoven worden want een dwarsbalk op het chassis zat in de weg
Dus:
  • hemel demonteren
  • truck-cab raamdeel losmaken
  • nieuwe bak inschuiven

Afbeelding

Het leek op het eerste zicht allemaal te passen - alle gaten kwamen overeen
Het lijkt wel alsof dat er voor gemaakt is; de bak steekt zo'n 15 cm verder uit achteraan dan een standaard 130, maar de binnenruimte in de bak neemt toe van 170 cm naar 2.00 m
Er ontbrak wel een steun achteraan... dus daar moesten we iets op verzinnen.
Een paar extra kokerprofieltjes op bestaande gaten gebout en klaar.
  • Bevestigen van de achterbak aan het vloergedeelte van de truck-cab
  • Raamdeel terug monteren - met 36 verschillende soorten bouten (wie bedenkt dat !)
  • hemel terug plaatsen
Volgende stappen:
  • wheel arches bijtrimmen: de positie van de wielen klopt natuurlijk niet met deze van de 110-achterbak.
    die moeten zo'n 40 cm naar voor schuiven
  • een nieuwe alu plaat laten plooien zodat we terug een normale afmeting wheel arch hebben
  • plaatsen van een watertank onder de seatbox: die hebben we een tijdje geleden in UK laten maken en nu alles open ligt, is het hét moment natuurlijk
======================================================================================================================

Progress update 02/06/2019
Begin 2019 had ik samen met Harre Hart een watertank besteld bij C.A.K. Tanks in de UK; na een video van het Overlanders-duo Steph en Leigh (check zeker het Youtube kanaal van GrizzlyNBear: https://www.youtube.com/channel/UCL7Oqe ... Ml3vjIN_1Q) vond ik deze firma en bleek een van hun modelletjes perfect te passen onder de achterste seatbox.
De "MK 11 VW LARGE TANK" geeft ons 52 L opslag voor 115€ (btw en verzending incl !)

Inbouwen moest nog gebeuren en nu alles toch open lag, konden we dit meteen meepakken
Enkele verstevigingsribbel onder de seatbox moester er wel aan geloven om de vereiste inbouwhoogte te halen. de slijpschijf is op zo'n moment je vriend
Afbeelding

De nodige doorvoeren in seatbox (vulgat en ventilatie) en in de bodemplaat (tapgat) werden geboord en de tank "opgespied" in de box
Afbeelding

To be continued
======================================================================================================================

Progress update 22/07/2019
Na een poosje technische werkloosheid - plaatplooier nam zijn tijd - toch weer wat voortgang kunnen maken
De achterste zijpanelen moesten nog nieuwe wheel arches krijgen - die gigantische opening lijkt mss wel stoer, maar proper is het niet.
Dus met wat trial en error en veel meten en passen vonden we de juiste dimensies en radius om een nieuwe plaat te laten plooien.
Met "Metal Weld" (van Innotec) er tegenaangekleefd en dan vastgezet met rivetten en toen konden ook eindelijk de cappings er weer op (al moest daarvoor wel weer het achterraam er van tussen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wielen staan nu achteraan iets breder dan ten tijde van de pick-up bak (die een kleine 20 cm breder is dan de uitvoering nu. En bandjes die buiten de carrosserie steken vinden ze op de keuring niet tof. De vraag was of de standaard eye-brows zouden passen of dat ik naar de hele brede moest overstappen. Bijkomend: bij de OEM panelen is er een "hoekje-om" aan de wheel arch in het paneel geperst, waarop de standaard eye-brows vastgezet kunnen worden. Dat gaat natuurlijk niet bij een DIY geplooide plaat.
Maar met wat creativiteit en een eenvoudige alu L20x20x1 en een dremel kan je veel. Ook weer gewoon gelijmd - dat spul works like a charm !

Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor de zijpanelen dan: daar moest wat aan "gemod" worden want dat past natuurlijk niet af-fabriek - toch niet als de cabine moet blijven staan. De aanpassingen zijn echter beperkt: gewoon paar lipjes wegslijpen - er hoeft niets aan toegevoegd.
Gewoon een kwestie van voldoende materiaal te laten staan en dan sluit dat netjes aan op het bestaande geheel :-)

Afbeelding

===============================
Progress update 20/07/2019
Na de installatie van de bak was het tijd om de wandpanelen te fitten. Die moesten een minimale aanpassing krijgen en dan kon het dak er op.
Meteen het 110 dak plaatsen kon niet, want daarvoor moest eerst een verhoging doorgevoerd worden en met het zomer bouwverlof in het verschiet, was dat niet realistisch meer. Dus op zoek maar naar een tijdelijke oplossing. Henk had nog een oud 90-dakje in de aanbieding dat ik wat mocht verkrachten: 10 cm van de voorkant er af en we zaten droog. Ducktape is an engineer's best friend om de aansluiting ook waterdicht te maken.... tijdelijk
En zo konden we tenminste op congé vertrekken naar La Douce France.... ook belangrijk.
Afbeelding
Door de langere achterback, kwam ook de trekhaak behoorlijk ver te zitten. Nog iets slepen was bijna niet te doen.
De oplossing lag in een extra subframe om het chassis wat te verlengen. Op basis van een standaard achterbalk van een 110 en wat custom outriggers, kon de trekhaak netjes naar achter gebracht worden. Draadstangen verankeren doorheen deze nieuwe achterbalk in het bestaande chassis en nieuwe verlengde trekstrippen stabiliseren de 2" receiver eveneens naar de bestaande chassispunten

Afbeelding

Afbeelding

Door omstandigheden, clubactiviteiten etc is de bouw dan even stilgevallen.
De wagen was functioneel en was her en der nodig. De volgende fase zou 'em even buiten strijd maken (dak er weer af) en daarvoor was een goed moment nodig.
Ook het engineeren van de "kraag" had wat voeten in de aarde... het laten fabriceren eveneens
Maar vorige week konden we dan toch weer aan de slag.
De buitenkant van mijn "kraag" probeer ik zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de body... en de look and feel te behouden.
Dat vereiste wat creatief plooiwerk en kon enkel in alu van 1 mm dik.
Da's natuulijk onvoldoende stijf om een heel dak te torsen. Daarom brengen we wat inwendige verstijvingen aan.
Afbeelding

Montage op de wagen en isoleren om koudebruggen tegen te gaan

Afbeelding

Afbeelding

Tegen deze kraag komt dan aan de binnenkant een vlakke plaat van 2 mm dik, die al wat meer te vertellen heeft

===============================
Progress update 27/05/2020
Mijn project heeft tijdje "stil" gelegen - eenmaal het 90-dakje er af was en de kraag vorm begon te krijgen, werd Manny immobiel en kon ik nergens meer heen. Door problemen met vastkrijgen van de juiste stukken, het geplooid krijgen van de alu platen, wat niet zo eenvoudig was tijdens de Corona-heisa en gewoon een boel andere prioriteiten, ging het tempo er wat uit.
maar af en toe konden we toch iets gedaan krijgen:
Zoals bv testfitten van het dak
Afbeelding

De achterkant gesloten krijgen:
Afbeelding

De voorkant in vorm krijgen was geen sinecure: de ronding van het dak laten matchen met een spoiler onder hoek... had wat trial en error nodig
Ondertussen alles trims er vanaf gehaald en zelf volledig mat gezet zodat de spuiter gewoon zijn ding kon doen.
Zo ging ie weg voor "Paint, Powdercoat and Chrome"... (zoals ze dat in die programma's op Discovery zo mooi kunnen zeggen - als was er hier geen powdercoat en chrome nodig)
Afbeelding

Thuis had ik dan tijd vrij om alles zwarte trims (grill, koplampkappen, eye brows,...) eens goed onder handen te nemen en ook een likje van de spuitbus mee te geven.
Ook hét moment om de winch eens helemaal uit elkaar te smijten, de gebikkelde body te stralen en goed ingevet weer klaar te maken voor een paar jaar trouwe dienst
Afbeelding

Dat was allemaal net klaar toen de man van het verfpistool me belde dat ie klaar was. Eureka.
Egaal kleurke (de originele LR metallic-kleur was geoedkoper dan een andere grijze tint :-) dus dat maar aangehouden"
Afbeelding

Klein beetje sneu dat ik enkel de deuken aan de wings en motorkap had laten aanpakken. Die waren echt storend.
De "oneffenheden" in de wandpanelen achteraan waren veel minder uitgesproken toen ie nog mat stond - een Def mag wel wat battle scars hebben en Manny is geen auto-show-exemplaar... dus had ik die maar gelaten. Achteraf bekeken had ik die mss toch ook wat aandacht moeten geven.
Eenmaal gespoten en weer spik en span, komen die oneffenheden wel sterker door....
Maar bon, het is wat het is; Op een vlakken plaat springt elke schram, deuk of bult direct in het oog.
En misschien komen er in die zijpanelen nog wel ramen of gullwings-kasten, of iets anders. Time will tell.

