Clubmagazine 2011-01

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=e ... ey=CNbplCs

Bij deze staat het laatste clubblad ook online.
In samenwerking met Uncas zullen vorige edities hier ook binnen afzienbare tijd verschijnen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Plezant.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

Van het clubmagazine:
Ik probeer hier 500 keer mijn tong te draaien vooraleer iets te zeggen, maar simpel zal het niet zijn:
waarom haak je bijvoorbeeld niet vast aan MyLandRover en vraag je om bijvoorbeeld 4 of 6 blz toe te voegen aan dat boekje?
Win Win voor iedereen:
- MLR heeft er ineens een paar honderd lezers bij (naast diegenen die het al lezen natuurlijk)
- Voor de kostprijs moet je het niet doen: 15 euro voor een jaar - daar valt toch over te praten / wat kost een ledenboekje nu?
- LROCB toont zich 'professioneler' want
* in de grond wat staat er in het boekje? 5 blz reclame waarvan ik denk: moeten de mensen daarvoor betalen? onscherpe scans in een boekje met 3 (soms) artikels + 5 blz met woordjes van die en die, en een inschrijvingsblad.
* qua opmaak kan dit toch veel beter? Taalkundig nagelezen? Redactioneel opgemaakt? (tenenkrullende zinsdelen als 'ik ga ne keer vertellen van ne keer dat ik op reis was' / ik vind het nu uit maar het gaat over de woordenschat - welk beeld geef je zo aan een nieuwkomer die een boekje in handen krijgt? Zelfs in mijn jonge jaren in de jeugdbeweging (en ik spreek al van de vorige eeuw! :lol: ) was dit soort uitgaven not done!
Nu ja - ik heb er de tijd niet voor om het zelf te doen, ik ben beter in 'genadeloos afbreken' van de inspanning van een ander... :mrgreen:
Of ben ik weer alleen in de grote boze wereld met mijn gedacht?
Het boekje heeft zeker zijn nut, al moet ik even denken hetwelk, want alles vind je op de website terug (agenda, foto's). Tja, in 2010 heeft iedereen al wel een computer zeker?
In ieder geval: mijn gedacht à moi
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

De uitgevers van MyLandRover zijn zover ik weet stichtende leden van XRover ...

Je hebt blijkbaar de discussie betreffende dit eerste boekje onder een nieuw redacteur gemist
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Vae Victus »

@Geert 110td5: uw opmerking zijn zeker terecht, zie viewtopic.php?f=78&t=51858
Vanaf dit weekend begin ik met de opmaak en samenstelling van de volgende editie. Zal er beter uitzien en met meer inhoud.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

Henk schreef:De uitgevers van MyLandRover zijn zover ik weet stichtende leden van XRover ...
tja...dan zullen we vlug gedaan hebben zeker?
Henk schreef:Je hebt blijkbaar de discussie betreffende dit eerste boekje onder een nieuw redacteur gemist
neenee, al van toen aan het sparen... :lol: (reactie stond misschien beter daar, maar hier was het 'leden-only' die mij opviel)
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

@Geert: Ik voel dat je een interne drang hebt om Karel/Vae Victus met zijn boekje te helpen... :thumbup:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

Henk schreef:@Geert: Ik voel dat je een interne drang hebt ... :thumbup:
regelmatig ja :angel:
Henk schreef:@Geert: Ik voel dat je een interne drang hebt om Karel/Vae Victus met zijn boekje te helpen... :thumbup:
ik heb geen opleiding gehad in dergelijke zaken, maar met wat goede wil is daar toch iets van te maken? Karel heeft zeker wel meer in zijn mars.
Ik wil wel 'nalezen' en eventueel helpen om een tekst publiceerbaar te maken (maar discussie 'redactie' contra 'eigen werk'? => wat doet MLRM? Vraag maar eens aan J&T.
Wat primeert er: enkel voor insiders leesbaar of voor het algemeen goed? (en dit laatste slaat niet op J&T). Ik wil mij niet afspiegelen aan een professionele boekje - die mannen hebben een goedbetaalde job om er iets goeds van te maken. Is de mogelijkheid van samenwerking eigenlijk al afgewogen geweest?
Henk schreef:De uitgevers van MyLandRover zijn zover ik weet stichtende leden van XRover ...
Hmm... kan iemand anders dit bevestigen?
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Yohani »

Henk schreef:De uitgevers van MyLandRover zijn zover ik weet stichtende leden van XRover ...
Klopt dat? Want dan gaat mijn geld daar alvast ook niet meer naartoe. Ze zijn daar bij XRover dan wel de kampioenen van de misleiding hé :roll:

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

Ik ben te snel geweest. 2 van de oprichtende leden van XRover, nl Dirk Smet en Godelieve De Boeck werken voor Dirk Smet Publikaties en niet voor MLRM :oops:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door christiaan »

Ik vind het idee van Geert de moeite waard om te overwegen.

In maart 2009 is er een verslagje van mezelf verschenen in het clubboekje. De foto's in dat verslag kwamen helemaal niet tot hun recht vond ik.

Nadien heb ik geen verslagen meer door gestuurd voor 't boekje maar ze gepost op 't forum. Op 't forum komen die foto's veel beter over.
Vooral het interactieve aspect is natuurlijk plezant. Je krijgt altijd wat feedback en eventueel zelfs appreciatie ...
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Gebruikersavatar
leysen dave
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 27 jan, 2006 20:02
lrocb_lidnr: 664
Woonplaats: Herentals-lier
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door leysen dave »

Henk schreef:Ik ben te snel geweest. 2 van de oprichtende leden van XRover, nl Dirk Smet en Godelieve De Boeck werken voor Dirk Smet Publikaties en niet voor MLRM :oops:

IDD VOORZICHTIG ZIJN MET ZULKE UITSPRAKEN HE HENK ;)

Deze mensen wilden zich inzetten voor het LROC clubblad destijds.....was ook geen intresse van het huidig LROCB bestuur voor.Ze hadden blijkbaar geen behoefte aan een mooie , in kleur uitgewerkt magazine......

er zijn voorstellen geweest van MLRM naar ons toe ;)

in't verleden zijn er gesprekken geweest tussen MLRM en LROC bestuur.....LROC was er niet voor te vinden.




Grtjs Dave
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

leysen dave schreef:Deze mensen wilden zich inzetten voor het LROC clubblad destijds.....was ook geen intresse van het huidig LROCB bestuur voor.Ze hadden blijkbaar geen behoefte aan een mooie , in kleur uitgewerkt magazine......

er zijn voorstellen geweest van MLRM naar ons toe ;)

in't verleden zijn er gesprekken geweest tussen MLRM en LROC bestuur.....LROC was er niet voor te vinden.
Grtjs Dave
allé vint toch, zo'n gemiste kansen :wtf:
nu ja geef de afdragertjes dan maar aan de 'concurrentie'... (voor alle duidelijkheid: dit is iets met isme vanachter).
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Geert 110td5 schreef:allé vint toch, zo'n gemiste kansen :wtf:
nu .
Hmm, als co-reader mag je toch zeker geen fouten schrijven hé :angel: :D :D
Ik stel voor dat je voor 't volgende boekje een paar artikels naleest.
Je zal merken dat het niet zo moeilijk is om de fouten eruit te halen, maar dat het wat anders is om de stijl te veranderen.
Ik heb dat nog al ergens geschreven (op zekere leeftijd val je in herhaling) soms moet je dan verschillende alinea's helemaal aanpassen en dan herkent de schrijver zijn eigen artikel niet meer.
Dat heb ik nooit willen doen.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

de clou van ieder tijdschrift: maak je iets voor de incrowd of 'iedere geinteresseerde'? anders zijn we morgen nog bezig.
Voor mij is forum incrowd,
tijdschrift moet als mijn defender zijn: 'proper staan' zodat je overal mag komen (en terugkomen 8) en dat is het nu imho niet
Dennis
LROCB-Member
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 25 okt, 2004 23:37
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: daar waar het goed is

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Dennis »

leysen dave schreef:
Henk schreef:Ik ben te snel geweest. 2 van de oprichtende leden van XRover, nl Dirk Smet en Godelieve De Boeck werken voor Dirk Smet Publikaties en niet voor MLRM :oops:

IDD VOORZICHTIG ZIJN MET ZULKE UITSPRAKEN HE HENK ;)

Deze mensen wilden zich inzetten voor het LROC clubblad destijds.....was ook geen intresse van het huidig LROCB bestuur voor.Ze hadden blijkbaar geen behoefte aan een mooie , in kleur uitgewerkt magazine......

er zijn voorstellen geweest van MLRM naar ons toe ;)

in't verleden zijn er gesprekken geweest tussen MLRM en LROC bestuur.....LROC was er niet voor te vinden.




Grtjs Dave
Magazine.
Op de laatste bestuurvergadering voor het vertrek van drie bestuursleden Is dit ons gepresenteerd en door het hele bestuur goedgekeurd.Dit heb ik ook verteld op de laatste leden-vergadering.Toen ik dus voor het eerst de website van x-rover bekeek en naar de bestuurssamenstelling keek ,wist ik gelijk hoe laat het was.

Myland,
Er zijn gesprekken geweest met myland .Hun ideeen zijn in het bestuur besproken.Er werd door het voltallige bestuur besloten om niet in hun boekje op te gaan om onze eigen familiale identiteit niet te verliezen.Wel hebben wij toestemming gegeven aan hun redactie om deel te nemen aan het door Reko georganiseerde Halloween roadbook .Zodat dat via een artikel in Myland ook niet leden van Lroc met ons zouden kunnen kennismaken.wij blijven ook in de toekomst bereid om met Myland samen te werken daar waar we kunnen.


Dave ,

Tot slot,ik begrijp dat je het verhaal maar van een kant kent.
Dus laten wij ons gewoon allebei met onze respectievelijke clubs bezighouden en goeie evenementen voor de Landrover fanaat organiseren en ons verder van wederzijds commentaar naar elkaar toe over het hoe en waarom te onthouden.

