OLLI
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
OLLI
Is thuis gekomen
====
Verslagje van dag 1
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... dification
====
Werkjes van dag 2.
Lijkt altijd weinig als ik het neerschrijf, maar is verdekke altijd wel ergens een gepruts en aanpassen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... fication-2
Extra foto's van de winchbumper:
====
Drukke dag vandaag. Weinig items, maar veel werk.
Tent staat er op
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... hree-t-day
====
terug gaan werken, dus wat minder tijd voor de afwerking.
Was klote regen weer, maar langs ene kant toch blij dat het eens goed aan het regenen ging toen de tent openstond.
De voorste vijzen hadden we vergeten te voorzien van sealing. Dus het water liep er vlotjes door.
Ook achteraan nog een paar lekjes ontdekt.
Olli staat nu te drogen bij buur-boer die nog plaats had in zijn schuur.
Morgen duur verder afwerken, dan verder afkitten.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... y-five-wet
====
Resultaat na nog wat uurtjes werk
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... more-hours
====
Nog wat wip
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... all-things
En de lichtjes zijn toegekomen:
====
Naar verreweg gereden om de maten te laten opmeten voor de kasten
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... and-depths
====
geen lazy-Sunday, maar bezig gehouden met BBQ en het maken van de "technische ruimte"
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... -cubby-box
====
Oplossing gevonden om snel zonder vijzen aan de fusebox te raken.
Ondertussen ook de electriciteit afgewerkt en werklicht geinstalleerd.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-cubbybox
====
Wat doe je met een dagje vrij? Werken aan je defender natuurlijk
Niet te warm weer, ideaal om de ruiten te verduisteren....
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ed-windows
En werklicht aansluiting aan te passen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ed-windows
====
ff geen regen en koele temperaturen. Tijd om de isolatie te plakken
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ion-part-1
====
kastjes gaan ophalen bij verreweg.be
Dan de isolatie afgewerkt
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ion-part-2
De volgende uren werk liggen al klaar:
====
Volgende werkje achter de rug.
Light-bar en verstralers gemonteerd.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... and-lights
====
Let there be light...
Dagje werken om de lichten aan te sluiten.
ferm content van het resultaat
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-be-light
====
Tijd om de kastjes van verreweg.be in elkaar te knutselen.
typisch LR werk valt er hier en daar wel iets tegen, en moet er wel iets aangepast worden.
Maar op het einde komt alles wel in orde
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 2-cabinets
Tussendoor ook rap de cargo-rails geplaatst voor de toekomstige kooktafel (nog te maken)
====
interieur wat verder afwerken.
Plaats voor mini jerry-can voor het coleman gerief
plaats voor de frigo en kastje aanpassen zodat de hi-lift er in kan vast gemaakt worden.
Nu opweg naar de dinitrolman.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... erior-work
====
Matras en treesliders zijn geleverd. En geplaatst natuurlijk
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... reesliders
====
verder gedaan aan het afwerken van het lijstje.
Interieur verlichting:
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... war-lights
====
tijd voor de snorkel en buitentafel:
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... rior-table
====
wat doorgewerkt vandaag.
skid-plate, tafel 2.0 Beta, waterkraan en belettering
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 0-stickers
====
Laatste weekendje werk voor de eerste test...
Watertank installeren en aansluiten, tafel versie 3.0 maken en Olli opvullen met wat mee moet...
to-do lijst is nog wat gegroeid, maar zal voor na de Alpen zijn...
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... able-3-0rc
====
Mogelijks (en hopelijk) laatste aanpassing voor de maiden-trip.
"gordijnen"
Gemaakt van wat we uitgesneden hebben om de zijkanten te isoleren en worden tegen het raam gehouden met magneet strips
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 1-blackout
====
Nog een paar laatste toevoegingen voor de trip naar de Alpen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-the-trip
(Mini LR maglite was nog kadoke van Barend en Jan)
====
Tijdens de eerste lange trip ondervonden dat bepaalde schakelaars niet stonden waar ze moesten staan.
Vandaag aangepast.
waterpomp en led binnen verlichting worden nu bediend langs achter.
Het werklicht kan zowel langs voor als langs achter aan of uit geschakeld worden
====
====
Verslagje van dag 1
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... dification
====
Werkjes van dag 2.
Lijkt altijd weinig als ik het neerschrijf, maar is verdekke altijd wel ergens een gepruts en aanpassen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... fication-2
Extra foto's van de winchbumper:
====
Drukke dag vandaag. Weinig items, maar veel werk.
Tent staat er op
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... hree-t-day
====
terug gaan werken, dus wat minder tijd voor de afwerking.
Was klote regen weer, maar langs ene kant toch blij dat het eens goed aan het regenen ging toen de tent openstond.
De voorste vijzen hadden we vergeten te voorzien van sealing. Dus het water liep er vlotjes door.
Ook achteraan nog een paar lekjes ontdekt.
Olli staat nu te drogen bij buur-boer die nog plaats had in zijn schuur.
Morgen duur verder afwerken, dan verder afkitten.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... y-five-wet
====
Resultaat na nog wat uurtjes werk
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... more-hours
====
Nog wat wip
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... all-things
En de lichtjes zijn toegekomen:
====
Naar verreweg gereden om de maten te laten opmeten voor de kasten
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... and-depths
====
geen lazy-Sunday, maar bezig gehouden met BBQ en het maken van de "technische ruimte"
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... -cubby-box
====
Oplossing gevonden om snel zonder vijzen aan de fusebox te raken.
Ondertussen ook de electriciteit afgewerkt en werklicht geinstalleerd.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-cubbybox
====
Wat doe je met een dagje vrij? Werken aan je defender natuurlijk
Niet te warm weer, ideaal om de ruiten te verduisteren....
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ed-windows
En werklicht aansluiting aan te passen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ed-windows
====
ff geen regen en koele temperaturen. Tijd om de isolatie te plakken
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ion-part-1
====
kastjes gaan ophalen bij verreweg.be
Dan de isolatie afgewerkt
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... ion-part-2
De volgende uren werk liggen al klaar:
====
Volgende werkje achter de rug.
Light-bar en verstralers gemonteerd.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... and-lights
====
Let there be light...
Dagje werken om de lichten aan te sluiten.
ferm content van het resultaat
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-be-light
====
Tijd om de kastjes van verreweg.be in elkaar te knutselen.
typisch LR werk valt er hier en daar wel iets tegen, en moet er wel iets aangepast worden.
Maar op het einde komt alles wel in orde
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 2-cabinets
Tussendoor ook rap de cargo-rails geplaatst voor de toekomstige kooktafel (nog te maken)
====
interieur wat verder afwerken.
Plaats voor mini jerry-can voor het coleman gerief
plaats voor de frigo en kastje aanpassen zodat de hi-lift er in kan vast gemaakt worden.
Nu opweg naar de dinitrolman.
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... erior-work
====
Matras en treesliders zijn geleverd. En geplaatst natuurlijk
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... reesliders
====
verder gedaan aan het afwerken van het lijstje.
Interieur verlichting:
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... war-lights
====
tijd voor de snorkel en buitentafel:
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... rior-table
====
wat doorgewerkt vandaag.
skid-plate, tafel 2.0 Beta, waterkraan en belettering
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 0-stickers
====
Laatste weekendje werk voor de eerste test...
Watertank installeren en aansluiten, tafel versie 3.0 maken en Olli opvullen met wat mee moet...
to-do lijst is nog wat gegroeid, maar zal voor na de Alpen zijn...
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... able-3-0rc
====
Mogelijks (en hopelijk) laatste aanpassing voor de maiden-trip.
"gordijnen"
Gemaakt van wat we uitgesneden hebben om de zijkanten te isoleren en worden tegen het raam gehouden met magneet strips
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... 1-blackout
====
Nog een paar laatste toevoegingen voor de trip naar de Alpen
http://www.one-life-live-it.be/index.ph ... e-the-trip
(Mini LR maglite was nog kadoke van Barend en Jan)
====
Tijdens de eerste lange trip ondervonden dat bepaalde schakelaars niet stonden waar ze moesten staan.
Vandaag aangepast.
waterpomp en led binnen verlichting worden nu bediend langs achter.
