Isolatie + antidreun van vloer en dak
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Isolatie + antidreun van vloer en dak
Aangezien ik nog niet gereden heb met de 130 heb ik in het geheel geen ervaring met het geluidsniveau van de wagen.
Maar als ik de commentaren zo lees denk ik dat het geen overbodige luxe zal zijn, vandaar dit topic.
Ik zal maar beginnen met een vraag die bij mij al enige tijd speelt ivm de platen op de vloer : is het nodig dat de schroeven hiervan nog bereikbaar zijn ? Maw hoe vaak worden deze platen verwijdert (onder normale omstandigheden) .. alleen als de versnellingsbak eruit moet bijvoorbeeld ?
De volgende vragen zijn ook al bij mij opgekomen :
- Zijn er merken van akoestisch materiaal die goed zijn qua prijs/kwaliteit ?
- Hoeveel m² heb je ongeveer nodig ?
- Waar plaats je de antidreun en waar plaats je de warmte isolatie ?
- Wat plaats je eerst, antidreun of geluidsisolatie ?
- Welke diktes kan je het best gebruiken ?
- Hoever ga je hierin ? Moet het dashboard er af of niet ? Binnenkant van de deuren ook ?
Is dit een goede methode + materiaal ? https://www.deadening.co.uk/pages/project-landrover
Op een gegeven moment zie ik gewoon door de bomen het bos niet meer ...
Alvast bedankt,
mvg,
Glenn
Maar als ik de commentaren zo lees denk ik dat het geen overbodige luxe zal zijn, vandaar dit topic.
Ik zal maar beginnen met een vraag die bij mij al enige tijd speelt ivm de platen op de vloer : is het nodig dat de schroeven hiervan nog bereikbaar zijn ? Maw hoe vaak worden deze platen verwijdert (onder normale omstandigheden) .. alleen als de versnellingsbak eruit moet bijvoorbeeld ?
De volgende vragen zijn ook al bij mij opgekomen :
- Zijn er merken van akoestisch materiaal die goed zijn qua prijs/kwaliteit ?
- Hoeveel m² heb je ongeveer nodig ?
- Waar plaats je de antidreun en waar plaats je de warmte isolatie ?
- Wat plaats je eerst, antidreun of geluidsisolatie ?
- Welke diktes kan je het best gebruiken ?
- Hoever ga je hierin ? Moet het dashboard er af of niet ? Binnenkant van de deuren ook ?
Is dit een goede methode + materiaal ? https://www.deadening.co.uk/pages/project-landrover
Op een gegeven moment zie ik gewoon door de bomen het bos niet meer ...
Alvast bedankt,
mvg,
Glenn
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Check misschien eens de site van Landreiziger. Hun flickr-pagina heb ik ook altijd heel leerrijk gevonden.
J
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Glenn, misschien kunnen we hier zaterdag eens een boompje over opzetten ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Ik heb al mijn isolatie materiaal van bij Landreiziger, anti dreun en neopreen.
Ik heb heel mijn cabine in anti dreun gekleefd, is eigenlijk niet nodig, weegt voor maar toch heb ik het gedaan.
Dan een laag neopreen erover, vooraan ligt er een mat van Wright Off Road over de vloer, zegellakken en transmissietunnel.
Wel zorgen dat de def zo waterdicht mogelijk is...
Zou wel wat foto's posten maar photobucket doet moeilijk dus als er een andere oplossing is hoor ik het wel.
Ik heb heel mijn cabine in anti dreun gekleefd, is eigenlijk niet nodig, weegt voor maar toch heb ik het gedaan.
Dan een laag neopreen erover, vooraan ligt er een mat van Wright Off Road over de vloer, zegellakken en transmissietunnel.
Wel zorgen dat de def zo waterdicht mogelijk is...
Zou wel wat foto's posten maar photobucket doet moeilijk dus als er een andere oplossing is hoor ik het wel.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 19:44
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
@ Joris, 'k heb zojuist even gekeken, maar ik vind allen maar dit https://shop.landreiziger.nl/materialen/isolatie.html Hebben ze ook foto's van een installatie van de isolatie ?
@ Peter, ja graag ! Wat dit soort dingen aangaat heb ik nog wel veel vragen ...
@ Landy Bean, ik zou graag wat foto's zien van iemand die het al eerder heeft gedaan. Voorheen had ik mijn foto's ook bij Photobucket staan, maar ben sinds hun 'fijne' actie over gestapt op IMGUR => https://glennv.imgur.com/
Grtjz,
Glenn
@ Peter, ja graag ! Wat dit soort dingen aangaat heb ik nog wel veel vragen ...
@ Landy Bean, ik zou graag wat foto's zien van iemand die het al eerder heeft gedaan. Voorheen had ik mijn foto's ook bij Photobucket staan, maar ben sinds hun 'fijne' actie over gestapt op IMGUR => https://glennv.imgur.com/
Grtjz,
Glenn
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Als k het niet vergeet zal ik van het weekend eens kijken om wat foto's te posten, als het een beetje vlot marcheert ...
