TD5 start onklaar maken

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
SALLHAMv8
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 0

TD5 start onklaar maken

Ongelezen bericht door SALLHAMv8 »

Vroeger als kind herinner ik me dat mijn vader de auto ’onklaar’ maakte door de (denk ik) delco kap lichtjes los te trekken.
Een simple trukje dat ik ook al toegepast heb gezien bij andere mensen.

Voor mijn Defender heb ik nooit de nood gevoeld om dit ook te kunnen doen, maar recentelijk ben ik plots wel geinteresseerd in zo een toepassing op mijn Defender TD5.

Voordat de slimme onder ons wakker worden, de delco kap zal niet lukken bij onze diesel motor, dat weet ik 

Iemand een goed idee dat hij (in pb?) wil delen? Je mag op je twee oren slapen, ik ga je auto niet komen weghalen. Het is maar dat ik in Zuid Amerika nog iets extra achter de hand heb.

Cold feet nu het vertrek er bijna aankomt....
Land-Rover takes the smooth with the rough.
Mad Inuk

Re: TD5 start onklaar maken

Ongelezen bericht door Mad Inuk »

Fiche ECU uittrekken?
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Bij de ecu zit een aparte massadraad van ongeveer 1,5mm2, ih had die overlaatst losgemaakt en niet opnieuw verbonden en kreeg de motor niet aan de gang :evil:
Zet daar een schakelaartje tussen...
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Ik denk dat er in Zuid Amerika nog wel andere manieren zijn om een wagen mee te nemen.
Rob
SALLHAMv8
LROCB-Member

Ongelezen bericht door SALLHAMv8 »

Zodra de auto toekomt in Zuid Amerika probeer ik de voorstellen van hier.

Er zijn idd andere manieren om de auto mee te nemen en te beveiligen. Ik hoorde zelf iemand die een 'bakje' heeft dat toelaat dat de auto wegrijdt totdat er geen verbinding is tussen het bakje (in broekzak) en de auto waarna deze laatste stilvalt.

Het is allemaal wat last minute, en 'beveiliging' stond niet al te hoog op de agenda. Als ons dat maar niet zuur opbreekt!
Land-Rover takes the smooth with the rough.
Wouterke

Ongelezen bericht door Wouterke »

de stuurdraad naar de starter onderbreken, kabelke naar de opvoerpomp schakelaar tussen zetten.
Maar nen handigen dief die krijgt alles mee...

Vroeger heb ik ooit eens een kraantje op de dieselleiding gezet voor iemand, die zijn wagen is ooit gestolen geweest in Leuven en die stond na een goeie km van plaats delict gewoon langs de weg, Stilgevallen, maar met die modernere auto's weet ik niet of ge nog zomaar alles moogt onderbreken.
Heb der ooit geweten die hun remork eens ne nacht op parking moesten laten staan, en die draaiden alle bouten los van hun wielen, en namen de moeren mee. diegene die daarmee vertrok zou iets beleefd hebben.
Plaats reactie