Wildcrossers riskeren miljoenenboete
- Vae Victus
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 983
Wildcrossers riskeren miljoenenboete
(gva)
Ondanks het toegangsverbod in de bossen, omwille van het brandgevaar, zijn zaterdag motorrijders betrapt in de omgeving van de toegang van het Nationaal Park Hoge Kempen langs de Steenweg naar As in Maasmechelen. Ze riskeren een boete tot maximum 1.250.000 euro.
Boswachters en politie betrapten in totaal negen wildcrossers. Daarvan konden er vier worden onderschept. Hun crossmotor werd in beslag genomen. Het proces-verbaal wordt overgemaakt aan het parket. De crossers waren afkomstig uit de buurt van Kasterlee.
Ondanks het toegangsverbod in de bossen, omwille van het brandgevaar, zijn zaterdag motorrijders betrapt in de omgeving van de toegang van het Nationaal Park Hoge Kempen langs de Steenweg naar As in Maasmechelen. Ze riskeren een boete tot maximum 1.250.000 euro.
Boswachters en politie betrapten in totaal negen wildcrossers. Daarvan konden er vier worden onderschept. Hun crossmotor werd in beslag genomen. Het proces-verbaal wordt overgemaakt aan het parket. De crossers waren afkomstig uit de buurt van Kasterlee.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
- boots90
- lrocb_lidnr: 1128
Re: Wildcrossers riskeren miljoenenboete
Wie zijn gat brandt...
Grtz,
Boots

Grtz,
Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
- the savage
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 345
voorbeeldfunctie
eerlijk gezegd geen compassie mee.
eerlijk gezegd geen compassie mee.

kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
- Frank Td5
- lrocb_lidnr: 110
Maar, waar ik mij het meest kan aan ergeren
, zijn die personen, die hun brandende sigarettepeuken, door het venster naar buiten zwieren of gewoon ter plaatse ergens op de grond deponeren 

Freelander 2 , 2.2 eD4
Defender 90 Td5 "S" van 2006
- nielsc
- lrocb_lidnr: 0
Hier thuis achter in het bos hangt ook zo'n bordje verboden het bos te betreden, brandgevaar , dit dat. Maar ze zijn wel heel der dagen bezig met de bos om te gooien met zware tractoren en skidders. Wie begrijpt dat??
- Fredd
- Vaste Waarde
Doen zoals in California, en enkele andere staten, hoge boete geven en wagen/moto/voertuig in beslag nemen tot de boete betaald is.Frank Td5 schreef:Maar, waar ik mij het meest kan aan ergeren, zijn die personen, die hun brandende sigarettepeuken, door het venster naar buiten zwieren of gewoon ter plaatse ergens op de grond deponeren
De minimum boete voort moment in CA is $750.
Bij herhaling is de boete 5 dubbel en voertuig blijft in beslag genomen en word openbaar verkocht.
Maakt geen verschil uit dat het voertuig lease of op lening is.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Maar dan moeten ce in CA wel eens leren om asbakken te plaatsen 
Dat was het eerste wat me ginder opviel: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....

Dat was het eerste wat me ginder opviel: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....

- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
Is dat niet een beetje tegenstrijdigPenguin schreef: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....

- wodan
- Vaste Waarde
Exact, als je niet mag roken, moeten er geen asbakken zijn ook. Ze kunnen hun peuken voor mijn part opeten.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Reko
- lrocb_lidnr: 720
- Contacteer:
Mijn oprit ligt vol met peuken.. en toch rookt er niemand in ons gezin...
Ik had al eens zoiets voor met hondestronten ook, maar die oplossing die ik daarvoor had werkt niet met peuken.. Die blijven nmlk niet hangen aan een venster...
Ik had al eens zoiets voor met hondestronten ook, maar die oplossing die ik daarvoor had werkt niet met peuken.. Die blijven nmlk niet hangen aan een venster...

Ik heb al vrienden genoeg.. Stuur dus assjeblieft geen vriendschapsverzoek op faeciesbook!
- Fredd
- Vaste Waarde
Tot mn tikker surgery in 2001 was ik een zware roker, minimum 2 packs a day en ons madam ook toen 2 packs a day, nu nog 1 pack a day voor haar.Penguin schreef:Maar dan moeten ce in CA wel eens leren om asbakken te plaatsen
Zij is van CA (Napa) en we komen er heel veel.
We weten dat je ergens niet mag roken, en dus word er geen sigaret op gestoken, en dus heb je ook geen asbak nodig.
Ik zie echt niet waar jij een probleem hebt.
In het slechtste geval als jij er als tourist komt, kan je nog sgteeds je sigaret die je aan gestoken hebt, deze uit doen en de butt terug in je pakje sigaretten steken, daar is toch niks verkeerd aan.
Zo heb ik het ook al die jaren gedaan als ik ergens onverwacht voor een "no smoking" sign kwam.
Ook nog, als je in CA ergens komt ben je met je wagen, en daar is dus ook een asbak in.
- Kris
- LROCB-Member
Da's nu eenmaal 't land van de grote vrijheid. 't Andere uiterste is Singapore : elke 100 meter een asbak aan de lantaarnpaal en ook (terecht) megahoge boetes als je peuken durft op de grond gooien.Penguin schreef:Maar dan moeten ce in CA wel eens leren om asbakken te plaatsen
Kris
- Fredd
- Vaste Waarde
Kris,Kris schreef:Da's nu eenmaal 't land van de grote vrijheid.Penguin schreef:Maar dan moeten ce in CA wel eens leren om asbakken te plaatsen
De streek waar Tony geweest is in noord California, is nu eenmaal de capital van de liberals die gewoon tegen alles zijn.
Verder is er bosrijke en droge streken waar het zeker 200% verantwoord is om een rook verbod te hebben.
Zeker als men ziet hoeveel bosbranden er ieder jaar veroorzaakt worden door weg gesmeten sigaret butts.
- Penguin
- LROCB-Member
- Contacteer:
Wolf schreef:Is dat niet een beetje tegenstrijdigPenguin schreef: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....![]()
Als je niet mag roken moeten er toch geen asbakken zijn.

- Fredd
- Vaste Waarde
Die no smokings signs/stickers/borden staan heel duidelijk zichbaar aan iedere CA airport al sinds de mid 1990s. Ik denk sinds 1993.Penguin schreef:Wolf schreef:Is dat niet een beetje tegenstrijdigPenguin schreef: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....![]()
ja ok, maar ik bedoel dan op straat, bv buiten aan een luchthaven. Daar staan geen no smoking borden.
Waar je aan de terminal uit de wagen stapt hangen ze aan iedere paal en muur om de 10 a 15 meter.
- Penguin
- LROCB-Member
- Contacteer:
euh, ikke toch ni gezien.... 

- Tijl
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 772
Een beetje on topic terug: niet alles wat ze schrijven, is, hoe dat het is.
Waar die mannen gepakt zijn is toevallig dicht in de buurt van mijn dagelijks brood. Die kwamen daar echt niet om in de bossen te crossen....
Als daar door de week jongens rijden met 75 ton en +/- 400 pk....
OK je mag er niet komen, maar natuur zou ik het ook niet noemen.
Waar die mannen gepakt zijn is toevallig dicht in de buurt van mijn dagelijks brood. Die kwamen daar echt niet om in de bossen te crossen....
Als daar door de week jongens rijden met 75 ton en +/- 400 pk....
OK je mag er niet komen, maar natuur zou ik het ook niet noemen.

Bart: Alaska White 110 SW "bultneus" named "Rebel"
- Vae Victus
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 983
zo kennen we de pers he...
Finn 2,5 jaar:
- Tijl
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 772
In die hoek komen ook regelmatig 4x4'ers: ik ben der ook al wel eens geweest, maar dan beroepshalve

Bart: Alaska White 110 SW "bultneus" named "Rebel"
- Frank Td5
- lrocb_lidnr: 110
Wolf schreef:Is dat niet een beetje tegenstrijdigPenguin schreef: Je mag nergens roken, je mag je peuk niet op de grond smijten, maar nergens een asbak/zandbak te vinden....![]()

Freelander 2 , 2.2 eD4