Wel een gek zicht nu, zo zonder trims en dakrek.... die moesten er nog allemaar weer opgeschroefd. Dat was op zich al een weekendje werk.
Ook leuk om wat techniekjes te oefenen die je niet courant doet: safari-raamjes met rubbers plaatsen, achterste quarter-ruitjes en deur-raam... je wordt daar uiteinderlijk wel handig in (video's van Britannica Restaurations op Youtube zijn ook handig daarbij)

Ook hét moment om het dak er nog even af te halen en in alle comfort de binnenkant te isoleren - een paar uur in de voorjaarszon en dat dak stond al gloeiend heet; Hopelijk zijn 2 lagen neopreen voldoende om die hitte wat te breken. Eenmaal het dak open, kan het zowieso verluchten
Ook heb ik meteen de randen van het U-profiel, dat de sluiting van het dak moet verzekeren, een rubber hoekprofieltje meegegeven.
Het zou jammer zijn als die "scherpe" rand meteen de lak zou beschadigen.
Afbeelding

Eerstvolgende aktie is het dak er weer op monteren en de vergrendeling in orde brengen. D'er moet ook nog een rubber-dichting verzonnen worden aan de scharnieren vooraan... anders regent het alsnog binnen. Als dat klaar is, kan ik tenminste weer rondbollen. 't wordt tijd dat we nog eens ergens heen mogen. Voorlopig blijft de achterkant een ruime afgesloten laadruimte.
Over de inrichting binnen ben ik nog niet helemaal zeker.

To do:
* type gasveren en hun positie uitvogelen zodat het een echt klapdak wordt
* tentdoek fabriceren.... zodat het dak ook effectief open kan, zonder nat te regenen
* de mezaninne met slaapplek
* interieur bedenken
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Wolf »

amaai, knap
avatar = Hammerite-user.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Mooie uitdaging, zal wel weer dik in orde zijn.
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Vogler »

Whauw Stef, dat schiet op, respect voor je daadkracht!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Ik denk dat de naam Frankenstein geen eer doet aan dit project ;-).
Dat wordt ongetwijfeld een pareltje.

Succes met het verdere verloop van het project, de start is alvast super 👍.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Henk »

Juist een kleine waarschuwing: je bent nu als ik het goed heb met 3 projecten tegelijk bezig, dat is niet evident! BTDT
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

toch niet.... slechts eentje in concreto
de Series staat on hold
en de disco blijft voorlopig "as is" , op een andere bumper en bandjes na.... als ik die toch maar eens te pakken kreeg :-)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin »

Je bent aan iets begonnen :D

Maar nu je de achterkant van je chassis hebt behandeld, kan je dan niet beter ook de voorkant doen? ;)

Maar waarom die achterkant van een 110? De bak van een 130 steekt toch verder uit achter de achterwielen dan die van een 110? Of anders gezegd, het chassis is langer achter het achterwiel? Of lijkt dat alleen maar zo?

Met wat je nu had kon je toch hetzelfde doen? Isoleren, raam er in, dak laten scharnieren.

Vergeet niet dat je de achterbouw gescheiden gaat moeten houden van de cabine. Die mag niet aansluiten, zelfs met tussenschot.
Je wint dus volgens mij niets in bruikbare lengte, breedte en hoogte.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

De voorkant komt nog aan de beurt.... de achterkant kon zonder brug en dat was nu de moment
Rest volgt in due time

De achterbouw mág aansluiten maar de cabine moet integraal behouden blijven - dak en achterwand
Dus weghalen en vervangen door een schot mag idd niet voor classificatie van LV Pickup
Maar ik mag de carrosserie wel in lijn brengen en naadloos laten overgaan - er staat nergens beschreven hoe de achterbouw van een pick-up er moet uitzien.... en ik heb het al besproken met de stationschef - die is mee in het verhaal

De positie van het wiel is idd anders in de achterbak van de 110 t.o.v. de 130.
Die gaan we herfitten en een alu sheet met juiste positie voor de wheel arch er overheen te kleven (over de volledige lengte)
De bak is nu groen en moet toch herspoten worden... dus of dat de bak is of die nieuwe alu sheet die een kleurtje krijgt - das ist mir ja ganz egal.
De bak van de 110 zorgt voor 15 cm extra lengte waardoor binnen slapen in de bak mogelijk wordt... de 170 cm diepte in de 130 bak is iets te krap
Dus in lengte win ik (en blijft binnen het aanvaardbare)
Breedte verlies ik iets, maar dat compenseert in lengte
Hoogte win ik sowieso omdat het klapdak bovenOP het huidige dak komt - neemt zo ongeveer dezelfde ruimte in als een hard-shell daktent
dus in de achterbak komt het plafond dan hoger te liggen... dus extra hoofdruimte, zelfs in gesloten toestand

Ik heb veel pistes geëxploreerd op de bestaande hardtop en er was altijd wel een hindernis;
  • dak hardtop scharnieren gaat niet met achterklep; de aanpassingen daarvoor nodig waren ook best uitdagend
  • lengte te krap
  • hoofdruimte onvoldoende om binnen te eten...
Bon, het kan zijn dat het -as we go along - niet lukt zoals ik het in mijn hoofd heb.... en dan zetten we gewoon de standaard bak er terug op
Dat zijn maar 15 boutjes :-D
Eigenlijk knutsel ik gewoon graag - de reis is belangrijker dan de bestemming
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin »

Straf dat je mag aansluiten. Ik dacht dat 1 van de voorwaarden voor pu juist was dat de bak volledig los staand moet zijn. Iets wat jij nu niet meer gaat hebben. Of blijf je effectief 2 tussenwanden hebben?

Je gaat inderdaad in breedte verliezen wat wel een nadeel is. Dit is een van de punten waarom ik de onze zou willen verbouwen.

Mijn idee: Ben je niet beter met zelf een achterbouw te maken? In de zin van de boskar, daarom niet zo groot, maar dan kan je wel tot boven je cabine bouwen waardoor je een lange slaapruimte hebt.

Kostprijs zal wel hoger liggen, maar het resultaat 10x praktischer. Een combinatie van Big-six, Boskar en Waltzing Matilda
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

Er zijn geen voorwaarden gesteld voor de vorm of het uitzicht van de achterbak.... voor een voertuig van na 2013 (dacht ik) zijn er weer wel haken en angeltjes
Mijn slaapplaats zal nu ook al boven de cabine uitkomen ;-) het dak van de 110 is langer dan het deel achterbak
Persoonlijk vind ik flush aansluiten mooier dan de bredere laadbak, maar da's iets met smaak en kleur

Zelfbouw is overwogen, maar de complexiteit en bouwtijd (remember de trailer) hielden me wat tegen
En ook budget... de conversie die ik nu voor ogen heb is behoorlijk budget-vriendelijk
Hoe praktisch het eindresultaat zal zijn, zullen we zien...
And we can always start over
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin »

Eigenlijk had je dus onze volledige achterbouw kunnen overnemen (behalve de tent) , dan kon ik een nieuwe bouwen. ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

yes... dat had gekund
alleen dat wit he, dat wit :-D
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin »

hammerit..... :D
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

of Raptor bedliner in schreeuwerig rood
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl »

update van de build - zie boven
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Ides
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brasov, Roemenie
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Ides »

Netjes,

Ik wou dat ik ook de tijd kon vinden om eraan te beginnen…….

Ideeen genoeg, maar de tijd om de daily driver op non-aktief te zetten mis ik.

Ik zou gaan voor een HCPU bak van een 110, of een volledig zelfbouw achterbak.
Net zoals Penguin zou ik persoonlijk de breedte niet willen opgeven de 130...

Lengte die je wint is inderdaad handig meegenomen.


Dezelfde vraag ligt hier al langer op de Tafel, maar hem gekeurd krijgen (in Roemenie) is technisch wat moeilijker.
Allee toch om uit te vissen op voorhand wat mag en wat niet mag.....

Chique.

Voor ons zal het deze zomer toch nog een jaartje worden met de opzet unit, maar terug wat aangepast binnen in.
Ook de elektriciteit zal wijzigen voor deze zomer (batterij moet uit de hard top weg…)

Nog wat werk te doen, maar zonder 130 (staat niet hier in mijn garage momenteel), dus momenteel werkloos.

