Td5 swivel- werkplaatshandleiding
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Dag allemaal,
Er zit wat speling op een swivel van onze Td5 en die zou ik morgen onder handen willen nemen. De swivels ontbreken volledig in de werkplaatshandleiding. Ik ben o.a. op zoek naar o.a. het aanhaalmoment van de bovenste pin en de juiste plaatsing van de keerring. Heeft iemand daar concrete info over?
Groeten,
Joris
Er zit wat speling op een swivel van onze Td5 en die zou ik morgen onder handen willen nemen. De swivels ontbreken volledig in de werkplaatshandleiding. Ik ben o.a. op zoek naar o.a. het aanhaalmoment van de bovenste pin en de juiste plaatsing van de keerring. Heeft iemand daar concrete info over?
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Henk
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Die bouten zet je gewoon vast, je moet enkel zorgen dat je bol niet te makkelijk draait. Je kunt de kracht die je nodig hebt beste meten met zo'n koperen weegveer met een haak aan. Haak zet je op gat waar stuurstang aan zit.
Draait de bol te licht, moet je shims verwijderen onder je swivelpin, te zwaar, dan moet je wat shims toevoegen en telkens weer vastzetten en meten.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=_dOijZ9q9PY
Draait de bol te licht, moet je shims verwijderen onder je swivelpin, te zwaar, dan moet je wat shims toevoegen en telkens weer vastzetten en meten.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=_dOijZ9q9PY
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
men moet wel oppassen met swivels vanaf td5 op te shimmen.De swivel pin bovenaan is van een belachelijk uitziende kogellager voorzien (pin is een gedeelte van die kogellager en hoort samen)Als men te vast opshimt is de kans groot dat ge deze kogelring uit mekaar drukt en liggen de prullen van onder in uw bol.
De controle van de de trekkracht door middel van die trekveer is belachelijk....want uw oliekeerring maakt ook weerstand op die bol.Eigenlijk moet men dat spel afregelen zonder oliekeerring en zonder homokineet er in.....en dan nog fingerspitzengefull is diesen richtigen weges.
Rob
De controle van de de trekkracht door middel van die trekveer is belachelijk....want uw oliekeerring maakt ook weerstand op die bol.Eigenlijk moet men dat spel afregelen zonder oliekeerring en zonder homokineet er in.....en dan nog fingerspitzengefull is diesen richtigen weges.
Rob
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Bedankt mannen.
Henk, de serie van LRTV mbt swivels kende ik al, maar wel bedankt
Mijn vraag ging eerder over het bestaan van info. 't Is toch raar dat er in de handleiding van de Td5 zo goed als niks over de swivelbollen staat, je zou haast denken dat ze het vergeten zijn...
Ook in de RAVE die ik hier heb staat niets meer dan in de werkplaatshandleidingen die als pdf bestaan.
Rob, jouw tip over het bovenste lager was heel nuttig.
Alles is vandaag goed gegaan. Uiteindelijk volstond het om de dunste shim weg te laten om een goede voorspanning te krijgen. (Maar wat een werk voor zo'n klein ding...)
Binnenkort mag het opnieuw, want de bol was niet zo goed meer als we dachten
Groeten,
Joris
Henk, de serie van LRTV mbt swivels kende ik al, maar wel bedankt
Mijn vraag ging eerder over het bestaan van info. 't Is toch raar dat er in de handleiding van de Td5 zo goed als niks over de swivelbollen staat, je zou haast denken dat ze het vergeten zijn...
Ook in de RAVE die ik hier heb staat niets meer dan in de werkplaatshandleidingen die als pdf bestaan.
Rob, jouw tip over het bovenste lager was heel nuttig.
Alles is vandaag goed gegaan. Uiteindelijk volstond het om de dunste shim weg te laten om een goede voorspanning te krijgen. (Maar wat een werk voor zo'n klein ding...)
Binnenkort mag het opnieuw, want de bol was niet zo goed meer als we dachten
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Henk
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Het werkt makkelijker als je een potkrikje onder je swivelhuis zet, dan zakt je huis niet telkens
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Da's een goeie, merci. We hadden de luxe van een brug, maar de volgende keer zal het waarschijnlijk gewoon op het beton gebeuren. We hebben de hele assemblage inclusief steekas als één geheel van de auto gehaald en op de werkbank gedemonteerd.
Groeten,
Joris
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Vogler schreef: .... We hebben de hele assemblage inclusief steekas als één geheel van de auto gehaald en op de werkbank gedemonteerd.
Vogler schreef: .... Binnenkort mag het opnieuw, want de bol was niet zo goed meer als we dachten ....
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Henk
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Als de putjes buiten de seal blijven is dat niet zo erg
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Ik heb Joris duidelijk gezegd, dat als het lekken meevalt (en dat zal zo zijn) hij nog niks moet doen. Swivel is perfect afgesteld. Je moet ze tegenhouden of alles wordt vernieuwd. Er waren wel klachten over de werkplaats ................... het is te warm.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
'Binnenkort' was inderdaad te kort door de bocht.
Straks ga je ons nog diva's noemen!
J
P.S: Er is toch airco in de zomer?!
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Cabo
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 21:26
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Oostakker/Heusden
- Contacteer:
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
"Er waren wel klachten over de werkplaats ................... het is te warm."
Waar hebben we dat nog gehoord.
En normaal gezien voor iets dergelijk klaagt Sijmen eerst.
Waar hebben we dat nog gehoord.
En normaal gezien voor iets dergelijk klaagt Sijmen eerst.
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Td5 swivel- werkplaatshandleiding
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur