Gelijkvormigheidsattest / COC defender 130 HCPU 2006

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
slingerland
lrocb_lidnr: 0

Gelijkvormigheidsattest / COC defender 130 HCPU 2006

Ongelezen bericht door slingerland »

Ik heb recent een defender 130 HCPU in het buitenland aangeschaft. Hierbij zij de (private) verkoper dat er voor dit type geen coc bestaat, ook de diverse handelaren die ik tijdens de zoektocht naar een 130 sprak vertelden dit.

Kunnen andere 130 rijders dit bevestigen of ontkrachten? Het zou ook helpen als iemand een voorbeeld voor me heeft.

Alvast bedankt

Arthur
Defender 130 HCPU TD5 2006
Defender 110 TD5 2002
Defender 110 300Tdi 1998
Peter Puma
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1062
Contacteer:

Re: Gelijkvormigheidsattest / COC defender 130 HCPU 2006

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Dag Arthur,

Dat klopt allicht wel, dit was ook zo met mijn 110 HCPU die ik vorig jaar in Nederland kocht.
Gewoon bij Land-Rover, via een officiele dealer, een gelijkvormigheidsattest aanvragen, da's echt geen probleem hoor ;).
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Waarschijnlijk omdat beide modellen lichte vracht zijn en dan de nationale wetgeving (nog altijd) van toepassing is?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
slingerland

@ Peter en Henk; bedankt voor jullie antwoorden!

Op de Duitse papieren van de wagen staat sowieso 'Europese gemeenschap' kentekenbewijs II en de 130 heeft hierop ook een eec goedkeuringsnumer e..... En de maten, gewicht etc... Onze TC kenende zal dit niet genoeug zijn (Idioot systeem naar mijn idee). heeft iemand hier een 130 met een gelijkvormigheidsattest en ben je bereid mij deze te pm-en, mailen etc.?

Groet,
Arthur
Defender 110 TD5 2002
Defender 110 300Tdi 1998
Peter Puma
LROCB-Member
Contacteer:

Arthur, je moet er wel eerst mee langs de douane.
Heb je dat al gedaan ?
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
slingerland

Peter, de douane staat voor morgen op het programma. Logistiek en een aardige verkoper hebben ervoor gezorgd dat ik op de originele Duitse platen naar hier gereden ben. De TC heb ik gebeld om te informeren of de wagen met deze originele platen gekeurd kan worden (ipv garageplaten) dit kan, mits met de originele papieren.

Dit is dan weer een extra vraag; kan ik de origenele papieren weer meekrijgen na bezoek douane?.... Echter belangrijkste voor mij blijft COC, heb ooit een 300tdi geïmporteerd had ook een COC nodig en dat koste 130,- en gun de dealer eigenlijk die 130 euro niet ;)
Defender 110 TD5 2002
Defender 110 300Tdi 1998
brutus 2-zak

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

via dealer is een 150 a 180
enig alternatief is zelf naar keuring gaan en hun de procedure latend doen (duurt laaaaaang)

sowieso z-plaat als ge die wilt laten keuren om in te schrijven
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
DYNAMIKE

Ongelezen bericht door DYNAMIKE »

Origineel inschrijvingsbewijs (Zülassungsbescheinigung Teil I - II) krijg je terug.
Douane neemt kopies van o.a. aankoopfactuur en alle betreffende documenten - om te zien of je wel of niet invoerrechten (btw) dient te betalen.

Indien btw betaald in buitenland of indien particuliere verkoop, betaal je enkel 10 Eurocent :shifty: voor het inschrijvingsbewijs.

Aansluitend ga je naar een LR concessiehouder en vraagt een GVA of COC aan (gelijkvormigheidsattest of certificate of conformity) maar ... mét identificatieplaatje, zoniet krijg en betaal je enkel het document (papieren COC). Vraag gerust offerte bij LR.

Voor de keuring heb je het document nodig én moet het plaatje (tegenwoordig sticker) zichtbaar onder de motorkap aangebracht worden)

Via bepaalde keuringsstations kan het ook maar dit is omslachtiger, duurt langer (enkel op afspraak wegens volledige keuring / weging) en weet niet of het zoveel goedkoper is ... geen ervaring mee.

Succes :thumbup:
Sun, sea and ... Land Rover !
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

slingerland schreef:@ Peter en Henk; bedankt voor jullie antwoorden!