Het werklicht kan zowel langs voor als langs achter aan of uit geschakeld worden
====
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Gisteren bij Rob de snow cowl gaan halen en vandaag spiegelwanten gemaakt.
Klaar voor de winter:
http://www.one-life-live-it.be/blog/top ... egelwanten
Klaar voor de winter:
http://www.one-life-live-it.be/blog/top ... egelwanten
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 27 dec, 2015 01:12
- lrocb_lidnr: 0
Re: OLLI
Impressionant!
Knap project en leuk om de evolutie te volgen
Knap project en leuk om de evolutie te volgen
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Mercie
Zo iets leeft he. Voor dit jaar staat er nog een sidebox op de planning en HD veren.
Zonnecellen zijn achteruit geschoven daar we momenteel max 2 nachten ergens staan, en dat trekt de accu wel.
Op de whish-list staat wel nog een mini luifel achteraan, maar heb nog niets gevonden wat het moet zijn.
Moet eigenlijk dienen voor als het regent, je toch de achterdeur kan openen zonder dat er direct regen binnen komt.
Zit momenteel in mijn hoofd met een driehoek die aan een zijde aan de binnenkant van de deur vast gemaakt is en de andere kant aan de bovenkant van het deurgat. Zo trek je de deur open en heb je altijd een afdakje.
Zo iets leeft he. Voor dit jaar staat er nog een sidebox op de planning en HD veren.
Zonnecellen zijn achteruit geschoven daar we momenteel max 2 nachten ergens staan, en dat trekt de accu wel.
Op de whish-list staat wel nog een mini luifel achteraan, maar heb nog niets gevonden wat het moet zijn.
Moet eigenlijk dienen voor als het regent, je toch de achterdeur kan openen zonder dat er direct regen binnen komt.
Zit momenteel in mijn hoofd met een driehoek die aan een zijde aan de binnenkant van de deur vast gemaakt is en de andere kant aan de bovenkant van het deurgat. Zo trek je de deur open en heb je altijd een afdakje.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: OLLI
Waar zou ik dat nu toch nog al eens gezien hebben???Penguin schreef:Op de whish-list staat wel nog een mini luifel achteraan, maar heb nog niets gevonden wat het moet zijn.
Moet eigenlijk dienen voor als het regent, je toch de achterdeur kan openen zonder dat er direct regen binnen komt.
dat driehoekje is te kort (links regent het gewoon binnen, zelf met 1Bft)en ge hebt een probleem met de waterafvoer (khad daar ook aan gedacht).Penguin schreef:Zit momenteel in mijn hoofd met een driehoek die aan een zijde aan de binnenkant van de deur vast gemaakt is en de andere kant aan de bovenkant van het deurgat. Zo trek je de deur open en heb je altijd een afdakje.
avatar = Hammerite-user.
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: OLLI
Niet helemaal wat je zoekt denk ik; maar ik vind het wel leuk gevonden;
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: OLLI
ik gebruikte dat altijd als het regende, geen probleem gehad met wind.
luifeltje is normaal opgerold, de horizontale tentstokken schuiven in baren van 10cm lang die aan de carrossserie bevestigd zijn.
Is zeer snel uit te rollen en op te rollen.
foto' zijn misschien niet zo duidelijk
http://users.telenet.be/wwolf/images/110luif1.jpg
http://users.telenet.be/wwolf/images/110luif2.jpg
luifeltje is normaal opgerold, de horizontale tentstokken schuiven in baren van 10cm lang die aan de carrossserie bevestigd zijn.
Is zeer snel uit te rollen en op te rollen.
foto' zijn misschien niet zo duidelijk
http://users.telenet.be/wwolf/images/110luif1.jpg
http://users.telenet.be/wwolf/images/110luif2.jpg
avatar = Hammerite-user.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Ondertussen heeft Olli nog wat traanplaat gekregen op de motorkap.
Deze zal nodig zijn voor toekomstig gebruik
Traanplaat
Deze zal nodig zijn voor toekomstig gebruik
Traanplaat
-
- LROCB-Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 26 okt, 2015 16:58
- lrocb_lidnr: 1478
- Woonplaats: Mol
Re: OLLI
Wrm heeft Olli eigenlijk traanplaat nodig op de motorkap?
