Airco Disco2

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
MarcV
lrocb_lidnr: 0

Airco Disco2

Ongelezen bericht door MarcV »

Hoi,
ik heb een probleem met de airco van mijn disco 2.
Als ik de airco opzet, gebeurd er niets.
Ik veronderstel dat ik dan 12V moet krijgen op de clutch van de compressor. Dat gebeurt niet. (zekeringen zijn ok)
Als ik (terwijl de motor afstaat) 12V zet (via een paar losse draden) op de clutch hoor ik niks. Ik veronderstel dat je toch iets moet horen als daar iets beweegt of zo in die clutch.
In Ohms meet ik ongeveer 5 Ohm op de aansluitingscontacten. (is normaal zou ik denken)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe kan ik die compressor testen?
Alvast bedankt
Gert J.

Re: Airco Disco2

Ongelezen bericht door Gert J. »

Ben je zeker dat er nog voldoende koudemiddel in het circuit zit? Meestal wordt de koppeling van de compressor niet aangestuurd wanneer er te weinig druk op uw circuit is.

De weerstand van de koppeling op de mijne is 4,0 a 4,1 ohm. Uw 5 ohm zullen dus wel ok zijn. Maar... de deze klikt duidelijk wanneer er rechtstreeks 12 volt op het circuit gezet wordt.

Gert
MarcV

Dag Gert,
sorry voor mijn late reactie, maar ik had wat PC troubles, en kon niet op het net...
Wat de koelvloeistop betreft, die is er voldoende, dus van daar komt niet van. En als ik de weerstand vergelijk van de spoel, dan lijkt me dat ook in orde.
(en ik zie of hoor niks als ik 12v rechtstreeks op de clutch zet)
Dus moet de conclusie zijn dat ik de ganse compressor defect is, of is de clutch als apart onderdeel te vervangen?
(Indien zo, laat ik dat aan een vakman, of is het niet zo moeilijk?)
Grtz
Marc
MarcV

Hallo,
probleem is opgelost.
Blijkbaar was er te weinig druk op de installatie. (druksensor)
Daarna werktte de clutch normaal.
Ik moet dus toch ergens slecht contact gehad hebben toen ik rechtsteeks 12V erop zat, want toen ging het niet...
Groetjes Marc
Gert J.

Ongelezen bericht door Gert J. »

MarcV schreef:probleem is opgelost.
Blijkbaar was er te weinig druk op de installatie. (druksensor)
Blij dat het opgelost is.
Je ziet dat je niet onmiddelijk het ergste moet denken. Veel onderdelen worden zo te voorbarig vervangen.

Gert
Plaats reactie