druppels aan koppelingspedaal en gas

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

druppels aan koppelingspedaal en gas

Ongelezen bericht door Fetzl »

Vroeger nooit last van gehad of nooit gemerkt (wegens lange broek ?) maar deze zomer (short ?) wel paar keer dat bij regen er af en toe een druppel water op mijn voeten valt ter hoogte van koppelingspedaal (eerste gemerkt) en nu ook gaspedaal.

Nu is een Defender niet de meest waterdichte wagen, maar nét daar is bizar - iemand daar ervaring mee of de oorzaak weten te fixen ?
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Ongelezen bericht door Penguin »

Hier stond: "Sluiten je klepjes onder je raam nog goed af?"

Maar jij hebt al een puma :D

Mogelijks de dichting tussen raam en schutbord. Daar had ik ook last van, maar aan de linker kant
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Ik heb in Ierland altijd natte voeten gehad...
Ga ook eens de oorzaak opzoeken en aanpakken.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Ongelezen bericht door De Rob »

Dikwijls komt er water van tussen die alu blokjes en het schutbord/Raamkader bevestiging.Tussen die alu blokjes zit een kartonnen afdichting die nog al eens niet afdicht.Langs de bouten die links rechts naast het dahsbord zitten komt het water dan binnen.Draai er ene uit en u zal zien wat ik bedoel.
Een andere mogelijkheid is langs het gat waar de "spindle"van de ruitenveger door de bulkhead komt.
ik heb verleden week er nog een dashboard uit gehaald van een 130 tdci om de linkse spindle te vervangen.één en al roest onder de raamkader/dashboard en afbladerende verf.
Bij mijn 130tdci had ik ook een kapotte spindle toen ik hem hier kocht.Juist hetzelfde...toen ik alles met perslucht achter het dashboard wilde stofvrij maken ....vlogen de pellen verf in het rond en had ik naakte ijzerplaat.Heb er dan vooraleer terug alles te monteren een bus "Dinitrol" achterdoor geblazen.Mijn vloermatten blijven kurkdroog.....ook als het regent.
Rob
Ides
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brasov, Roemenie
Contacteer:

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Ongelezen bericht door Ides »

De Rob schreef: vr 17 aug, 2018 14:11 Dikwijls komt er water van tussen die alu blokjes en het schutbord/Raamkader bevestiging.Tussen die alu blokjes zit een kartonnen afdichting die nog al eens niet afdicht.Langs de bouten die links rechts naast het dahsbord zitten komt het water dan binnen.Draai er ene uit en u zal zien wat ik bedoel.
Een andere mogelijkheid is langs het gat waar de "spindle"van de ruitenveger door de bulkhead komt.
ik heb verleden week er nog een dashboard uit gehaald van een 130 tdci om de linkse spindle te vervangen.één en al roest onder de raamkader/dashboard en afbladerende verf.
Bij mijn 130tdci had ik ook een kapotte spindle toen ik hem hier kocht.Juist hetzelfde...toen ik alles met perslucht achter het dashboard wilde stofvrij maken ....vlogen de pellen verf in het rond en had ik naakte ijzerplaat.Heb er dan vooraleer terug alles te monteren een bus "Dinitrol" achterdoor geblazen.Mijn vloermatten blijven kurkdroog.....ook als het regent.
Rob
Zeeeer nuttige info.
Inderdaad langs de raamkader blokjes is meest logisch.
Bij mij ook geroeste bouten te zien aan de binnenkant.

Dat van de ruitenwissers ga ik dus deze winter ook moeten nakijken, nice to know :mrgreen:

Ides
Plaats reactie