Voor welk doeleinde?
Voor welk doeleinde?
Defender 110 SW - Td5 - 2003
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
-
- LROCB-Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 26 okt, 2015 16:58
- lrocb_lidnr: 1478
- Woonplaats: Mol
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Wij gaan hier sleeplint en boomlint in opbergen.
Misschien als het nog kan een camo-net, maar dat zal nipt zijn vrees ik.
Indien het kan vliegen de D-ringen hier ook nog in.
Misschien als het nog kan een camo-net, maar dat zal nipt zijn vrees ik.
Indien het kan vliegen de D-ringen hier ook nog in.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: OLLI
Schokdemper ok maar waarom de veren, die zijn toch van zeer goede kwaliteit origineel?
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: OLLI
En die veerkracht kunt gij zo voelen, terwijl ge in de auto zit!?Penguin schreef:Verschil is toch enorm groot in veerkracht.
En 3 ringen op elkaar gedrukt. Da noem ik ni echt goed.
Zou dit niet aan de nieuwe (straffere) dempers liggen?
Die 3 ringen, zitten die ook nog op elkaar wanneer die kant volledig is uitgeveerd? (bv bij een cross axxle)
Ik veronderstel dat bij het uitveren die 3 ringen niet meer op elkaar gedrukt zijn, en je daardoor een betere (soepelere) wieluitslag krijgt tijdens het offroad rijden, zonder de wegligging op hogere snelheden aan te tasten.
mvg,
Tom
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Veerkracht was duidelijk verschillend als de veren er onderuit waren, naast elkaar plaatsen en volle gewicht op duwen.
De Nieuwe bewogen amper, de oude zag je goed zakken.
En het zijn toch de veren die het voertuig heffen, en de demper om de schokken op te vangen?
In alle geval, de nieuwe dempers kunnen het voertuig niet hoog houden. Het zijn "upside-downs" (hebben trekkracht ipv duwkracht)
Eerste test rit was toch heel positief. Hij gaat minder overhellen in bochten.
De Nieuwe bewogen amper, de oude zag je goed zakken.
En het zijn toch de veren die het voertuig heffen, en de demper om de schokken op te vangen?
In alle geval, de nieuwe dempers kunnen het voertuig niet hoog houden. Het zijn "upside-downs" (hebben trekkracht ipv duwkracht)
Eerste test rit was toch heel positief. Hij gaat minder overhellen in bochten.
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: OLLI
Penguin schreef:Veerkracht was duidelijk verschillend als de veren er onderuit waren, naast elkaar plaatsen en volle gewicht op duwen.
De Nieuwe bewogen amper, de oude zag je goed zakken.
Dat is omdat de originele veren ofwel tweetrapsveren ofwel progressieve veren zijn.
http://hyperpro-service.be/?page_id=269
Maar een veer van een auto van +2000 kg vergelijken met u lichaamsgewicht is toch nooit correct!
En het zijn toch de veren die het voertuig heffen, en de demper om de schokken op te vangen?
In alle geval, de nieuwe dempers kunnen het voertuig niet hoog houden. Het zijn "upside-downs" (hebben trekkracht ipv duwkracht)
Dat klopt
Eerste test rit was toch heel positief. Hij gaat minder overhellen in bochten.
Dat komt door de dempers.
Overhellen word nooit aangepast door de veren.
Overhellen kan je enkel aanpassen met andere ('regelbare) dempers of een andere stabilisatorstang.
Ik zeg niet dat andere veren steken per se slechter is, maar ik ben er wel van overtuigd dat de standaard veren beter berekend en uitgetest zijn dan aftermarket veren! (voor een standaard voertuig)
mvg, Tom
Laatst gewijzigd door Beerke op za 20 feb, 2016 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: OLLI
PS:
Welke veren heb je genomen?
Is OLLI veel zwaarder dan standaard? ( alvast iets meer "top-heavy" dan standaard)
Welke veren heb je genomen?
