Codename "FrankenFender"

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 22 mei, 2019 14:53

Na de hardtop van Manny The Defender al een paar keer heringericht te hebben en nog steeds niet 100% tevreden te zijn, stootte ik een tijdje geleden op een realisatie van RRConcept uit Frankrijk
Afbeelding
In sé komt dit er op neer dat ze een 130STW hebben gemaakt met daarop een klapdak...
Dat lijkt mij de ideale reiswagen.... maar ik schrok een beetje van de prijs van de conversie
Zo'n 13 kE voor de conversie door RRConcept (of 5600€ voor de DIY-conversie kit)... en dat is ZONDER het klapdak.
Daar mag je nog eens een kleine 9 k€ voor neertellen.

Daarbij komt nog dat je dit type uitvoering nooit door de keuring krijgt... ook niet in Frankrijk trouwens.
Gewapend met wat simulaties en artist-impressions trok ik naar de stationschef van de Geelse autokeuring en pleitte mijn dossier.
Het besluit was dat ik met de achterbouw kon doen wat ik wou, zolang ik de double cab-cabine maar onveranderd liet en binnen de normale afmetingen van het voertuig bleef... dus niet té breed en niet té lang.

Being a DIY'er myself, was ik na de bouw van mijn trailer vorig jaar toe aan een nieuw project.... en this got me thinking.
Hun conversiekit is eigenlijk niet méér dan de achterkant van een 110 3-deurs hardtop.... dus als ik er zo eentje kan vinden, dan zijn we al een heel eind, toch ? En zo begon de zoektocht.
Een 110-dak passeerde op FB marktplaats.... voor 150€ gescoord
Een forumlid was toevallig net bezig om zijn 110 3d HT om te bouwen naar een HCPU en had de achterbouw veil... voor een paar 100€ veranderde die van eigenaar.

Time to get started.
Stap 1: de achterbak verwijderen
Afbeelding
Afbeelding

Het verbaasde me hoe makkelijk dit gaat. een 15-tal bouten lossen, de bak aan het dak van de carport ophangen/optakelen en er vanonder rijden.
Op minder dan 3 uur was de bak er af en stond die opgeborgen in de garage van schoonma (tot met sint-juttemis wellicht :-D)

een balkje achteraan gemonteerd en de lampen er tegenaan geschroefd en we waren nog steeds mobiel.
Even bekroop het idee me om een grote spoiler te installeren en er een hot-rod van te maken, maar zonder het gewicht van de bak en de dubbele veren is hij nu echt wel HARD afgeveerd en springerig..... en ook wel behoorlijk vinnig in optrekken.

Doordat de bak er af was, was de volledige achterkant van het chassis nu bereikbaar.... tijd voor wat liefde en aandacht.
Gelukkig was het bijna allemaal vliegroest.
Afbeelding
Enkel de bevestigingsstukjes van de cabine aan de tussenbalk van het chassis waren er wat erger aan toe.
Afbeelding

Een tijdje geleden schafte ik me een kleine straalcabine aan met het oog op de restoratie van de SIII.
Ik kon dus meteen aan de slag.
Chassis met de hand wat opschuren / mat zetten en een goeie 1K lak erop (in 2 lagen)
Alle onderdelen die los konden, werden afzonderlijk gestraald en geschilderd... dus ook de brandstoftank er uit om overal goed aan te kunnen

Afbeelding
Afbeelding

Meteen ook maar de remklauwen gestraald en volledig gereviseerd
Afbeelding

Een stevig werkje dat een paar weken in beslag nam, maar wel veel voldoening gaf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk zorgt de nieuwe eindlaag er ook voor dat alles wat makkelijker proper te krijgen is na een ritje door de modder.
Anyway... zover zijn we. We kunnen opnieuw rijden
Ik wacht nu op de levering van de coating om de onderkant van de nieuwe "achterbak" te behandelen.
======================================================================================================================

Progress update 02/06/2019
Een lang weekend en noodgedwongen het clubweekend naar Forrest HIll, Fr moeten skippen wegens een brandstofprobleem (aanvoernippel brandstoffilter gebroken) - de gelegenheid te baat genomen om nog wat stappen te zetten in "The Build"
Er was schitterend weer voorspeld en dus hét moment om de nieuwe achterbak te behandelen nu het nog kon.
Ik had em al eens onder handen genomen met een stoom-hoge druk, maar dat was niet voldoende. Schuurmachine in de hand en gáán.
De laatste resten verwijderen en mat zetten voor de primer
Afbeelding
Ik had geopteerd voor een U-Pol Raptor coating en na mezelf goed geïnformeerd te hebben, ook maar op zeker gespeeld en voor de U-Pol etch primer gekozen - het zou zonde zijn dat alles los komt omdat de primer niet compatibel is.
Afbeelding
2 lagen primer (5 spuitbussen voor de hele onderkant) later was het zaterdag 01/06 en hot-hotter-hotst buiten
it's Raptor time.... super eenvoudig aan te brengen als de basis goed is: verharder in de bus kieperen.... schudden ... pistool op de bus schroeven en spuiten maar.... eveneens 2 lagen (een kit met 4 bussen van 1 l nodig gehad)
Resultaat mag er zijn - ik ben gerust
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl de laatste laag droogde, kon ik beginnen losbouten: de achterste bulkhead van de truck-cab moest er vanaf.
In volgorde:
  • zetels er uit
  • seatbox verwijderen
  • een hoop bouten en schroeven verwijderen - alle maten en soorten
  • achterste bulkhead verwijderen
Afbeelding

Tijdens de mock-up bleek dat zonder ook het bovendeel (raampjes) er uit moest; de nieuwe achterbak kon er niet ingeschoven worden want een dwarsbalk op het chassis zat in de weg
Dus:
  • hemel demonteren
  • truck-cab raamdeel losmaken
  • nieuwe bak inschuiven

Afbeelding

Het leek op het eerste zicht allemaal te passen - alle gaten kwamen overeen
Het lijkt wel alsof dat er voor gemaakt is; de bak steekt zo'n 15 cm verder uit achteraan dan een standaard 130, maar de binnenruimte in de bak neemt toe van 170 cm naar 2.00 m
Er ontbrak wel een steun achteraan... dus daar moesten we iets op verzinnen.
Een paar extra kokerprofieltjes op bestaande gaten gebout en klaar.
  • Bevestigen van de achterbak aan het vloergedeelte van de truck-cab
  • Raamdeel terug monteren - met 36 verschillende soorten bouten (wie bedenkt dat !)
  • hemel terug plaatsen
Volgende stappen:
  • wheel arches bijtrimmen: de positie van de wielen klopt natuurlijk niet met deze van de 110-achterbak.
    die moeten zo'n 40 cm naar voor schuiven
  • een nieuwe alu plaat laten plooien zodat we terug een normale afmeting wheel arch hebben
  • plaatsen van een watertank onder de seatbox: die hebben we een tijdje geleden in UK laten maken en nu alles open ligt, is het hét moment natuurlijk
======================================================================================================================

Progress update 02/06/2019
Begin 2019 had ik samen met Harre Hart een watertank besteld bij C.A.K. Tanks in de UK; na een video van het Overlanders-duo Steph en Leigh (check zeker het Youtube kanaal van GrizzlyNBear: https://www.youtube.com/channel/UCL7Oqe ... Ml3vjIN_1Q) vond ik deze firma en bleek een van hun modelletjes perfect te passen onder de achterste seatbox.
De "MK 11 VW LARGE TANK" geeft ons 52 L opslag voor 115€ (btw en verzending incl !)

