Dieselkachel
Moderators: webbie, LROCB-bestuur
- travel-def
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 13:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Zonhoven
- Contacteer:
Dieselkachel
Het begint al wat frisser te worden
Nieuwe 12 en 24 Volt dieselkachels met installatie kit , vergelijkbaar met een Webasto Airtop.
http://www.verreweg.be/4-wheel-adventur ... selkachel-
Nieuwe 12 en 24 Volt dieselkachels met installatie kit , vergelijkbaar met een Webasto Airtop.
http://www.verreweg.be/4-wheel-adventur ... selkachel-
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Aha, dat zijn die Russische dingen.
Wat zijn de ervaringen hiermee ?
Wat zijn de ervaringen hiermee ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
En Tüv gekeurd...
J
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- travel-def
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 13:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Zonhoven
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Planar is inderdaad Russisch maar de kachels voor de Europese markt ( met goedkeuring ;-) ) worden gemaakt in Europa met Duitse onderdelen , de pomp is bvb van Thomas , die ze ook gebruiken bij Webasto , ik ga een test opstelling maken waar ook deze boiler http://www.elgena.de/collections/boiler ... mpact-luft , gebruikt zal worden , hopelijk is dit klaar om te demonstreren tijden Outdoor Planet op 19&20 November in Temse
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Ik ben van plan deze in te bouwen in de HCPU
Heb jij die op voorraad Peter ?
Heb jij die op voorraad Peter ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Dieselkachel
Mijn Duits is niet zo goed, maar die boilers zijn op 230 volt veronderstel ik.
Ik heb voorlopig nog geen degelijke betaalbare oplossing gevonden voor warm water in de boskar buiten onze kettle...
Ik heb voorlopig nog geen degelijke betaalbare oplossing gevonden voor warm water in de boskar buiten onze kettle...
- travel-def
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 13:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Zonhoven
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Er zijn 2 modellen , het gewone model waar het je het water mee opwarmt dmv de hete lucht van de dieselkachel en het andere model met de hete lucht of 230V , keuze tussen een 6 en 10 L . Het is een zeer licht en compact toestel en simpel te plaatsen , ik ga hem testen om zeker te zijn dat het werkt .
Heb al wat warm water systemen gemaakt op het koelcircuit van Defender , met een motorverwarming en platenwisselaar , werkt super maar is een serieuze ingreep !
Heb al wat warm water systemen gemaakt op het koelcircuit van Defender , met een motorverwarming en platenwisselaar , werkt super maar is een serieuze ingreep !
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Zeker testen op hoge hoogte.
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Peter, ik heb deze producten nog bekeken op het caravan salon in Düsseldorf en met die mensen gesproken.travel-def schreef: ... ik ga een test opstelling maken waar ook deze boiler http://www.elgena.de/collections/boiler ... mpact-luft , gebruikt zal worden , hopelijk is dit klaar om te demonstreren tijden Outdoor Planet op 19&20 November in Temse
Zien er zeer mooie dingen uit en heel redelijk qua prijs.
Ik overweeg dit ook te plaatsen, doch vind het een beetje zonde om in de zomer de standkachel te laten werken om (indirect) warm water te maken.
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: Dieselkachel
Zou je geen hoger rendement kunnen halen door, in de zomer, de warme lucht te hergebruiken door bv een klep te plaatsen met een retourbuis terug naar de aanzuig van de kachel?Peter Puma schreef:
Ik overweeg dit ook te plaatsen, doch vind het een beetje zonde om in de zomer de standkachel te laten werken om (indirect) warm water te maken.
Je moet daar uiteraard wel ruimte voor hebben en eventueel de kachel elektronisch aanpassen. (afhankelijk waar hij zijn aanzuigtemperatuur meet).
grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Beerke, die dieselkachel zal dan heel snel in thermische beveiliging gaan.
Typisch is de aangezogen lucht 10 à 20°C en de uitstromende lucht ca 80 à 90° C.
Zo'n boiler koelt die lucht niet zo gek veel af, misschien tot 50 à 60°, dus ik voorzie troubles als je zulke warme lucht terug in die kachel blaast.
Typisch is de aangezogen lucht 10 à 20°C en de uitstromende lucht ca 80 à 90° C.
Zo'n boiler koelt die lucht niet zo gek veel af, misschien tot 50 à 60°, dus ik voorzie troubles als je zulke warme lucht terug in die kachel blaast.
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: Dieselkachel
Daarom dat ik er bij geschreven heb dat de kachel eventueel elektronisch moet aangepast worden. (plaatsen van een diode die apart kan uit of ingeschakeld worden, in de mate van het mogelijke uiteraard, een smeulende en smeltende kachel is uiteraard ook niet de bedoeling)Peter Puma schreef:Beerke, die dieselkachel zal dan heel snel in thermische beveiliging gaan.
Typisch is de aangezogen lucht 10 à 20°C en de uitstromende lucht ca 80 à 90° C.
Zo'n boiler koelt die lucht niet zo gek veel af, misschien tot 50 à 60°, dus ik voorzie troubles als je zulke warme lucht terug in die kachel blaast.
grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Wat bedoel je met een diode die apart moet in- en uitgeschakeld worden ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: Dieselkachel
Gewoon een diode of dergelijke die gemeten waarde met een bepaalde waarde veranderd, waardoor de kachel denkt dat de aanzuigtemperatuur kouder is dan de werkelijke temperatuur.Peter Puma schreef:Wat bedoel je met een diode die apart moet in- en uitgeschakeld worden ?
Maar zoals reeds gezegd zal het dan misschien niet meer veilig zijn.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Beerke, ik denk dat je een NTC of PTC bedoeld.
De functie van een diode is enigzins anders, tenzij je de tempertuurscoëfficient van het halfgeleider materiaal als meting wil gebruiken.
Dat kan hoor, maar is technisch veel ingewikkelder .
Los daar van, binnen de kortste keren is die kachel in puin als je de ingebouwde beveiliging overbrugt.
Ze gaan je graag zien komen met zo'n garantie geval
De functie van een diode is enigzins anders, tenzij je de tempertuurscoëfficient van het halfgeleider materiaal als meting wil gebruiken.
Dat kan hoor, maar is technisch veel ingewikkelder .
Los daar van, binnen de kortste keren is die kachel in puin als je de ingebouwde beveiliging overbrugt.
Ze gaan je graag zien komen met zo'n garantie geval
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: Dieselkachel
Awel ja zoiets hé .Peter Puma schreef:Beerke, ik denk dat je een NTC of PTC bedoeld.
De functie van een diode is enigzins anders, tenzij je de tempertuurscoëfficient van het halfgeleider materiaal als meting wil gebruiken.
Dat kan hoor, maar is technisch veel ingewikkelder .
:
Ik weet dat er zo een dingen bestaan, wat de exacte benaming is weet ik niet en noem het daarom uit gemak een diode.
Heb even proberen op te zoeken hoeveel de maximum temperatuur van de aanzuiglucht mag zijn.
Ik heb alleen gevonden dat bij bv een webasto de omgevingstemperatuur tussen -40°C en +40°C mag zijn.
grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Voila, het raadsel van de diode is dan ook opgelost
Voor die kachels geldt dat de omgevingslucht ook de aanzuiglucht is.
Maar zo'n Webasto (en andere) kan je ook laten blazen zonder dat de kachel brandt; met de bedoeling om bvb te verluchten.
Verwarmen bij een omgevingstemperatuur van 40°C heeft geen zin hè.
Ik heb even de manual van een AirTop 2000ST doorgelezen en daar staat wel degelijk het volgende in vermeld:
Toel. aanzuigtemperatuur verbrandingslucht -40... + 20 °C
Dit hoeft verder geen uitleg meer denk ik
Voor die kachels geldt dat de omgevingslucht ook de aanzuiglucht is.
Maar zo'n Webasto (en andere) kan je ook laten blazen zonder dat de kachel brandt; met de bedoeling om bvb te verluchten.
Verwarmen bij een omgevingstemperatuur van 40°C heeft geen zin hè.
Ik heb even de manual van een AirTop 2000ST doorgelezen en daar staat wel degelijk het volgende in vermeld:
Toel. aanzuigtemperatuur verbrandingslucht -40... + 20 °C
Dit hoeft verder geen uitleg meer denk ik
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- travel-def
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 13:19
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Zonhoven
- Contacteer:
Re: Dieselkachel
Er zijn op dit moment enkele kachels in voorraad .