Is OLLI veel zwaarder dan standaard? ( alvast iets meer "top-heavy" dan standaard)
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Olli is inderdaad een pak zwaarder dan standaard
Vooraan winch en winchbumper, over heel de lengte het hefdak, en dan de kasten, watertank, extra brandstoftank.
De dempers zijn Terrafirma's Big Bore Expeditons standaard hoogte
http://www.terrafirma4x4.com/products_php.php?cat=9
Veren zijn heavy-load standaard hoogte (TF036 en TF038)
http://www.terrafirma4x4.com/products_p ... 14&grp=124
En nu ik toch aan het schrijven ben: Besteld bij BCP
Vooraan winch en winchbumper, over heel de lengte het hefdak, en dan de kasten, watertank, extra brandstoftank.
De dempers zijn Terrafirma's Big Bore Expeditons standaard hoogte
http://www.terrafirma4x4.com/products_php.php?cat=9
Veren zijn heavy-load standaard hoogte (TF036 en TF038)
http://www.terrafirma4x4.com/products_p ... 14&grp=124
En nu ik toch aan het schrijven ben: Besteld bij BCP
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: OLLI
Ik heb TerraFrima veren onder de disco, wel content van.
Voor mijn 130 Is er buiten de HD veren die er nu onder zitten niets beter, lees zwaarder te vinden.
Voor de schokdempers ben ik voor Koni Heavy Raid gegaan en deze zijn super, nu is mijn 130 wat springerig met heel de achterbouw eraf maar eens de boskar erop staat zullen we goed zitten.
Voor mijn 130 Is er buiten de HD veren die er nu onder zitten niets beter, lees zwaarder te vinden.
Voor de schokdempers ben ik voor Koni Heavy Raid gegaan en deze zijn super, nu is mijn 130 wat springerig met heel de achterbouw eraf maar eens de boskar erop staat zullen we goed zitten.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Ik vond die koni's toch wat te prijzig. Zeker als je weet dat ze bijna het dubbele in prijs zijn van deze Big Bores.
Reviews van deze TF's waren prima. zullen nu zien hoe lang ze meegaan.
Deze TF veren zijn volgens mij met dezelfde specs als de LR HD veren. We hadden eigenlijjk HD's moeten bestellen bij aankoop.
Net terug van een lange test rit op autostrade. het schudden probleem is ook opgelost.
Je voelt wel dat er hardere veren onder zitten.
Reviews van deze TF's waren prima. zullen nu zien hoe lang ze meegaan.
Deze TF veren zijn volgens mij met dezelfde specs als de LR HD veren. We hadden eigenlijjk HD's moeten bestellen bij aankoop.
Net terug van een lange test rit op autostrade. het schudden probleem is ook opgelost.
Je voelt wel dat er hardere veren onder zitten.
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: OLLI
Ik denk dat dat is om die lelijke bult te verbergen op diene schone autoPenguin schreef:Wij gaan hier sleeplint en boomlint in opbergen.
Misschien als het nog kan een camo-net, maar dat zal nipt zijn vrees ik.
Indien het kan vliegen de D-ringen hier ook nog in.
Yohani
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: OLLI
Tja de prijs maar Koni heeft een nog betere en gekende reputatie, nu het is een keuze maar op Paddock staan ze toch scherp geprijsd.
De TF schokdempers zijn mij in den tijd afgeraden omdat deze nogal graag durven breken maar dit zou nu al een tijdje opgelost zijn.
Van Koni heb ik dit ook nog gelezen...
Je voelt het, das het belangrijkste zeker voor een goed geladen reis Defender
De TF schokdempers zijn mij in den tijd afgeraden omdat deze nogal graag durven breken maar dit zou nu al een tijdje opgelost zijn.
Van Koni heb ik dit ook nog gelezen...
Je voelt het, das het belangrijkste zeker voor een goed geladen reis Defender
- flashsplash
- Berichten: 19
- Lid geworden op: ma 08 feb, 2016 22:10
- lrocb_lidnr: 0
Re: OLLI
Olli, dat is nu echt eens knap werk zie..
Owning a Landrover is not owing a Car, sUV or 4x4. You get Passion, character and boldness
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Merciekesflashsplash schreef:Olli, dat is nu echt eens knap werk zie..
