Hallo,
Als je bij 4X4 shops, bv Devon4x4, zoekt naar "underbody protection" vind je een hele reeks aan onderdelen voor diff's, steering guards en transmission guards.
Mijn vraag gaat eigenlijk over deze laatste: Transmission guard.
Als ik zo eens naar de onderkant van mijn defender kijk merk ik dat het eigenlijk niet zo enorm moeilijk is om dit zelf te maken, en er dus geen 250 pond voor moet betalen.
Heeft er iemand al ervaring met het zelf maken van een "underbody protection" dat het midden van de wagen beschermd?
Of heeft er iemand ervaring met een gekocht exemplaar?
En is dit al bij al wel nuttig om deze zone te beschermen?
Het gaat om een TD5, steering guard heb ik al.
Alvast bedankt!
Cheers
Bodembescherming D90
- Werner Resseler
- lrocb_lidnr: 1305
- Contacteer:
Bodembescherming D90
D90 Td5
- Basil
- lrocb_lidnr: 0
Re: Bodembescherming D90
voor mijn Discovery2 heb ik dat ooit gemaakt, echter werd het mij afgeraden om te gebruiken omdat er modder op kan blijven liggen waardoor de versnellingsbak en/of tussenbak te warm zou kunnen worden
nu heb ik al wel een beetje ervaring met offroad rijden echter heb ik nog geen weet gehad dat een defender dit zou nodig hebben
nu heb ik al wel een beetje ervaring met offroad rijden echter heb ik nog geen weet gehad dat een defender dit zou nodig hebben
TEAM garage "DE SCHUUR"
- Werner Resseler
- Contacteer:
Het modder & zand scheppen had ik nog niet aan gedacht. En dit is inderdaad een terechte opmerking..
Bedankt voor de info!
Bedankt voor de info!
D90 Td5
- jox
- lrocb_lidnr: 520
Differentieel en stuurstangbeschermers zijn volgens mij de beste investering gevolgd door een tankbescherming en rock/tree-sliders.
Een transmissionguard heb je volgens mij enkel nodig bij echt extreem offroad vermits deze toch hoger ligt dan de assen van de wagen.
Een transmissionguard heb je volgens mij enkel nodig bij echt extreem offroad vermits deze toch hoger ligt dan de assen van de wagen.
110 DCPU 2003 : GO BEYOND
- Werner Resseler
- Contacteer: