Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Koppeling vervangen!
Wat is het gemakkelijkste motor eruit halen of boite eronderuit halen?
Krukas dichting vervangen moet dan de motor eruit of kan je er aan met de boite eruit?
Wat is het gemakkelijkste motor eruit halen of boite eronderuit halen?
Krukas dichting vervangen moet dan de motor eruit of kan je er aan met de boite eruit?
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Als je de motor eruit haalt dan heb je geen brug nodig en het is beter voor je rug, ik zou het zo doen. Ik vind het trouwens minder werk.DEU schreef:Koppeling vervangen!
Wat is het gemakkelijkste motor eruit halen of boite eronderuit halen?
Krukas dichting vervangen moet dan de motor eruit of kan je er aan met de boite eruit?
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Om de krukas dichting te vervangen moet dan het vliegwielhuis afgenomen worden?
- nielsc
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo 02 jul, 2008 14:37
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Deurne-Diest/Paal-Beringen
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Ja, dat moet er af.
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Als je een brug kan gebruiken, is het volgens mij makkelijker om de boite eruit te halen, ook minder kans op fouten bij alles terug aansluiten.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Kan je de krukasdichting vervangen met de motor erin?
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
DEU schreef:Kan je de krukasdichting vervangen met de motor erin?
Om de oilseal te vervangen haal ik het alu huis er nooit af.
Maar als ge zekers wil zijn dat er achteraan geen olielek meer komt kunt ge het alu behuizing er af nemen om de pakking ERR1440 tussen het motorblok en behuizing ook te vervangen.Dikwijls denkt men dat het carter achteraan lekt....maar komt de olie van tussen het alu en het motorblok.
Rob
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Ik heb afgelopen zomer alles nieuw gezet, de dichting achter het vliegwielhuis en de krukas dichting.
De versnellingsbak en de tussenbak zijn ook gereviseerd.
Nu twijfel ik eraan of de krukas dichting terug lekt.
De olie komt denk ik uit het verluchtingsgat van het vliegwielhuis.
Ik twijfel eraan of het motorolie is of versnellingbaksolie.
Het vervangen van de krukasdichting is niet zo simpel als het lijkt.
De versnellingsbak en de tussenbak zijn ook gereviseerd.
Nu twijfel ik eraan of de krukas dichting terug lekt.
De olie komt denk ik uit het verluchtingsgat van het vliegwielhuis.
Ik twijfel eraan of het motorolie is of versnellingbaksolie.
Het vervangen van de krukasdichting is niet zo simpel als het lijkt.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
DEU schreef:Ik heb afgelopen zomer alles nieuw gezet, de dichting achter het vliegwielhuis en de krukas dichting.
De versnellingsbak en de tussenbak zijn ook gereviseerd.
Nu twijfel ik eraan of de krukas dichting terug lekt.
De olie komt denk ik uit het verluchtingsgat van het vliegwielhuis.
Ik twijfel eraan of het motorolie is of versnellingbaksolie.
Het vervangen van de krukasdichting is niet zo simpel als het lijkt.
Bij die oilseal is toch een plastieken hulpstuk om die op de krukas te schuiven.???
Eens geplaatst lekken deze moderne oilseals praktisch nooit meer....zie ook bij 300tdi en td5 .
.........U heeft er toch gene in gefoefeld die vroeger in een gewone diesel of turbo diesel zaten?...want die lekken na drie maanden terug.
Olie uit het gaatje..motorolie is zwart....boiteolie doorzichtig.....
Rob
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Dus heb ik de juiste seal.
Wat zou er dan kunnen lekken?
Wat zou er dan kunnen lekken?
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
De Rob schreef:DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
@Rob: is dat de juiste nr? Ik heb hier nl. nog een 200tdi staan op pallet en kan dat misschien beter nu vervangen dan wanneer 'em in de wagen zit
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
Henk schreef:De Rob schreef:DEU schreef:Er was een plastieke hulpstuk bij , om de lip naar voren te houden bij het plaatsen van de dichting.
Deelnummer:ERR2532G
Is een eenvoudige bourage zonder veer, een ijzeren ring met een rubberen lip in .
Is een standaard bourage met veer niet beter hiervoor.
Neen, die met een lip moet ge hebben.Alle moderne motoren hebben dergelijke.
Standaard oilseals die in alle sets dichtingen zitten van bvb;BM,Britparts,All makes,komen barstjes in na drie maanden.
@Rob: is dat de juiste nr? Ik heb hier nl. nog een 200tdi staan op pallet en kan dat misschien beter nu vervangen dan wanneer 'em in de wagen zit
Ja, ERR 2532 (G)
- DEU
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03 jul, 2007 10:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Riemst
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
De schroeven waar het vliegwiel mee vast staat, deze heb ik met blauwe loctite ingesmeerd.
Dat is toch voldoende om het lekken langsdaar te vermijden.
Dat is toch voldoende om het lekken langsdaar te vermijden.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Koppeling defender 90 200 tdi vervangen
natuurlijk.DEU schreef:De schroeven waar het vliegwiel mee vast staat, deze heb ik met blauwe loctite ingesmeerd.
Dat is toch voldoende om het lekken langsdaar te vermijden.