schamel wagen
- SALLHAMv8
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 0
schamel wagen
Een aanhangwagen vraag, weeral, mr toch nieuw voor mij en wss de meeste hier.
3-assige schamel wagen gebouwd op 6,5-Ton en teruggekeurd naar 3,5-Ton, kan ik dat wettelijk trekken met min Defender 110 en BE-rijbewijs?
3-assige schamel wagen gebouwd op 6,5-Ton en teruggekeurd naar 3,5-Ton, kan ik dat wettelijk trekken met min Defender 110 en BE-rijbewijs?
Land-Rover takes the smooth with the rough.
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Re: schamel wagen
Ja, zolang je maar onder die 3.5t blijft...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- SALLHAMv8
- LROCB-Member
Ik heb voor alle zekerheid de vraag ook eens gesteld aan de politie leuven.
Ik dnek dat je gelijk hebt en heb het ook altijd zo nageleefd. Tegenwoordig zie je anders veel van die trekker oplegger combimateis met een iveco of mercedes sprinter als trekker en dat is BE met een veel hogere MTM (wel luchtremmen etc. op de trailer).
Zou zo een schamel wagen daaronder vallen? (mss wel als luchtremmen?)
Ik dnek dat je gelijk hebt en heb het ook altijd zo nageleefd. Tegenwoordig zie je anders veel van die trekker oplegger combimateis met een iveco of mercedes sprinter als trekker en dat is BE met een veel hogere MTM (wel luchtremmen etc. op de trailer).
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Lees eens zeer goed wat op jouw rijbewijs staat ;-)
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Kris
- LROCB-Member
Met een BE mag je een sleep van 7 ton trekken. Er staat nergens dat de trekker een MTM van 3500kg moet hebben. In mensentaal : Als de trekker een MTM van 2000kg heeft dan mag de aanhanger een MTM van 5000kg hebben (maar moet uitgerust zijn met luchtremmen)SALLHAMv8 schreef:Ik heb voor alle zekerheid de vraag ook eens gesteld aan de politie leuven.
Duzzz : Met je 110 met MTM van 3050kg zou je een aanhanger met MTM van 3950kg mogen trekken (mits luchtremmen) en mits LR toelaat dat je 110 3950kg mag trekken (wat niet is)
Kris
- Geert_DCPU
- lrocb_lidnr: 812
- Contacteer:
Misschien off topic, maar: al eens gereden met zo'n schameltoestel? Ik kwam er eerder beschameld uit bij het achteruit rijden... Ze zeggen dat je dat rap onder de knie hebt maar mijn leercurve was nogal plat, kort samengevat. Dubbelas gekocht en wreed content van. Zonder miserie van luchtremmen,...
- SALLHAMv8
- LROCB-Member
Geert,
Ja,ik heb al gereden met zo een kar, als we hooien. Moeilijk idd, mr het went (nooit). Ik vind het leuk omdat het een uitdaging is. Ik rij liever met dat dan met een small track Sankey of ABL remorque achter de defender. Die dingen staan al dwars als jij ze pas ziet in de spiegel omdat ze gewoon weg te smal zijn.
Ik denk wel dat de 2.5 van de Defender nt mans genoeg is om zo een schamel wagen te trekken.
Ja,ik heb al gereden met zo een kar, als we hooien. Moeilijk idd, mr het went (nooit). Ik vind het leuk omdat het een uitdaging is. Ik rij liever met dat dan met een small track Sankey of ABL remorque achter de defender. Die dingen staan al dwars als jij ze pas ziet in de spiegel omdat ze gewoon weg te smal zijn.
Ik denk wel dat de 2.5 van de Defender nt mans genoeg is om zo een schamel wagen te trekken.
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1311
@kris
waarom zou land rover dit niet toestaan.
heb hier een disco 200tdi staan die 3850 kg mag trekken.
weliswaar met luchtremmen (continurem) en muilkorf koppeling
want op een bol koppeling is het trekgewicht beperkt tot 3500kg
ps een schammelwagen is zalig om mee vooruit te rijden
wim
waarom zou land rover dit niet toestaan.
heb hier een disco 200tdi staan die 3850 kg mag trekken.
weliswaar met luchtremmen (continurem) en muilkorf koppeling
want op een bol koppeling is het trekgewicht beperkt tot 3500kg
ps een schammelwagen is zalig om mee vooruit te rijden
wim