lethal weapon zijn projectjes

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
lethal weapon
Berichten: 62
Lid geworden op: di 10 jan, 2012 02:30
lrocb_lidnr: 1298
Woonplaats: merksplas

lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door lethal weapon »

Ik ben al enige tijd op zoek naar een daktent maar vind de prijzen echt wel extreem hoog. en dacht ik maak er snel zelf eentje

ik zal eerst paar fotootjes tonen daarna leg ik het wel even uit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dus 2 betonplexen platen op maat gezaagd. de breedte is 1.40 meter en de lengte 1.2m wat resulteert in een volledige lengte van 2.40m.
Op die platen heb ik een opstaande rand van 7.5 cm hoog gelijmd en gevezen.
ik heb een alledaags scharnier gekocht in de doe het zelf zaak en de spil eruit geklopt en vervangen door een lange inbus met dezelfde diameter.
Aan deze imbus een ijzeren plaatje van 15 cm met daaraan 2 verwarmingsbuizen die ik op maat geplooid heb.
Met rolluiklint heb ik dan alles aan elkaar bevestigd waardoor alles syncroon werkt

het zeil zelf is een heel ander verhaal. Ik kan best wel met mijn handen werken maar mijn naaikennis is nihil :shh:
Ik ga maandag op zoek naar een deftig tentzeil. In een kampeerwinkel te deurne hebben ze keuze genoeg uit alle mogelijke diktes en kleuren en de kleur zal camel worden denk ik.
Nu vraag ik me af of iemand weet welke dikte het katoenen zeil van de def pick up heeft.
Want dat is zowat de kwaliteit die ik zoek en wordt uitgedrukt in gram per meter maar kan het nergens terugvinden.
Het naaien ga ik dus uitbesteden.
Ik heb al een laddertje besteld bij jansen in Nederland en dan is het enkel nog monteren en klaar.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Wat eerst een nadeel leek te zijn blijkt tevens een voordeel te zijn. Ik heb namelijk het G4 dakrek

Afbeelding

en was al op zoek naar een ander dakrek omwille van de opstaande randen. Maar na het nodige opzoekwerk (lees afbeeldingen op google) heb ik meersere foto's gezien van mensen met hetzelfde dakrek die op de opstaande randen hun tent hadden gemonteerd.
Ik ga de gok daarom wagen en hetzelfde doen.
Dit geeft mij ineens een perfecte plaats om een laag waterreservoir onder de tent te steken.

en zo blijven de projectjes bezig maar dat maakt een defender nog leuker natuurlijk.
volgende projecten zijn verhogen, polybush kit, remap of powerboost, en ga zo maar verder
I'm getting too old for this sh*t
b@mbi
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 jun, 2009 14:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kalfort

Re: lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door b@mbi »

die foto is genomen in sclayn ik ree er op da moment ook ergens rond ;)
Gebruikersavatar
Reko
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 04 aug, 2003 12:45
lrocb_lidnr: 720
Woonplaats: Beselare
Contacteer:

Re: lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door Reko »

(Roofrack+watertank op dak+daktent+verhoging+power upgrade) - ervaring= garantie op kantelen
Ik heb al vrienden genoeg.. Stuur dus assjeblieft geen vriendschapsverzoek op faeciesbook!
Gebruikersavatar
lethal weapon
Berichten: 62
Lid geworden op: di 10 jan, 2012 02:30
lrocb_lidnr: 1298
Woonplaats: merksplas

Re: lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door lethal weapon »

Reko schreef:(Roofrack+watertank op dak+daktent+verhoging+power upgrade) - ervaring= garantie op kantelen
daar heb je een punt
I'm getting too old for this sh*t
Gebruikersavatar
lethal weapon
Berichten: 62
Lid geworden op: di 10 jan, 2012 02:30
lrocb_lidnr: 1298
Woonplaats: merksplas

Re: lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door lethal weapon »

b@mbi schreef:die foto is genomen in sclayn ik ree er op da moment ook ergens rond ;)
idd in sclayn en ik heb idd nog wat fotootjes gevonden van andere landrovers wie weet sta je er wel tussen
I'm getting too old for this sh*t
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: lethal weapon zijn projectjes

Ongelezen bericht door Penguin »

Zelfde reactie als op vl4x4:

Leuk dat je dit kan doen, maar uiteindelijke kosten zullen hoger liggen dan de goedkoopste merken tent. (Als je waterdicht wil vervoeren en slapen).
Dus als je het voor de kosten doet, bespaar je dan de moeite ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Plaats reactie