Op de Duitse papieren van de wagen staat sowieso 'Europese gemeenschap' kentekenbewijs II en de 130 heeft hierop ook een eec goedkeuringsnumer e..... En de maten, gewicht etc... Onze TC kenende zal dit niet genoeug zijn (Idioot systeem naar mijn idee). heeft iemand hier een 130 met een gelijkvormigheidsattest en ben je bereid mij deze te pm-en, mailen etc.?

Groet,
Arthur

Ik dacht dat de Duitse originele platen in Duitsland moesten blijven..of ge kunt naar de Duitse ambasade om alles te regelen......Alleen keuren op Transit platen met rode sticker of garageplaten.Voor de DIV moet er een uitschrijvingsdocument bij zijn van de Duitse nr platen.Autokeuring zal wel keuren maar de DIV ??? Of u zal het morgen al merken bij de Douane als er iets mis is.
Het heeft hier ooit op het forum gestaan dergelijk verhaal.
Rob
slingerland

Duiste platen zijn in orde voor de TC, telefonisch bevestigd. Als dit dan toch te onduidelijk wordt voor de stationschef ben ik echt niet te beroerd de garagist in de straat te vragen en te betalen. Het gaat mij hoofdzakelijk om het coc, ik zou mijn kopie van de 110 willen uploaden, gaat niet via iPad, morgen via de pc dan maar; pm te vergelijken met een Belgische 130 van rond 2006. Dus als iemand bereid is een te uploaden (zonder vin nummer kan ook natuurlijk), heel graag.

Bij de 300 TDI, normaal 9 persoons, heb ik ingevoerd als lichte vracht jaren geleden en kreeg voor 130,- een lullig a4tje met een PVG nummer en idd sticker, terwijl de 110 TD5 een kompleet 'datasheet' als COC heeft ( wel 9 pers) met een EEC nummer en geen extra sticker. De 130 heeft ook een EEC nummer en is (buiten NL) in heel Europa lichte vracht, dus ik verwacht ook een 'mooi' coc.

De twee andere auto's in het verleden ingevoerd, Audi en Volvo hadden ook een normaal COC en kregen ook geen nieuwe sticker... Echter bij de Volvo zat het coc er reeds bij, bij de Audi destijds 98 heb ik hem in Duitsland aangevraagd en niet bij de Belgische dealer...

Douane en Duitse papieren merk ik morgen wel, rekening is in orde.

In het kort; heeft er iemand een kopie coc Defender130 HCPU rond MY06 ??????
Arthur
Defender 110 TD5 2002
Defender 110 300Tdi 1998
DYNAMIKE

Ongelezen bericht door DYNAMIKE »

Zoals Henk heeft aangegeven ... voor een lichte vracht heb je een nationaal GVA nodig (A4'tje :thumbdown: + sticker)
Audi en Volvo waren / zijn personenwagens en dan geldt het Europese COC.

Of je de 130 voor personenvervoer (dubbel gebruik) kan invoeren weet ik niet - deze info kan je 'gratis' opvragen bij LR.
Als er in België reeds een dergelijke 130 is ingeschreven, dan is dit mogelijk.

Vrees dat je altijd langs de kassa (Land Rover) zal moeten passeren voor een vlotte en reguliere inschrijving.

Reken wel ongeveer 2 weken voor het bekomen van uw nationaal GVA + sticker (misschien kom je dan in conflict met de geldigheidsduur van de Duitse platen, tenzij je een afspraak hebt gemaakt met de voormalige eigenaar omtrent het gebruik ervan)

Indien platen voor TC niet meer geldig zouden zijn, brengt enkel een handelaarsplaat soelaas (cfr. De Rob)
Ook dit kan dan 'betalend' via LR.

Ben niet persé concessiehouder 'minded' (neutraal) maar soms kan het niet zonder hun 'betalende' hulp.

Morgen weet U meer ...
Sun, sea and ... Land Rover !
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

DYNAMIKE schreef:...Reken wel ongeveer 2 weken voor het bekomen van uw nationaal GVA + sticker ...
Bij mij in 3 dagen ok (D2 naar LV)
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Peter Puma
LROCB-Member
Contacteer:

Was bij mij ook op 3 dagen in orde (LR Metropool Merksem).
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
brutus 2-zak

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

De Rob schreef:

Ik dacht dat de Duitse originele platen in Duitsland moesten blijven..of ge kunt naar de Duitse ambasade om alles te regelen......
Rob
idd, ge moet het abmeldungsschein hebben of tis naar de ambassade in Bxl
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Plaats reactie