Ides
Ides
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brasov, Roemenie
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Ides »

Penguin schreef: vr 24 mei, 2019 11:40 Straf dat je mag aansluiten. Ik dacht dat 1 van de voorwaarden voor pu juist was dat de bak volledig los staand moet zijn. Iets wat jij nu niet meer gaat hebben. Of blijf je effectief 2 tussenwanden hebben?
Dit zou ik graag uitzoeken hier in Roemenie, of ik hem mag maken met 1 tussenwand (verwijderbaar nadat de keuring gepasseerd is).
Dan kan ik eveneens 1 lang dak maken (om in de toekomst te liften als slaapplaats).

Momenteel staat mijn 130 gekeurd als pick up met open laadbak (zelfs een permante hardtop moet hier herkeurd worden :roll: )


Ides
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Ik zie veel plaats voor side lockers...
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin »

Landy Bean schreef: ma 03 jun, 2019 10:41 Ik zie veel plaats voor side lockers...
bwa... extra tank, watertank, en standkachel plaatsen, en er kan nog 1 side-locker geplaatst worden ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Penguin schreef: ma 03 jun, 2019 10:52
Landy Bean schreef: ma 03 jun, 2019 10:41 Ik zie veel plaats voor side lockers...
bwa... extra tank, watertank, en standkachel plaatsen, en er kan nog 1 side-locker geplaatst worden ;)
boskar style dus...
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door zeerover »

Mooi om te volgen, ik zie steeds je gezicht voor me als je er over vertelde.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Henk »

Ik heb nog een standkachel liggen ...
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

dd 27/05/2020: ik nog eens een update'je gepost
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Yohani »

Mooi werk :thumbup: ! Wordt weer gans anders dan de Defender campers die we hier al op het forum hebben!

Toch prachtig wat je met die old school Defender allemaal kan uitvreten hé 8)

Het voordeel van die bredere originele 110 pick-up bak (en in mijn geval de nog bredere uitbouw erop) is dat ik dwars kan slapen (ben dan ook maar 1m70). En ik heb dan wel weer de achterste firewall van de cabine en de voorkant van de originele bak behouden, maar niet de achterwand van de cabine met het ruitje (en maar een klein deel van het dak) en dat was geen probleem als camper. Met het grote voordeel dat ik van achter naar voor kan zonder uit te stappen.

De verlenging aan mijn originele bak (door de unit) zorgde dan weer voor een ideale plaats om de vuilwatertank (en de douchebak erboven) zonder aan rijhoogte in te boeten. En overhang is niet slechter dan deze van een 130 vermoed ik.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door baudts »

Fetzl schreef: wo 22 mei, 2019 14:53
Ik had geopteerd voor een U-Pol Raptor coating en na mezelf goed geïnformeerd te hebben, ook maar op zeker gespeeld en voor de U-Pol etch primer gekozen - het zou zonde zijn dat alles los komt omdat de primer niet compatibel is.

2 lagen primer (5 spuitbussen voor de hele onderkant) later was het zaterdag 01/06 en hot-hotter-hotst buiten
it's Raptor time.... super eenvoudig aan te brengen als de basis goed is: verharder in de bus kieperen.... schudden ... pistool op de bus schroeven en spuiten maar.... eveneens 2 lagen (een kit met 4 bussen van 1 l nodig gehad)
Resultaat mag er zijn - ik ben gerust
Afbeelding
Afbeelding
Dag Fetzl,

Vraagje ik ben ook bezig aan een project en wou hiervoor ook raptor gebruiken.

Ik ben een remork aan het bouwen (acterbak van een 109) Met de zijkanten en het dak;

Ik vroeg me af zou ik toekomen met 4 bussen van 1l? had ergens gelezen dat je met 6 bussen normaal hele defender zou kunnen spuiten?
heb jij de tintable vorm gebruikt?
en met welke luchtdruk heb je dit gespoten?

groeten
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

baudts schreef: vr 29 mei, 2020 08:04 Ik vroeg me af zou ik toekomen met 4 bussen van 1l? had ergens gelezen dat je met 6 bussen normaal hele defender zou kunnen spuiten?
moeilijke vraag: ik had een kit van 4 bussen genomen en heb die gewoon opgewerkt met het idee: aan de onderkant kan wat extra nooit kwaad
Als ik het me goed herinner -want da's nu exact 1 jaar geleden - waren de 4 l echt wel op na 2 lagen

