En is waarschijnlijk ook van toepassing op de NRR.
Indien de wagen binnen moet voor het vervangen van de gloeikaarsen, tel dan buiten het bestek nog maar eens een dikke 1800 euro erbij! (Als je geluk hebt)
Dit wegens het afbreken van de gloeikaars (of meerdere) en door smurrie of vastgesmolten niet uit te krijgen met LR tool.
Enige oplossing is cilinderkop er af, uitboren en nieuwe draad tappen.
Als je geluk hebt is dit aan de rechter kant. Indien het links is komt er nog wat bij die 1800 bij wegens turbo ed die er ook nog eens af moeten.
Daar dit toch wel een veel voorkomend probleem is, toch een gaan horen bij LR belux.
Hun antwoord: Wij houden ons niet meer bezig met wagens van die leeftijd (2005) en die km's (170.000)
Dus, op tijd dumpen die handel... (is eigenlijk de strategie van LR)
Aan zij die een 2dehands willen kopen... denk 2 keer na en vraag misschien aan de huidige eigenaar om preventief de gloeikaarsen te vervangen.
Er had hier misschien nog een nieuwe defender gekomen, bij deze zal dit niet gebeuren
Nog vergeten: Bij de D4 en nieuwe RRS zal het nog een pak meer zijn dan 1800,- want veel meer werk om cilinderkop af te krijgen
Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
Tsja, Lr en kwaliteit! Dat weten we toch allang hé.
avatar = Hammerite-user.
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
Is niet alleen bij LR hoor.
Audi A8 met een v6tdi er in, net hetzelfde. (bj 2004 dacht k)
En omdat de kopjes van de gloeikaarsen keramisch zijn kunnen ze niet uitgeboord worden met speciaal gereedschap.
Dus ook de cylinderkoppen afnemen.
Audi A8 met een v6tdi er in, net hetzelfde. (bj 2004 dacht k)
En omdat de kopjes van de gloeikaarsen keramisch zijn kunnen ze niet uitgeboord worden met speciaal gereedschap.
Dus ook de cylinderkoppen afnemen.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: maaseik
Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
Hetzelf is het geval bij de Mercedes CDI motoren, daar laten je zelf een formulier tekenen dat zij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als het mis bij het demonteren van de gloeispiralen, laatst gesproken met een monteur gesproken die vertelde dat daar een apparaat vor bestond dat werkte met hoogfreqente trillingen waardoor ze wel loskomen.
Waartoe zijn wij op aarde ?
-
- LROCB-Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 23:38
- lrocb_lidnr: 0
Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
Landrover, Mercedes cdi, psa, alfa, VAG groep,.... en de lijst zal nog wel veel langer zijn dan deze waarvan ik weet dat er wel eens problemen zijn met vastzittende gloeibougies... Van hoogfrequente trilmachine om ze los te krijgen had ik nog nooit gehoord, van de week eens informeren via t werk.
Wat wij meestal doen is de motor warmrijden alvorens aan herstelling te beginnen. Hierdoor zullen de gloeibougies alvast iets beter loskomen (leuk sleutelen is het niet want alles is pokkewarm
). Als ze echt vastzitten en afbreken kan je natuurlijk niet anders dan cilinder kop demonteren. Naar t schijnt zijn er wel firmas die alle soorten gloeibougies kunnen komen uitboren, ik heb het nog niet zelf gezien maar in januari op de vakbeurs zou er demo over komen... Opt werk mogen wij dit systeem niet gebruiken, Mercedes heeft hiervoor (nog) geen goedkeuring gegeven, en als dealer of erkend servicepunt moet al het gereedschap 'goedgekeurd' zijn door Mercedes...
Voor vastzittende injecteurs hebben wij wel een demontageset; electrisch deel van injecteur af halen, dan met wat bussen en vulstukken de vastzittende injecteur er hydraulisch uitpersen (alles in gemonteerde toestand). dit werkt perfect, t schijnt wel een heel dure set...
grtz
Wat wij meestal doen is de motor warmrijden alvorens aan herstelling te beginnen. Hierdoor zullen de gloeibougies alvast iets beter loskomen (leuk sleutelen is het niet want alles is pokkewarm

Voor vastzittende injecteurs hebben wij wel een demontageset; electrisch deel van injecteur af halen, dan met wat bussen en vulstukken de vastzittende injecteur er hydraulisch uitpersen (alles in gemonteerde toestand). dit werkt perfect, t schijnt wel een heel dure set...
grtz
- Basil
- Berichten: 317
- Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brecht
Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars
the Savage hier op't forum heeft zo'n hoog frequentie toestel om ze los te trillen
TEAM garage "DE SCHUUR"