achteruit rijlicht werkt niet!!!
- w.erik
- lrocb_lidnr: 1277
achteruit rijlicht werkt niet!!!
Ik heb een def 110 van 2011 en mijn achteruit rij licht werkt niet!!??!! Lamp is niet stuk ,verzekering ook niet,ik heb met een volttester achteraan gemeten en ik heb 12,33v dus dat is denk ik ook in ok!! Weet iemand wat het zou kunnen zijn??? Of weet iemand welke draad het is dat aan de versnelling bak is bevestigt dat ik zou kunnen kijken of daar misschien het probleem zit??
Dank bij voorbaat...
Erik.
Dank bij voorbaat...
Erik.
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Re: achteruit rijlicht werkt niet!!!
Als ge 12,33 volt hebt dan is er niks mis met uw stroomtoevoer.U heeft waarschijnlijk massa aan de wagen genomen ??Meet in de socket op het middenpunt en de massa in de zijkant van de socket..en zie of ge dan stroom hebt.Meet ook of er stroom is als het lampje er in zit en het zogezegd zou moeten branden.Uwe tester is geen verbruiker en meet geen verlies als er ergens slecht kontakt is
Het probleem van dergelijke lampen (ook de pinkers en mistachterlicht) is dat er roest in de stekker komt omdat die onderaan de wagen steeds in het water zitten.
ik heb deze week nog een pinker gehad waarvan de massa pinneke was van weggeroest in de socket .
Zou wel straf zijn als dit bij een 2011 al zou zijn.
Rob
Het probleem van dergelijke lampen (ook de pinkers en mistachterlicht) is dat er roest in de stekker komt omdat die onderaan de wagen steeds in het water zitten.
ik heb deze week nog een pinker gehad waarvan de massa pinneke was van weggeroest in de socket .
Zou wel straf zijn als dit bij een 2011 al zou zijn.
Rob
- w.erik
Meet in de socket op het middenpunt en de massa in de zijkant van de socket..en zie of ge dan stroom hebt.Meet ook of er stroom is als het lampje er in zit en het zogezegd zou moeten branden.Uwe tester is geen verbruiker en meet geen verlies als er ergens slecht kontakt is
Ik heb dit ook al geprobeerd met de socket van de mistlamp die normaal nog werkte,maar als ik het op de achter uitrijlamp aansluit werkte deze niet!! en neen ik heb geen massa genomen of ander werk gedaan op de wagen!
Ik moet naar de technische controle gaan volgende maand,weet iemand of ge daar een rode kaart voor krijgt????
Toch bedankt he Erik
Ik heb dit ook al geprobeerd met de socket van de mistlamp die normaal nog werkte,maar als ik het op de achter uitrijlamp aansluit werkte deze niet!! en neen ik heb geen massa genomen of ander werk gedaan op de wagen!
Ik moet naar de technische controle gaan volgende maand,weet iemand of ge daar een rode kaart voor krijgt????
Toch bedankt he Erik
- Wim 130
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 0
Contactpunten opkuisen en nieuw lampje gebruiken
Grts: Wim
One life, live it, love it, enjoy it!!
- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
w.erik schreef:Meet in de socket op het middenpunt en de massa in de zijkant van de socket..en zie of ge dan stroom hebt.Meet ook of er stroom is als het lampje er in zit en het zogezegd zou moeten branden.Uwe tester is geen verbruiker en meet geen verlies als er ergens slecht kontakt is
Toch bedankt he Erik
Voor het niet branden van een mistachterlicht wordt ge niet afgekeurt.
Ben nu aan ene bezig waarvan de zekering onmiddelijk springt als ik het mistachterlicht opzet.Deze is verleden week naar de tc geweest.Alleen opmerking op het keuringsverslag.Achteruitrijlicht werkt hier ook niet van
Rob
- w.erik
@ wim, had ik al gekuist en nieuwe lampje gebruikt zonder resultaat!!
@ Rob, Ik zal dan zo maar gaan naar de tc en zal wel zien he!?!?
grt Erik.
@ Rob, Ik zal dan zo maar gaan naar de tc en zal wel zien he!?!?
grt Erik.
-
Ik heb hetzelfde voor..
Gewoon ballon lampje werkt niet, als ik LED lamp gebruik (in mijn geval leeslamp) werkt die wel..
Zit dus ergens verlies op, maar waar??
Water in de kabelboom? wat kan nog de oorzaak zijn?
defender td4 2007
Mvg,
Jonas
Gewoon ballon lampje werkt niet, als ik LED lamp gebruik (in mijn geval leeslamp) werkt die wel..
Zit dus ergens verlies op, maar waar??
Water in de kabelboom? wat kan nog de oorzaak zijn?
defender td4 2007
Mvg,
Jonas
Witte Defender 110 300Tdi van 95'
- Wim 130
- LROCB-Member
heb dit gehad bij remork, met tester alles ok, bij belasting met lamp gaf draad geen stroom door, reden alle draadjes waren gebroken maar maakten nog genoeg contact voor positief resutaat met tester, maar gaf niet genoeg stroom door om lamp te laten branden.
One life, live it, love it, enjoy it!!
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
zie uitleg Rob; vandaar dat ik zoiets altijd test met een proeflamp met 2 draden aan gesoldeerd en 2 krokolilleklemmekes, dan heb ik belasting die ik met een meter niet heb.
't Wordt stilaan tijd dat de Rob eens nen boek uitgeeft met al zijn tips and tricks.
't Wordt stilaan tijd dat de Rob eens nen boek uitgeeft met al zijn tips and tricks.

- Frank Td5
- lrocb_lidnr: 110
De Rob schreef:w.erik schreef:Meet in de socket op het middenpunt en de massa in de zijkant van de socket..en zie of ge dan stroom hebt.Meet ook of er stroom is als het lampje er in zit en het zogezegd zou moeten branden.Uwe tester is geen verbruiker en meet geen verlies als er ergens slecht kontakt is
Toch bedankt he Erik
Ben nu aan ene bezig waarvan de zekering onmiddelijk springt als ik het mistachterlicht opzet.Deze is verleden week naar de tc geweest.Alleen opmerking op het keuringsverslag.Achteruitrijlicht werkt hier ook niet van
Rob
Rob, voor Plaatverlichting ook niet

Betreft ; Def 90 Td5 van Bj 2006

Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
Frank Td5 schreef:De Rob schreef:w.erik schreef:Meet in de socket op het middenpunt en de massa in de zijkant van de socket..en zie of ge dan stroom hebt.Meet ook of er stroom is als het lampje er in zit en het zogezegd zou moeten branden.Uwe tester is geen verbruiker en meet geen verlies als er ergens slecht kontakt is
Toch bedankt he Erik
Rob
Rob, voor Plaatverlichting ook niet, mag ik gewoon aftapen van mijn Linker achterlicht voor de Plaatverlichting te voeden jazekers
![]()
Betreft ; Def 90 Td5 van Bj 2006
Ja Franky boy....de plaatverlichting zit bij tussen het achterlicht.
Rob
- Frank Td5
- lrocb_lidnr: 110
Ok merci Rob 

Freelander 2 , 2.2 eD4