Wil jij de zijkanten ook in Raptor doen ?
Weet dat je raptor ook kan verdunnen zodat je een effect krijgt dat meer lijkt op schuurpapier dan op een vlokkentapijt.
De dikte van de verf bepaalt mee de vlokvorming
Dus als je de buitenkant bv doet met een verdund mengsel krijg je direct meer m² gedaan
baudts schreef: vr 29 mei, 2020 08:04 heb jij de tintable vorm gebruikt?
Je bedoelt zelf kleuren ? Nee; voor de onderkant wou ik zwart en die is zo te krijgen. DAt was het eenvoudigst
baudts schreef: vr 29 mei, 2020 08:04 met welke luchtdruk heb je dit gespoten
Zou ik moeten nakijken - staat vermeld in de "handleiding" van het pistool

En zo komen we naadloos bij dat onderwerp: als je dat pistool graag even leent (gek om dat voor 1 keer te moeten kopen als je het kan lenen), let me know
Ik heb hier ook nog een dikke halve liter van die UPOL verharder staan die je nodig hebt - mag je hebben;
Ik plan niet direct een nieuw raptor projectje, dus beter opwerken dan laten slecht worden./
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

Yohani schreef: do 28 mei, 2020 19:57 Met het grote voordeel dat ik van achter naar voor kan zonder uit te stappen.
zoals in starttopic - die doorgang was dé voorwaarde die de stationchef stelde: cabine intact houden.
Mss als ik voet bij stuk had gehouden of de regels had uitgepleurd, of gewacht tot er een nieuwe chef de plak zwaait, dat ik méér kon bereiken, maar dat risico wou ik niet lopen.
Op deze manier ben ik perfect in regel en is er geen enkele die me kan pakken. En dat is een geruststelling.

Doorgang naar achter vanuit de cabine zou nu niet zo handig zijn.... we reizen voorlopig toch nog een tijdje met 4, dus de bank achteraan heb ik sowieso toch nodig. Als bestuurder zou ik dus toch moeten uitstappen...
Misschien denk ik er binnen een paar jaar wel anders over - time will tell

Voor het ruitje denk ik aan een doorgeefluik ofwel toegang tot een opbergkast... vb voor jassen, schoenen, .... we zien wel
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door baudts »

Fetzl schreef: vr 29 mei, 2020 08:43
Zou ik moeten nakijken - staat vermeld in de "handleiding" van het pistool

En zo komen we naadloos bij dat onderwerp: als je dat pistool graag even leent (gek om dat voor 1 keer te moeten kopen als je het kan lenen), let me know
Ik heb hier ook nog een dikke halve liter van die UPOL verharder staan die je nodig hebt - mag je hebben;
Ik plan niet direct een nieuw raptor projectje, dus beter opwerken dan laten slecht worden./

Het is omdat ik zie dat de luchtdruk ook bepalend is voor het patroon. Sommige rade 29 aan de ander 60 (wat ook in handleiding staat);
Pistool heb ik al liggen had een set gevonden met hierin 4 liter + verharder + pistool. De verf om te mengen heb nog extra bijgekocht.

Gezien ik momenteel de bovenkant heb losgemaak van de bak ging ik beginnen met de bak, chassis, en al de rest dat op de remork staat. Ik zal dan zien hoeveel ik nog over heb. Ergste geval koop ik bij voor de rest te doen gezien de eerste fase van het project is om de remork aan te passen dat ik hier bach op kan monteren om te gebruiken als gewone remork. en het tweede deel is om de boven kant aan te passen zodat ik bij kamperen dit erop kan zetten.

bedankt voor het aanbod. moest ik voor het tweede deel de verharder nog nodig hebben laat ik zeker iets weten.

ziet er allesinds allemaal zeer goed uit bij jou :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

baudts schreef: vr 29 mei, 2020 09:26 Het is omdat ik zie dat de luchtdruk ook bepalend is voor het patroon. Sommige rade 29 aan de ander 60 (wat ook in handleiding staat);
Ik weet nog dat ik begonnen was aan de max druk van mijn compresseurke, maar dat marcheerde niet....
Nadat ik de aanbevolen druk opgezocht had en bijgeregeld had naar 6 bar, ging dat al vele beter.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door baudts »

