aircofan

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
peter69
LROCB-Member

aircofan

Ongelezen bericht door peter69 »

men fan van de condenser blijft constant meedraaien,dat zou komen van het hogedruk contact ,maar wwaar staat die bij ne defender van 2004
Kris
LROCB-Member

Re: aircofan

Ongelezen bericht door Kris »

De fan van de condensor wordt aan- en uitgezet door de ECU en het hogedrukkontakt zit ergens in de inbouwunit in't interieur.

Draait 'm ook als de airco afgezet is ? Ja : relais plakt (Da's één van de gele relais in de voetenbak). Neen : neem een nanocommeke om de relais (en fan) te testen. (Ook het aantrekken van de koppeling van de compressor kan getest worden)

Werkt de airco nog ? Dan is't géén overdruk want overdruk (bv omdat er te veel koelmiddel bijgevuld werd) doet de werking van de airco stoppen.

Als dit allemaal het probleem niet oplost dan weet ik het zo direct ook niet meer. 'k Kan me niet voorstellen dat de kabelboom van ECU-stekker beschadigd is zodat er om god-weet-welke-reden permanent 12V op de relaisstuurdraad zit (of dat de betreffende ecu-poort defect is doch dan "volstaat de foefeloplossing" het om de fan te doen draaien met het stuurkontakt van de condensor (of beter met het "aan" signaal van de aircoschakelaar)

Bovenstaande (behalve de laatste paragraaf) is gebaseerd op mijn "ervaringen" bij de inbouw van een airco in mijne td5 enkele jaren geleden.
Kris
peter69
LROCB-Member

Re: aircofan

Ongelezen bericht door peter69 »

Fan stopt met draaien als ik de gele relais onder de bestuurszetel uittrek
sturing van relais blijft aangetrokken ook als ik hogedrukkontakt uittrek
heeft deze fan ook niets te maken met de temp van de motor???
Plaats reactie