Inbouwen moest nog gebeuren en nu alles toch open lag, konden we dit meteen meepakken
Enkele verstevigingsribbel onder de seatbox moester er wel aan geloven om de vereiste inbouwhoogte te halen. de slijpschijf is op zo'n moment je vriend
Afbeelding

De nodige doorvoeren in seatbox (vulgat en ventilatie) en in de bodemplaat (tapgat) werden geboord en de tank "opgespied" in de box
Afbeelding

To be continued
======================================================================================================================

Progress update 22/07/2019
Na een poosje technische werkloosheid - plaatplooier nam zijn tijd - toch weer wat voortgang kunnen maken
De achterste zijpanelen moesten nog nieuwe wheel arches krijgen - die gigantische opening lijkt mss wel stoer, maar proper is het niet.
Dus met wat trial en error en veel meten en passen vonden we de juiste dimensies en radius om een nieuwe plaat te laten plooien.
Met "Metal Weld" (van Innotec) er tegenaangekleefd en dan vastgezet met rivetten en toen konden ook eindelijk de cappings er weer op (al moest daarvoor wel weer het achterraam er van tussen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wielen staan nu achteraan iets breder dan ten tijde van de pick-up bak (die een kleine 20 cm breder is dan de uitvoering nu. En bandjes die buiten de carrosserie steken vinden ze op de keuring niet tof. De vraag was of de standaard eye-brows zouden passen of dat ik naar de hele brede moest overstappen. Bijkomend: bij de OEM panelen is er een "hoekje-om" aan de wheel arch in het paneel geperst, waarop de standaard eye-brows vastgezet kunnen worden. Dat gaat natuurlijk niet bij een DIY geplooide plaat.
Maar met wat creativiteit en een eenvoudige alu L20x20x1 en een dremel kan je veel. Ook weer gewoon gelijmd - dat spul works like a charm !

Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor de zijpanelen dan: daar moest wat aan "gemod" worden want dat past natuurlijk niet af-fabriek - toch niet als de cabine moet blijven staan. De aanpassingen zijn echter beperkt: gewoon paar lipjes wegslijpen - er hoeft niets aan toegevoegd.
Gewoon een kwestie van voldoende materiaal te laten staan en dan sluit dat netjes aan op het bestaande geheel :-)

Afbeelding
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2229
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Wolf » wo 22 mei, 2019 19:05

amaai, knap
avatar = Hammerite-user.

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean » wo 22 mei, 2019 21:14

Mooie uitdaging, zal wel weer dik in orde zijn.

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 868
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Vogler » wo 22 mei, 2019 22:08

Whauw Stef, dat schiet op, respect voor je daadkracht!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete

Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1121
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Peter Puma » wo 22 mei, 2019 22:58

Ik denk dat de naam Frankenstein geen eer doet aan dit project ;-).
Dat wordt ongetwijfeld een pareltje.

Succes met het verdere verloop van het project, de start is alvast super 👍.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3124
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Henk » do 23 mei, 2019 10:51

Juist een kleine waarschuwing: je bent nu als ik het goed heb met 3 projecten tegelijk bezig, dat is niet evident! BTDT
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » do 23 mei, 2019 11:40

toch niet.... slechts eentje in concreto
de Series staat on hold
en de disco blijft voorlopig "as is" , op een andere bumper en bandjes na.... als ik die toch maar eens te pakken kreeg :-)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 2892
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin » vr 24 mei, 2019 10:59

Je bent aan iets begonnen :D

Maar nu je de achterkant van je chassis hebt behandeld, kan je dan niet beter ook de voorkant doen? ;)

Maar waarom die achterkant van een 110? De bak van een 130 steekt toch verder uit achter de achterwielen dan die van een 110? Of anders gezegd, het chassis is langer achter het achterwiel? Of lijkt dat alleen maar zo?

Met wat je nu had kon je toch hetzelfde doen? Isoleren, raam er in, dak laten scharnieren.

