Pagina 2 van 2

Re: Project 130

Geplaatst: ma 02 jul, 2018 22:48
door Fetzl
nice

Re: Project 130

Geplaatst: di 03 jul, 2018 02:56
door Peter Puma
Ik vind dat ongelooflijk hoe dat vooruit gaat.
Ben curieus om het resultaat eens in het echt te kunnen aanschouwen :thumbup:

Re: Project 130

Geplaatst: di 03 jul, 2018 11:35
door Waldorf
Dat schiet lekker op! Mooi werk.

Dat ei... :shock:

Re: Project 130

Geplaatst: vr 13 jul, 2018 14:40
door manu_rr
Ferm project. Stond die niet bij reul te koop indertijd?

Re: Project 130

Geplaatst: vr 27 jul, 2018 13:20
door Stef McDef
Hoi, bij mijn 130 is de achterbank ook verwijderd en vervangen (geweest) door 2 voorzetels. In het midden werd een cubbybox geplaatst. Door de zitting van de zetel weg te nemen kun je makkelijk in de ruimte eronder om daar van alles op te bergen.
Uiteindelijk heb ik de cubbybox en de linkerzetel ook weer weggehaald om een Waeco koelkast in het midden te zetten (op een plateau met rail die naar links getrokken kan worden. Op de plaats van de zetel staat nu (meestal) een of 2alu kisten (met keukengerief.) De frigo is gamakkelijk te bedienen vanop de eerste rij wat met dit weer een Godsgeschenk is.

Re: Project 130

Geplaatst: zo 07 okt, 2018 11:29
door GlennV
@ manu_rr, ik heb daar helaas geen weet van. Ik heb hem gekocht van een handelaar bij ons in de buurt, maar volgens de papieren komt hij uit de buurt van Lier ?? Volgens mij heeft er achterin de bak 1 of andere machine gestaan, maar verder heb ik geen info ..

@ Stef McDef, voorlopig heb ik de achterbank nog nodig (3 kinderen ..), maar ik zit er wel over te denken om de standaard bak er onderuit te halen, want daar kom je nu in het geheel niet goed bij. Maar ik wil eerst alle zetels vervangen voor TD4 zetels, zodat we achterin ook 3 x 3-punts gordels hebben. Dus mocht er nog iemand iets weten liggen, dan hoor ik het graag !!

OK, dus eindelijk even tijd genomen om het vervolg van de opbouw te tonen ...

Een onderdeel waar ik al lang over aan het twijfelen was : Het spatbord linksvoor !
Afbeelding

Afbeelding

Wat te doen, nieuw = zeer duur, 2ehands = altijd afwachten wat je krijgt + nog altijd niet goedkoop. Dus maar een keer begonnen met het geheel uit elkaar te halen =>
Afbeelding

Afbeelding

Dan toch besloten om alleen het voorste gedeelte te vervangen =>
Afbeelding

En weer terug te monteren =>
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het de beurt aan de deuren =>
Afbeelding

Afbeelding

Helaas ben ik na deze periode een beetje gedemotiveerd geraakt, waardoor er weinig foto's zijn gemaakt ... :( Maar desalniettemin heb ik toch (langzaam maar zeker) alle deuren redelijk "ca va" gekregen, alle kleine details zo goed als mogelijk afgewerkt, bedrading spaghetti en verlichting weer in orde gekregen, alle vloeistoffen vervangen, de motor verder onder handen genomen (mede dankzij Sijmen, nog een dikke merci :thumbup: ) onder andere : nieuwe waterpomp, nieuwe aandrijfriemen, spanrollen, kleppen stellen, nieuwe radiator, nieuwe slangen, etc
Uiteindelijk ook nog de master en slave pomp van de koppeling vervangen en toen begon er licht aan het einde van de tunnel te ontstaan ....

