Je heb uw wagen verhoogd klonk het.
Dank u nu mogen we terug bladveren gaan steken.
Proficiat keuring
Geod bezig
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Da's niet helemaal 't zelfde. Sommige verbouwingen zijn verbeteringen waarbij een betaalbare TUV-achtige keuring zou moeten kunnen mogen toegepast worden om goedgekeurd te geraken.Penguin schreef:+1
Da's zoals kreften dat ze u weer geflitst hebben.
Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt...eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Escape schreef:Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt...eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
En dan komt er ne slimme die daar een probleem van maakt.
Technisch konden ze geen opmerkingen geven.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Maar oplossing in de maak, YES
je hebt gelijk maar dat zegt wel iets over het systeem hoe dat een keuring werkt. Men moet het systeem aanpakken, maar dat is een politieke kwestieDe Rob schreef:Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
Hetgeen mij boos maakt is dat ik ter goeder trouw ben en dat men geen, maar dan ook geen verhaal heeft tegen een keuringsverslag.
Op de tweedehands keuring voldeed die ook niet.U kan zelfs nu niet bewijzen dat die er toen onder stond.Maar goed hij is toen gepaseert.
Het pvg nr zegt ....vooraan ...achteraan ,bladveren met 9,10 of 11 lamellen.U heeft er nu maar 2 of 3.Dat is de enige reden dat hij is afgekeurd.
Rob
Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
Het document van de keuring (voor verkoop) is in feite enkel maar correct geldig tot....... moment dat het voertuig de poort van het keuringsstation is voorbij gereden......, achteraf kunnen er vanalles en nog wat aanpassingen aan het voertuig gebeuren!!!!
gLObetrotter schreef:Renaat schreef:Allemaal goed en wel maar ik die wagen gekocht met die vering. Op de keuring bij verkoop staat dat de vering voldoet 'zwart op wit' en dan drie jaar gekeurd zonder enige opmerking.
Het document van de keuring (voor verkoop) is in feite enkel maar correct geldig tot....... moment dat het voertuig de poort van het keuringsstation is voorbij gereden......, achteraf kunnen er vanalles en nog wat aanpassingen aan het voertuig gebeuren!!!!
en wa is daar verkeerd aan?Wolf schreef: mijn maat (na 3j.) afgekeurd omdat zijn werklamp achteraan kan bediend worden door een schakelaar op het dashboard.
Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
Wolf schreef:Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
owlaa dat is het eerste dat ik daarvan hoor. dus alle knopjes voor extra voor en achterlichten en winch moet ik weghalen dan? pffffWolf schreef:Voila, maar 't was vooral die schakelaar op 't dashboard dat niet mocht.Penguin schreef:Witte lichten achteraan mogen enkel aangaan als de wagen in achteruit staat
VOILA dat is nu pas een goed antwoordseriesfan schreef:Ben ook met mijn wagen op verkoopkeuring geweest,toen ik thuis het verslag nakeek stond er op vermeld dat er lichtmetalen velgen oplagen terwijl een kind nog kon zien dat er gewoon stalen velgen opliggen,het wordt eens hoog tijd dat de keuringsstations gekontroleerd worden door de overheid zoals dit in Nederland gebeurt,3keer waarschuwen ze,daarna wordt de keuringslicentie ingetrokken.......
Nog iets om over na te denken,Renaat schreef:VOILA dat is nu pas een goed antwoordseriesfan schreef:Ben ook met mijn wagen op verkoopkeuring geweest,toen ik thuis het verslag nakeek stond er op vermeld dat er lichtmetalen velgen oplagen terwijl een kind nog kon zien dat er gewoon stalen velgen opliggen,het wordt eens hoog tijd dat de keuringsstations gekontroleerd worden door de overheid zoals dit in Nederland gebeurt,3keer waarschuwen ze,daarna wordt de keuringslicentie ingetrokken.......
U bent aan het jangelen, zetels mogen wel nog verwisseld worden enkel ze MOETEN op de originele bevstigingspunten zittenRenaat schreef:Escape schreef:Zeker als ge bewust 't vuur opzoekt...eL Tee schreef:Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten...
Wees maar gerust dat er veel land rovers zijn die vijswerk hebben de avond voor de keuring, bullbars winchen etc
ze mogen er allemaal vanaf, als ze niet 'factory fitted' zijn.
zelfs een zetel vervangen vergeet het, het mag niet meer tenzij een original part.
En uw gordelpunten zijn origineel?Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
tom D. schreef:En uw gordelpunten zijn origineel?Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
Akkoord,Renaat schreef:tom D. schreef:En uw gordelpunten zijn origineel?Reko schreef:Ik reed met Recarozetels, verstelbare gemonteerd op de originele rails. De wagen werd afgekeurd..
Kijk mijn standpunt is het volgende
"Pas op voor de keuring de dag van vandaag, het is niet éénduidig wat men doet,het lijkt soms een loterij"
Gejangel of niet maar het is nu eenmaal zo.
Oppassen is de boodschap
Euh ik heb schrik van wel jaolav schreef:Die Belgische keuring begint me een beetje te verontrusten.
Stel dat ik beslis om een Td5 te kopen en ik wil de volgende verbeteringen aanbrengen:
Rolkooi (laro's zijn nu éénmaal niet stevig bij overkop gaan)
Sidebars/treeplanken
Betere zetels
Standverwarming
Dan is er veel kans dat dit dus allemaal afgekeurd wordt?
ga gewoon eens kijken op de site van GOCA vooraleer hier te beginnen gissen wat (niet) kan/magolav schreef:Een interne rolkooi, dat zou toch geen probleem mogen zijn: wie doe ik daar nu kwaad mee?
misschien breng je daar verwondingen mee toe tijdens een ongeval aan de inzittenden
Is trouwens ronduit belachelijk dat veiligheidsverhogende aanpassingen verboden zouden zijn. Ik droom al lang van een Def en wou nu de knoop doorhakken door naar een Td5 uit te kijken, mits de nodige aanpassingen (zoals hierboven beschreven).
Enfin, ik zal toch alles nog eens natrekken vooraleer verder te kijken
gewoon even binnen stappen bij de stationschef van de TC?olav schreef:Enfin, ik zal toch alles nog eens natrekken vooraleer verder te kijken
Ik deel eerder de ervaringen van Christiaan.Wolf schreef:Ik heb het niet over de keuring zelf hé, maar wel over het feit dat je met vragen wat kan en niet kan het best eens gaat aankloppen bij een stationschef.
Mijn ervaringen daarmee waren altijd positief..