Moest je ooit in Brugge zijn, hier staan ook boompjes ;-)
Moest je ooit in Brugge zijn, hier staan ook boompjes ;-)
- Fetzl
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Ik heb er met Martin tijdje geleden over gehad en hij plaatst meestal 1 laag van 3 mm neopreen tegen het dak, en achter de stoelen
enkel als er in de wagen ook geslapen wordt, doet hij 2 lagen (dus 6 mm) maar dat is in een 130 cabine niet aan de orde
toen ik er was stond er eentje binnen waar hij aan bezig was en het verschil tussen af-fabriek en 1 laag van 3 mm is een heel groot verschil
Martin levert kwalitatief werk, dus ik ga er dan ook van uit dat 1 laagje voldoende is.
zijn oplossing voor de vloer en tunnel zit deels verwerkt in het materiaal dat hij gebruikt voor zijn bekleding en vloermatten
Anti-dreun wordt slechts daar gebruikt waar je echt vlak plaatmateriaal hebt dat kan beginnen vibreren.
Dat materiaal is - in tegenstelling tot de neopreen - ook een stuk duurder en zwaarder (massa reduceert vibratie)
Schutbord en zo doet hij meestal niet omdat het veel werk is om alles te demonteren en de meerwaarde beperkt is (doordat er zowieso een dashbord voor zit)
Deuren is eenzelfde verhaal.... zit aan de buitenkant en teveel demontage om het goed te doen voor beperkte meerwaarde
Het is dus een kosten-baten verhaal bij een bestaande wagen.
Maar omdat ie nu toch volledig uit mekaar ligt, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om ook plaatsjes te doen waar je later niet meer aan kan.
Anderzijds, plaatsen om te plaatsen zonder dat het iets opbrengt, is ook zinloos
Zowieso haal je het grootste effect door het dak te doen - Ik zou Martin even bellen met je vraag en zijn mening vragen
in deze job van Martin zie je wat foto's van dakisolatie (eerder achteraan in de reeks): http://landreiziger.nl/2012/05/landreiz ... castelein/
enkel als er in de wagen ook geslapen wordt, doet hij 2 lagen (dus 6 mm) maar dat is in een 130 cabine niet aan de orde
toen ik er was stond er eentje binnen waar hij aan bezig was en het verschil tussen af-fabriek en 1 laag van 3 mm is een heel groot verschil
Martin levert kwalitatief werk, dus ik ga er dan ook van uit dat 1 laagje voldoende is.
zijn oplossing voor de vloer en tunnel zit deels verwerkt in het materiaal dat hij gebruikt voor zijn bekleding en vloermatten
Anti-dreun wordt slechts daar gebruikt waar je echt vlak plaatmateriaal hebt dat kan beginnen vibreren.
Dat materiaal is - in tegenstelling tot de neopreen - ook een stuk duurder en zwaarder (massa reduceert vibratie)
Schutbord en zo doet hij meestal niet omdat het veel werk is om alles te demonteren en de meerwaarde beperkt is (doordat er zowieso een dashbord voor zit)
Deuren is eenzelfde verhaal.... zit aan de buitenkant en teveel demontage om het goed te doen voor beperkte meerwaarde
Het is dus een kosten-baten verhaal bij een bestaande wagen.
Maar omdat ie nu toch volledig uit mekaar ligt, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om ook plaatsjes te doen waar je later niet meer aan kan.
Anderzijds, plaatsen om te plaatsen zonder dat het iets opbrengt, is ook zinloos
Zowieso haal je het grootste effect door het dak te doen - Ik zou Martin even bellen met je vraag en zijn mening vragen
in deze job van Martin zie je wat foto's van dakisolatie (eerder achteraan in de reeks): http://landreiziger.nl/2012/05/landreiz ... castelein/
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Ik heb (op aanraden van ene PeterR) Armaflex in de 110 gestoken.
Zijkanten en dak maar of het helpt weet ik niet want had daarvoor nooit met de 110 gereden
Zijkanten en dak maar of het helpt weet ik niet want had daarvoor nooit met de 110 gereden
- travel-def
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 13:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Zonhoven
- Contacteer:
Re: Isolatie + antidreun van vloer en dak
Ik werk veel met antidreun ( Silent Coat )en dat scheelt toch wel wat in geluid en is bovendien zeer makkelijk zelf te doen , zeker bij deze temperaturen . Je moet niet alles dichthangen , bvb aan de tunnel en voetgedeelte kan je gerust de bouten vrij laten.
De prijs valt ook nog mee , met een pak van 40 vellen doe ik een volledige 110 , is iets van een 130 euro.
Stuur me gerust een mail , dan stuur ik u wat foto’s door .
De prijs valt ook nog mee , met een pak van 40 vellen doe ik een volledige 110 , is iets van een 130 euro.
Stuur me gerust een mail , dan stuur ik u wat foto’s door .