Was vooral een evenwicht zoeken tussen praktisch en comfortabel, en dat getoetst aan onze voorbije reis ervaringen.
Ik heb er al comfortabelere gezien, maar die kunnen dan maar de helft mee sleuren.
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: OLLI
Ziet er ferm uit
Al mee gereden ? Bibbert 'm nog ?
Al mee gereden ? Bibbert 'm nog ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: OLLI
8spokes? Lekker kort draaien?
Schoon zo'n witte met zwart
Schoon zo'n witte met zwart
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
Mercie...
Enkel ff kunnen testen tot 110. Bibberen is voorbij. Maar het onregelmatig bibberen kwam van de ophanging.
Na vervangen van de ophanging en test met de originele wielen was het probleem van de baan.
Zijn geen 8spokes, maar Dotz Dakar velgen.
Staat inderdaad mooier zonder de chrome... Da was mijn fout door verkeerde code te copieren bij bestelling
Hij draaid inderdaad korter, maar het is nu nipt met de 265-ers. Ze komen net niet buiten de spatborden.
Nu blijft het wel afwachten wat het geeft over een lagere rit, en na ze er eens af te halen om welke reden dan ook.
Sinds 2007 is de wielnaaf kleiner, dus net zoals bij de Oz velgen is het wielnaaf gat groter.
Centreren van het wiel is dus 100% afhankelijk van de wielmoeren.
Enkel ff kunnen testen tot 110. Bibberen is voorbij. Maar het onregelmatig bibberen kwam van de ophanging.
Na vervangen van de ophanging en test met de originele wielen was het probleem van de baan.
Zijn geen 8spokes, maar Dotz Dakar velgen.
Staat inderdaad mooier zonder de chrome... Da was mijn fout door verkeerde code te copieren bij bestelling
Hij draaid inderdaad korter, maar het is nu nipt met de 265-ers. Ze komen net niet buiten de spatborden.
Nu blijft het wel afwachten wat het geeft over een lagere rit, en na ze er eens af te halen om welke reden dan ook.
Sinds 2007 is de wielnaaf kleiner, dus net zoals bij de Oz velgen is het wielnaaf gat groter.
Centreren van het wiel is dus 100% afhankelijk van de wielmoeren.
- Miguel
- Berichten: 36
- Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 22:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: BRUGGE
Re: OLLI
Penguin schreef:ook al aan zitten denken, worst case een spacer.
Van de week es binnen springen.
Toevallig geen voorbeeld of leverancier van dergelijke?
Ja, zal dan ook wel korter draaien maar ..dan zit je zeker buiten je spatborden :clip:
Wel schoon zicht zo. Z/W
Defender 110 Td5 2005 Travelbird 2
Defender 110 Td5 1999 Travelbird 1 (ex)
Defender 110 Td5 1999 Travelbird 1 (ex)
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: OLLI
yup, het is nu al op het randje.
Gisteren bij bandenboer langs geweest, en zij hebben direct naar hun leverancier gebeld (alcar)
"zou" geen probleem mogen zijn zonder centerring.
Heb gezegd dat ze me wel zullen zien als het niet in orde blijft.
Kant en klare centerringen zijn er blijkbaar niet. Bij de tuners hebben ze er, maar allen te klein natuurlijk.
Ze zouden toch moeten bestaan, want centerboring is sinds 2007 maar 114.6mm ipv 124mm
Gisteren bij bandenboer langs geweest, en zij hebben direct naar hun leverancier gebeld (alcar)
"zou" geen probleem mogen zijn zonder centerring.
Heb gezegd dat ze me wel zullen zien als het niet in orde blijft.
Kant en klare centerringen zijn er blijkbaar niet. Bij de tuners hebben ze er, maar allen te klein natuurlijk.
Ze zouden toch moeten bestaan, want centerboring is sinds 2007 maar 114.6mm ipv 124mm
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: OLLI
Zijn die grotere gaten dan echt een issue? De centergaten in mijn Land Rover velgen (zowel de standaard als heavy duty) zijn allemaal iets groter dan de naven, moet zo'n 2 mm zijn...
Groeten,
Joris
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell