Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Heren,
Naar aanleiding van enkele nieuwe activiteiten zijn we aan het uitkijken om een Discovery 3 erbij te kopen.
Eerste vraagje, wat wat standard voor een de beschikbare uitvoeringen.
Dus fabriek af minimum in de wagen aanwezig>
S
SE
HSE
Want ze hebben allemaal een HSE badge hangen op de achterdeur
Of heeft iemand misschien ergens een digitale verkoopsbrochure beschikbaar van vroeger (Discovery 3)
Groeten,
Ides
Naar aanleiding van enkele nieuwe activiteiten zijn we aan het uitkijken om een Discovery 3 erbij te kopen.
Eerste vraagje, wat wat standard voor een de beschikbare uitvoeringen.
Dus fabriek af minimum in de wagen aanwezig>
S
SE
HSE
Want ze hebben allemaal een HSE badge hangen op de achterdeur
Of heeft iemand misschien ergens een digitale verkoopsbrochure beschikbaar van vroeger (Discovery 3)
Groeten,
Ides
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
D3 S had spiraal veren, SE en HSE luchtveren
HSE had centrale video console waar je de status van de wagen kon zien (wielen, diffs etc)
Verder was het verschil tussen SE en HSE vooral de luxe afwerking, technisch zijn ze hetzelfde.
HSE had centrale video console waar je de status van de wagen kon zien (wielen, diffs etc)
Verder was het verschil tussen SE en HSE vooral de luxe afwerking, technisch zijn ze hetzelfde.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Op letter voor de automaat, rond de 200.000 gaan ze er bijna allemaal door...
Handgeschakeld ver van weg blijven...
Voor de rest leuke wagen, comfortabel, ruim, goed zicht rondom,....
Handgeschakeld ver van weg blijven...
Voor de rest leuke wagen, comfortabel, ruim, goed zicht rondom,....
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Ah? Vertel.
Reageert als een boot op de baan, en als je hem af en toe soft-off-road gebruikt, een hele dure wagenLandy Bean schreef: Voor de rest leuke wagen, comfortabel, ruim, goed zicht rondom,....
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Das waar hij in hoofdzaak gaat voor gebruikt worden:
* Off road dagtripjes met klanten / bezoekers
* Dagtrips fotografie
* Begeleidende wagen op de weekreizen (softere stukken).
We zullen zien waar we uit komen.
Mijn partner is zot van mijn 130, maar de eerste activiteit, is dat minder aangenaam voor de (niet-off road kennende) klanten.
Plus in aankoop wat goedkoper dan een 130.
Ides
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Als je weet wat wij amper off-road deden met de D3, en wat we daardoor aan kosten hadden, zou ik het niet meer doen met een D3.
Als het dan toch een LR moet zijn, zou ik een deftige D2 zoeken, of een D3 S als je die ginder mag verhogen. (maar je blijft met die elektronische handrem zitten denk ik)
Als het dan toch een LR moet zijn, zou ik een deftige D2 zoeken, of een D3 S als je die ginder mag verhogen. (maar je blijft met die elektronische handrem zitten denk ik)
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Tony, kijk eens naar je onkosten rekening van je D3.
Geen enkele Land Rover garage, officieel of niet officieel wil nog een D3 handgeschakeld overnemen, vriend van mij had een zeer mooie D3 manueel, 80000 km op de teller, had interesse in een nieuwe LR maar niemand wou zijn D3 overnemen, had hij er al veel kosten aan gehad, ja...
Rijd nu met een Ford Ranger 3.2, heeft kleine overname gekregen.
Nu een D3 blijft een dure wagen om mee te rijden, wij rijden er graag mee, zouden we nog één kopen, NEE
Geen enkele Land Rover garage, officieel of niet officieel wil nog een D3 handgeschakeld overnemen, vriend van mij had een zeer mooie D3 manueel, 80000 km op de teller, had interesse in een nieuwe LR maar niemand wou zijn D3 overnemen, had hij er al veel kosten aan gehad, ja...