Met vriendelijke groeten ,

Dennis

Secretaris Lroc.
Gebruikersavatar
Erno
LROCB-Member
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 19:33
lrocb_lidnr: 218
Woonplaats: Mark
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Erno »

@ Henk

Voor mij niet leesbaar , ... , alleen maar rode kruisjes :?:
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Erno schreef:@ Henk

Voor mij niet leesbaar , ... , alleen maar rode kruisjes :?:
ik kan het wel lezen maar het is niet ideaal: als ik de tekst vergroot (CTRL+) wordt het veld alsmaar kleiner ten voordele van dat rechterveld dat ook vergroot.
Als je mij niet snapt; probeer eens Ctrl+ totdat je voor mij leesbare tekst hebt (letters van 1cm groot)
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Iemand een idee hoe ik die rechterkolom in Google kan uitzetten?
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Isabelle
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 22 aug, 2003 15:29
Woonplaats: tussen de land rovers

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Isabelle »

Wolf, vlak boven het document vind je een knop 'File'. Daar kan je kiezen voor de optie 'download original'. Je kan de pdf dan op je pc bewaren en via een reader openen. Daar kan je het dan vergroten zoveel je wil zonder last te hebben van die kolom aan de rechterkant.
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Isabelle schreef:Wolf, vlak boven het document vind je een knop 'File'. Daar kan je kiezen voor de optie 'download original'. Je kan de pdf dan op je pc bewaren en via een reader openen. Daar kan je het dan vergroten zoveel je wil zonder last te hebben van die kolom aan de rechterkant.
Bedankt! :thumbup: daar was ik naar op zoek, maar ik vond die knop niet. :clap:
Je moest mijn scherm hier zien: alles staat op groot contrast en negatief. ;)
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

Eindelijk iemand die die knop gevonden heeft :thumbup:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Dennis
LROCB-Member
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 25 okt, 2004 23:37
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: daar waar het goed is

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Dennis »

xxx & Tornado schreef:
Dennis schreef:Magazine.
Op de laatste bestuurvergadering voor het vertrek van drie bestuursleden is dit ons gepresenteerd en door het hele bestuur goedgekeurd. Dit heb ik ook verteld op de laatste leden-vergadering.
Ik heb uw verslag gelezen en herlezen en opnieuw gelezen om dan . . . nog eens te lezen.
Ik vind daar geen letter van terug in uw verslag.
De vragen die door leden ingestuurd waren voorafgaande aan de vergadering
zijn beantwoord en hier te lezen.Op vraag van en in overleg met de aanwezige leden hebben wij deze hier met onze antwoorden geplaatst.De rest van de vergadering was een open discusssie.
Het door u aangehaalde fragment is een stukje van een antwoord op een vraag gesteld de avond zelf.En is door mij gebruikt om aan te tonen dat wij totaal niet op de hoogte waren van een eventueel nakend vertrek van enkele bestuursleden.
In het vervolg zullen wij(Lroc bestuur)hier met een fris elan, regelmatig tekst en uitleg geven en vragen beantwoorden over het reilen en zeilen van de club.
Zodat zij die niet in staat zijn om een praatavond te bezoeken ook beter gëinformeerd worden.

Met vriendelijke groeten ,

Dennis

Secretaris LROC
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Voor elke keer dat ik hier op die site "klikte", zie ik in mijn Google Documenten een versie staan.
Dus.. waarschijnlijk wordt er dan telkens een versie opgeslagen in mijn Google Mail-box dan?
Just of ni just?
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

kwee nie, ben nog niet echt content van Google Docs :roll:
Kent iemand een beter alternatief om docs te delen tussen een groep mensen (bestuur) en ook stukken openbaar te maken?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Vae Victus »

sharepoint :-)
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Henk »

Vae Victus schreef:sharepoint :-)
werkt da en is da gratis?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Kris »

Henk schreef:
Vae Victus schreef:sharepoint :-)
werkt da en is da gratis?
Dat is gemaakt voor op intranets en is niet gratis. Niets van papa Bill is gratis. Volgens mij doe je best eens twee klapkes met uwen webhoster : (1) Bestandjes mogen annexeren in de "leden only" en (2) Een "folder" te krijgen waarop je documentjes kan uploaden die mijnheer de moddie wil publiceren ten behoeve van alle smurfers. (Maw iedereen die de url kent kan het document bekijken)
Kris
Gebruikersavatar
one life live it
Berichten: 58
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 13:44
lrocb_lidnr: 649
Woonplaats: Moen

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door one life live it »

Erno schreef:@ Henk

Voor mij niet leesbaar , ... , alleen maar rode kruisjes :?:

Hier ook enkel kruisjes.
Het zal wel niet belangrijk zijn :mrgreen:
Pat en Letty one life live it!
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Clubmagazine 2011-01

Ongelezen bericht door Wolf »

Is dat ook toegankelijk voor mensen zonder Gmail-account?
avatar = Hammerite-user.
Plaats reactie