Vergeet niet dat je de achterbouw gescheiden gaat moeten houden van de cabine. Die mag niet aansluiten, zelfs met tussenschot.
Je wint dus volgens mij niets in bruikbare lengte, breedte en hoogte.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » vr 24 mei, 2019 11:24

De voorkant komt nog aan de beurt.... de achterkant kon zonder brug en dat was nu de moment
Rest volgt in due time

De achterbouw mág aansluiten maar de cabine moet integraal behouden blijven - dak en achterwand
Dus weghalen en vervangen door een schot mag idd niet voor classificatie van LV Pickup
Maar ik mag de carrosserie wel in lijn brengen en naadloos laten overgaan - er staat nergens beschreven hoe de achterbouw van een pick-up er moet uitzien.... en ik heb het al besproken met de stationschef - die is mee in het verhaal

De positie van het wiel is idd anders in de achterbak van de 110 t.o.v. de 130.
Die gaan we herfitten en een alu sheet met juiste positie voor de wheel arch er overheen te kleven (over de volledige lengte)
De bak is nu groen en moet toch herspoten worden... dus of dat de bak is of die nieuwe alu sheet die een kleurtje krijgt - das ist mir ja ganz egal.
De bak van de 110 zorgt voor 15 cm extra lengte waardoor binnen slapen in de bak mogelijk wordt... de 170 cm diepte in de 130 bak is iets te krap
Dus in lengte win ik (en blijft binnen het aanvaardbare)
Breedte verlies ik iets, maar dat compenseert in lengte
Hoogte win ik sowieso omdat het klapdak bovenOP het huidige dak komt - neemt zo ongeveer dezelfde ruimte in als een hard-shell daktent
dus in de achterbak komt het plafond dan hoger te liggen... dus extra hoofdruimte, zelfs in gesloten toestand

Ik heb veel pistes geëxploreerd op de bestaande hardtop en er was altijd wel een hindernis;
  • dak hardtop scharnieren gaat niet met achterklep; de aanpassingen daarvoor nodig waren ook best uitdagend
  • lengte te krap
  • hoofdruimte onvoldoende om binnen te eten...
Bon, het kan zijn dat het -as we go along - niet lukt zoals ik het in mijn hoofd heb.... en dan zetten we gewoon de standaard bak er terug op
Dat zijn maar 15 boutjes :-D
Eigenlijk knutsel ik gewoon graag - de reis is belangrijker dan de bestemming
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 2892
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin » vr 24 mei, 2019 11:40

Straf dat je mag aansluiten. Ik dacht dat 1 van de voorwaarden voor pu juist was dat de bak volledig los staand moet zijn. Iets wat jij nu niet meer gaat hebben. Of blijf je effectief 2 tussenwanden hebben?

Je gaat inderdaad in breedte verliezen wat wel een nadeel is. Dit is een van de punten waarom ik de onze zou willen verbouwen.

Mijn idee: Ben je niet beter met zelf een achterbouw te maken? In de zin van de boskar, daarom niet zo groot, maar dan kan je wel tot boven je cabine bouwen waardoor je een lange slaapruimte hebt.

Kostprijs zal wel hoger liggen, maar het resultaat 10x praktischer. Een combinatie van Big-six, Boskar en Waltzing Matilda
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » vr 24 mei, 2019 11:58

Er zijn geen voorwaarden gesteld voor de vorm of het uitzicht van de achterbak.... voor een voertuig van na 2013 (dacht ik) zijn er weer wel haken en angeltjes
Mijn slaapplaats zal nu ook al boven de cabine uitkomen ;-) het dak van de 110 is langer dan het deel achterbak
Persoonlijk vind ik flush aansluiten mooier dan de bredere laadbak, maar da's iets met smaak en kleur

Zelfbouw is overwogen, maar de complexiteit en bouwtijd (remember de trailer) hielden me wat tegen
En ook budget... de conversie die ik nu voor ogen heb is behoorlijk budget-vriendelijk
Hoe praktisch het eindresultaat zal zijn, zullen we zien...
And we can always start over
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 2892
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin » vr 24 mei, 2019 12:09