Fetzl schreef: vr 29 mei, 2020 09:32
baudts schreef: vr 29 mei, 2020 09:26 Het is omdat ik zie dat de luchtdruk ook bepalend is voor het patroon. Sommige rade 29 aan de ander 60 (wat ook in handleiding staat);
Ik weet nog dat ik begonnen was aan de max druk van mijn compresseurke, maar dat marcheerde niet....
Nadat ik de aanbevolen druk opgezocht had en bijgeregeld had naar 6 bar, ging dat al vele beter.
Ok is voldoende om dit op compressor af te stellen of best aan spuitpistool met drukregelaar daar?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

gewoon op compressor
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Betreffende die Raptor, gebruiken jullie een luchtontvochtiger op de uitgang van de compressor ?
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

heb ik wel gedaan ja.... simpel vochtscheidertje uit de brico er tussen gehangen
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Okay, thanks :thumbup:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Wolf »

moet je eigenlijk altijd doen: als je merkt hoeveel water er uit zo'n compressorvat komt als deze een tijd gedraaid heeft.....
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

130 is ingeschreven als een pick-up. Ik ben vooraf naar de stationschef geweest, wijzigingen doorgesproken en groen licht gekregen.
Al 1 keer met die achterbak naar controle geweest en niets van opmerkingen. Ik kleur volledig binnen de lijntjes door de cabine ongewijzigd te laten
Mss is er zo'n regeltje, maar nog gene zever mee gehad
Mocht dat gebeuren, dan speel ik het wel op de die harde scheiding tussen laadbak en cabine en de "goedkeuring van de stationschef"
zorgen voor later
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Penguin »

zorg wel dat je die goedkeuring van de stationschef op mail of papier hebt. Het is een lastige als je na x jaar plots afgekeurd word en alles misschien moet afbreken.
Ik had je ook al es laten weten dat ik het raar vond dat ze die niet losstaande bak goedkeuren.
Nu ik vind het nergens meer terug, maar ben absoluut zeker dat er ooit gezegd en geschreven is dat een PU enkel kan als de bak "los" staat van de kabine.
Als je met deze setup naar de keuring gaat, zorg voor bewijzen van keuring en datum ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Basil »

Bij een 110 dcpu is de bak ook niet los van de cabine.
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Penguin »

Klopt, en daar had LR toen een uitzondering op gekregen.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl »

vandaag jaarlijkse afspraak bij de autoveiligheid in Geel.
moment van de waarheid... niks nada opmerking op de "conversie" (al stonden ze in't begin wel met 4 man te kijken wa'k er van gemaakt had)

Ik mag wel ne keer terug omdat ik vergeten was, na het spuitwerk de achterste reflactoren, terug te hangen
En een ballonneke van stoplicht achteraan bleek van het type Schrödinger... de gloeidraad was gebroken, maar maakte soms toch contact waardoor het stoplicht werkte en toch ook weer niet werkte
maar die 2 dingen zijn van't minste. formaliteiten en dan kunnen we weer een jaar karren
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Vogler »

Dikke proficiat Stef, goed gedaan/geregeld!
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Penguin »

Altijd een fijne opluchting :-)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Eerst gaan klappen en dan verbouwen werkt dus, weer bewezen!
Proficiat!!
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Manny The Defender [former "FrankenFender"]

Ongelezen bericht door Fetzl »

't jaarlijks verplichte nummertje bij de Autoveiligheid was eentje op speed: op 10 min weer buiten met groene kaart
het betalen duurde bijna nog langer dan de keuring zelf.

Ik vreesde wat voor opmerkingen na de trip doorheen Marokko eerder dit jaar... maar mijn projectje heeft het Marokkaanse zand en rots goed verteerd
We mogen weer een jaartje op oinze 2 oren slapen.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Manny The Defender [former "FrankenFender"]

Ongelezen bericht door Fetzl »

't jaarlijks verplichte nummertje bij de Autoveiligheid was eentje op speed: op 10 min weer buiten met groene kaart
het betalen duurde bijna nog langer dan de keuring zelf.

Ik vreesde wat voor opmerkingen na de trip doorheen Marokko eerder dit jaar... maar mijn projectje heeft het woestijnzand en rots goed verteerd
We mogen weer een jaartje op onze 2 oren slapen.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Plaats reactie