verf verwijderen van originele laklaag

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
JUL

verf verwijderen van originele laklaag

Ongelezen bericht door JUL »

Ik heb een defender op het oog die vroeger origineel wit was maar die ze enkele jaren geleden hebben overgespoten in het zwart zonder te schuren of iets
Nu is de verf op sommige plaatsen er al afgekomen door de wagen af te stomen
Nu was mijn vraag of er een manier is om de zwarte laag eraf te halen zonder de witte laag te beschadigen met een of ander product ofzo ?
ik ben ook al aan het denken geweest om de wagen met een heel lichte korrel op te schuren en hem daarna in de simonis te zetten
Grtz jul
mad max airbrush design
lrocb_lidnr: 0
Contacteer:

Re: verf verwijderen van originele laklaag

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

hogedrukspuit met warm water zal er heel veel van weg vliegen als het niet was geschuurd, water op zo'n 90° graden zetten.
Dat opschuren zou een heel groot werk worden
ge zou minimum met een 1500 schuren en daarna moeten polieren (simoniseren gaat niet in dit geval) ikdenk dat ge daar dan toch een paar volled dagen mee bezig bent
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
sketcher
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door sketcher »

Weet je zeker dat de witte laklaag in goede orde is? Misschien was er een rede om hem over te schilderen. Het zou zonde zijn als je al die tijd steekt om de laag er heel voorzichtig af te halen om er dan achter te komen dat de witte originele verf zelf erg slecht is.
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
JUL

Ongelezen bericht door JUL »

nee ben niet zeker maar ga hem voorlopig zwart houden en vande zomer waarschijnlijk een golfke kopen en dan de def uit elkaar vijzen en opnieuw spuiten
grtz
Plaats reactie