Series 3 make over

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Budacars
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 09:56
lrocb_lidnr: 0

Series 3 make over

Ongelezen bericht door Budacars »

Hallo iedereen. Ik ben Michael en ben men chassis aant herdoen van men series 3. Nu zit ik met een vraag. Heb men chassis laten galvaniseren maar nu weet ik de diameter van de gaten in men chassis niet meer voor de bussen in te pressen waar men vering aan komt bevestigd. Het lijkt dat men gat voorraan 30mm moet zijn maar nu is dat maar 27mm. Weet iemand de maat hiervan aub? Dank u..
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Series 3 make over

Ongelezen bericht door Henk »

Het is normaal dat door galvaniseren je gaten en schroefdraden kleiner worden.
De meeste leveranciers van nieuwe chassis ruimen de gaten na galvaniseren en hertappen waar nodig.

Galvaniseren is echter maar een relatief dunne laag dus dat je gat 3mm kleiner is geworden is wel bizar.
Kun je niet een beetje met een hamer en beitel kijken of het niet wat 'rommel' galvanisé betreft dat makkelijk te verwijderen is of hebben alle gaten nu dezelfde diameter?

Wat is het referentienr van de bussen die je wilt steken?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Series 3 make over

Ongelezen bericht door De Rob »

Budacars schreef:Hallo iedereen. Ik ben Michael en ben men chassis aant herdoen van men series 3. Nu zit ik met een vraag. Heb men chassis laten galvaniseren maar nu weet ik de diameter van de gaten in men chassis niet meer voor de bussen in te pressen waar men vering aan komt bevestigd. Het lijkt dat men gat voorraan 30mm moet zijn maar nu is dat maar 27mm. Weet iemand de maat hiervan aub? Dank u..
Als ge een nieuwe bus neemt en ge meet die met een schuifpasser hebt ge toch de maat die u moet hebben.
Nadien met een klein slijpsteentje of een stukje schuurpapier op lint, korrel 60 oprollen op een stangetje waar ge een slip heb in gezaagd.Dit in het gat steken en schuren maar.tot de galvanisé weg is.....MAAR...aha dan die lange bus er nog in het chassis krijgen daar vooraan.
Als er ergens aan het chassis schroefdraad is ingetrokken moet ge daar ook eerst met een draadtap doorgaan...anders krijt ge er geen bout in.
Rob
Plaats reactie