Rijd nu met een Ford Ranger 3.2, heeft kleine overname gekregen.
Nu een D3 blijft een dure wagen om mee te rijden, wij rijden er graag mee, zouden we nog één kopen, NEE
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Niet willen overnemen is een andere zaak. Dat is enkel en alleen omdat een automaat beter verkoopt.
Technisch is er niets mis met een manueel.
Onze onkosten hebben niets te maken met de transmissie.
Er zijn redelijk wat automaat off-roaders die hun koppel-omvormer naar de knoppen rijden, omdat ze de nood niet voelen om in low te moeten rijden.
Bij ons zijn koppeling en vliegwiel vervangen op 13.5447 km. (Deels onder garantie) Er hing dan ook op verlof een zware sankey achter, en maakte zelf te vaak de fout om hem niet in low te plaatsen om in de bergen te vertrekken.
Dat is dus het enige ivm transmissie dat is stuk gegaan.
Hier nog eens het herstellingslijstje van een D3 met matig off-road gebruik:
Technisch is er niets mis met een manueel.
Onze onkosten hebben niets te maken met de transmissie.
Er zijn redelijk wat automaat off-roaders die hun koppel-omvormer naar de knoppen rijden, omdat ze de nood niet voelen om in low te moeten rijden.
Bij ons zijn koppeling en vliegwiel vervangen op 13.5447 km. (Deels onder garantie) Er hing dan ook op verlof een zware sankey achter, en maakte zelf te vaak de fout om hem niet in low te plaatsen om in de bergen te vertrekken.
Dat is dus het enige ivm transmissie dat is stuk gegaan.
Hier nog eens het herstellingslijstje van een D3 met matig off-road gebruik:
Code: Selecteer alles
Datum km vervangen prijs
14/04/2005 0 Aankoop 43313
15/11/2005 23978 Problemen met handrem -> Reset fouten garantie
20/06/2006 45153 Remblokken 290
vervangen alle bussen en stangen ophanging vooraan garantie
motor en ecu handrem vervangen garantie
vervangen aanzuigmond intercooler garantie
04/09/2006 54455 vervangen krik en wielmoersleuter garantie
vervangen expantievat garantie
vervangen ophangingsbussen en stangen stabilisator garantie
16/01/2007 70232 vervangen asbak garantie
remschijven krom -> vervangen 305
vervangen stuurgewricht RV garantie
16/03/2007 78865 vervangen stangen en rubbers torsiebaar garantie
03/05/2007 83609 Remschoenen handrem 248
vervangen handrem module garantie
04/10/2007 remblokken 235
30/11/2007 102658 vervangen stabilistorstangen en stuurgewricht garantie
06/03/2008 112075 vervangen onderstedraagarm 537
15/04/2008 116563 Lek servo: o-ringen vervangen garantie
trillen -> uitbalanceren 37
18/06/2008 122643 vervangen voorste kleppenblok
herstellen bedrading tussen ecu en kleppenblok 472
24/07/2008 128986 remblokken 290
25/09/2008 135447 Koppeling en vliegwiel 463 Deels extended warranty
06/07/2009 151229 remblokken 290
13/04/2010 158993 vervangen turbo 2297
28/03/2011 164547 Distributieriem 881
09/03/2012 170422 Compressor luchtvering
draagarmen vooraan 1506
03/03/2012 174340 Hoogte sensor vooraan
remschijven voor en achter
remklauw voor
remblokken
gloeibougies
gloeispiraal
inlaatpijp brandstof 1940
10/01/2013 174340 uitboren gloekaarsen
afvlakken cilinderkop 857
04/06/2013 176597 draagarmen achter
bussen achterwielophanging 610
26/11/2013 179640 alternator 663
Totaal 11921
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Leuk hé zo een D3...
Wij zouden er nooit geen meer kopen, nu hebben we al zo veel onderdelen vervangen, er zitten er wel bij die gewoon slijtage zijn natuurlijk dat we beslist hebben om er nog een tijdje mee door te rijden, alles vernieuwen en dan verkopen is geen goeie deal...
Wij zouden er nooit geen meer kopen, nu hebben we al zo veel onderdelen vervangen, er zitten er wel bij die gewoon slijtage zijn natuurlijk dat we beslist hebben om er nog een tijdje mee door te rijden, alles vernieuwen en dan verkopen is geen goeie deal...
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Tja, we hebben wel veel plezier beleeft aan onze D3, maar hadden toch rap door dat het niet de beste koop was. Maar met 2 opgroeiende kinderen op reis willen gaan zoals we doen, was een Def toen echt geen optie. Hadden toen misschien beter naar een andere merk gekeken.
Daarom dat onze de deur uit moest, want we hadden geen zin om te wachten tot er weer iets duur naar de knoppen ging.
Had dat toch gebeurt dan was de kans groot dat hij gedemonteerd zou worden en de onderdelen los verkopen. Maja... Da's ook rapper gezegd dan gedaan natuurlijk.
Daarom dat onze de deur uit moest, want we hadden geen zin om te wachten tot er weer iets duur naar de knoppen ging.
Had dat toch gebeurt dan was de kans groot dat hij gedemonteerd zou worden en de onderdelen los verkopen. Maja... Da's ook rapper gezegd dan gedaan natuurlijk.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: di 05 feb, 2013 22:41
- lrocb_lidnr: 0
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
eigenlijk zijn dat autos dat je gewoon moet kopen en houden enkel onder waarborg
eens de waarborg uit... koop je een andere
meestal zijn dat toch firmawagens , en die worden iedere 3 tot 4 jaar vervangen ... eigenlijk doen wij het altijd zo met onze wagens...
de uurlonen en herstellingskosten lopen tegenwoordig te hoog op en eens de 100000km gepasseerd krijg je een prul van een overname
eens de waarborg uit... koop je een andere
meestal zijn dat toch firmawagens , en die worden iedere 3 tot 4 jaar vervangen ... eigenlijk doen wij het altijd zo met onze wagens...
de uurlonen en herstellingskosten lopen tegenwoordig te hoog op en eens de 100000km gepasseerd krijg je een prul van een overname
- Henk
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Als je een D4 zoekt, dan weet ik nog een goede staan.
Met snorkel en 2de tank en vaste trekhaak
Met snorkel en 2de tank en vaste trekhaak
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 12 jun, 2018 09:07
- lrocb_lidnr: 0
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Oeps, ik heb me net eentje aangekocht met de bedoeling om wat off road te gaan rijden af en toe.
Krijg nu toch stillekesaan de bibber als ik dit allemaal lees.
Krijg nu toch stillekesaan de bibber als ik dit allemaal lees.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
Beter eerst wat rond gelezen dan. Nu als het toch maar om te spelen is, kan het geen kwaad. Als je beide wil doen, dan heb je een miskoop gedaan.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 12 jun, 2018 09:07
- lrocb_lidnr: 0
Re: Discovery 3 (uitvoering S-SE-HSE)
nu, een jaar later, geen noemenswaardige problemen gehad.
De compressor vervangen, dat noem ik na al die jaren dienst gewoon slijtage.
En nieuwe , tja iets van rubbers aan de stuurinrichting, laten vervangen. Ook slijtage.
Al stevig mee off road gegaan en ook daar ben ik best tevreden van de Discovery3.
Hopelijk blijft dit zo )
De compressor vervangen, dat noem ik na al die jaren dienst gewoon slijtage.
En nieuwe , tja iets van rubbers aan de stuurinrichting, laten vervangen. Ook slijtage.
Al stevig mee off road gegaan en ook daar ben ik best tevreden van de Discovery3.
Hopelijk blijft dit zo )