Eigenlijk had je dus onze volledige achterbouw kunnen overnemen (behalve de tent) , dan kon ik een nieuwe bouwen. ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » vr 24 mei, 2019 13:47

yes... dat had gekund
alleen dat wit he, dat wit :-D
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 2892
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin » vr 24 mei, 2019 13:50

hammerit..... :D
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » vr 24 mei, 2019 14:06

of Raptor bedliner in schreeuwerig rood
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1013
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Olen
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Fetzl » ma 03 jun, 2019 00:05

update van de build - zie boven
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny"
Disco 1 300 tdi bj 1996
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Ides
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brasov, Roemenie
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Ides » ma 03 jun, 2019 08:57

Netjes,

Ik wou dat ik ook de tijd kon vinden om eraan te beginnen…….

Ideeen genoeg, maar de tijd om de daily driver op non-aktief te zetten mis ik.

Ik zou gaan voor een HCPU bak van een 110, of een volledig zelfbouw achterbak.
Net zoals Penguin zou ik persoonlijk de breedte niet willen opgeven de 130...

Lengte die je wint is inderdaad handig meegenomen.


Dezelfde vraag ligt hier al langer op de Tafel, maar hem gekeurd krijgen (in Roemenie) is technisch wat moeilijker.
Allee toch om uit te vissen op voorhand wat mag en wat niet mag.....

Chique.

Voor ons zal het deze zomer toch nog een jaartje worden met de opzet unit, maar terug wat aangepast binnen in.
Ook de elektriciteit zal wijzigen voor deze zomer (batterij moet uit de hard top weg…)

Nog wat werk te doen, maar zonder 130 (staat niet hier in mijn garage momenteel), dus momenteel werkloos.

Ides

Ides
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brasov, Roemenie
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Ides » ma 03 jun, 2019 08:59

Penguin schreef:
vr 24 mei, 2019 11:40
Straf dat je mag aansluiten. Ik dacht dat 1 van de voorwaarden voor pu juist was dat de bak volledig los staand moet zijn. Iets wat jij nu niet meer gaat hebben. Of blijf je effectief 2 tussenwanden hebben?
Dit zou ik graag uitzoeken hier in Roemenie, of ik hem mag maken met 1 tussenwand (verwijderbaar nadat de keuring gepasseerd is).
Dan kan ik eveneens 1 lang dak maken (om in de toekomst te liften als slaapplaats).

Momenteel staat mijn 130 gekeurd als pick up met open laadbak (zelfs een permante hardtop moet hier herkeurd worden :roll: )


Ides

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean » ma 03 jun, 2019 10:41

Ik zie veel plaats voor side lockers...

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 2892
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Penguin » ma 03 jun, 2019 10:52

Landy Bean schreef:
ma 03 jun, 2019 10:41
Ik zie veel plaats voor side lockers...
bwa... extra tank, watertank, en standkachel plaatsen, en er kan nog 1 side-locker geplaatst worden ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Codename "Frankenstein"

Ongelezen bericht door Landy Bean » ma 03 jun, 2019 20:39

Penguin schreef:
ma 03 jun, 2019 10:52
Landy Bean schreef:
ma 03 jun, 2019 10:41
Ik zie veel plaats voor side lockers...
bwa... extra tank, watertank, en standkachel plaatsen, en er kan nog 1 side-locker geplaatst worden ;)
boskar style dus...

Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door zeerover » wo 05 jun, 2019 09:24

Mooi om te volgen, ik zie steeds je gezicht voor me als je er over vertelde.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3124
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: Codename "FrankenFender"

Ongelezen bericht door Henk » wo 05 jun, 2019 10:26

Ik heb nog een standkachel liggen ...
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Plaats reactie