"So without further ado", het resultaat =>
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week hem naar de schade hersteller gebracht die het chassis gecontroleerd had voor de 'keuring na ongeval'. Zij zijn ermee naar Brugge gegaan om hem te laten keuren. Blijkbaar was het toch niet zo simpel aangezien één keurder hem wilde afkeuren op 1.5° buiten de tolerantie op het caster ... gelukkig dat ik er niet zelf mee gegaan was, want ik zou niet geweten hebben hoe dit op te lossen ... gelukkig zijn er nog mensen die hier meer ervaring mee hebben, dus de man van de schade hersteller het nodige 'geargumenteerd' met de keurder :D :clap: en daarna door gewicht aan de voorkant te hangen (+ de man zelf op de voorkant gaan staan) en de achterzijde een beetje uit de vering te trekken was de caster juist binnen tolerantie .... dus "Hoera" :mrgreen: , hij is goed gekeurd ... helaas moet hij volgende week nog een keer terug omdat het chassisnummer niet geheel leesbaar was :(

Maar ik ben nu al een stuk geruster dat alles in orde komt, volgende week weer terug en dan kan ik beginnen met de aanpassingen die ik nog wil doen ... to be continued !

Grtjz,
Glenn

Re: Project 130

Geplaatst: zo 07 okt, 2018 11:34
door Penguin
aha! Ferm gedaan op minder dan een jaar!

Re: Project 130

Geplaatst: zo 07 okt, 2018 21:53
door Fetzl
Nice !

Re: Project 130

Geplaatst: zo 07 okt, 2018 23:15
door Peter Puma
Knap hoor. Ben curieus om 'm in ' t echt te zien :clap:

Re: Project 130

Geplaatst: ma 08 okt, 2018 01:58
door Vogler
Chapeau Glenn, da's stevig doorgewerkt!

J

Re: Project 130

Geplaatst: ma 08 okt, 2018 09:21
door zeerover
Caster is altijd een probleem op de keuring, ik denk dat ze de verkeerde gegevens hebben. Dit is trouwens afhankelijk van de wagen hoogte.

Re: Project 130

Geplaatst: ma 08 okt, 2018 12:32
door Cabo
Hoedje af.

Re: Project 130

Geplaatst: za 13 okt, 2018 07:08
door GlennV
Merci allemaal voor de positieve reacties !

Het heeft wel veel moeite en inspanning gekost .. normaal gezien zou hij gisteren nog langs de gewone keuring geweest moeten zijn. Ik ga vandaag een keer langs de garage rijden om te vragen of alles OK is.

Daarna kan ik een plaat aanvragen en dan is het bijna tijd om naar de les te gaan ... ik vermoed dat ik ga beginnen met de geluidsisolatie .. we shall see !

Nogmaals bedankt voor de hulp !

Grtjz,
Glenn

Re: Project 130

Geplaatst: za 13 okt, 2018 12:35
door Vogler
GlennV schreef: za 13 okt, 2018 07:08 .. en dan is het bijna tijd om naar de les te gaan ...
Ha perfect, een Tdi ontbrak nog in het didactisch materiaal :wink:

Re: Project 130

Geplaatst: za 13 okt, 2018 13:52
door GlennV
k ben wel niet meer van plan om veel aan de motor te moeten doen :mrgreen: ... hopelijk kan ik mij nu meer concentreren op het cosmetische gedeelte ! :thumbup:

Grtjz,
Glenn

Re: Project 130

Geplaatst: za 07 nov, 2020 16:24
door GlennV
Hallo allemaal,

Ik zag dat ik al een tijdje niet actief ben geweest op het forum :D , gelukkig heb ik nog wel gereden met de landrover 8) .

Hierbij nog wat foto's van hoe hij er nu uit ziet ..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net na het verlof was ik ook weer op weg met de landrover, bij het gas geven merkte ik dat het toerental wel omhoog ging, maar de snelheid ging niet omhoog ... shi :silent: .. dus, na het verwerken van deze tegenslag, ben ik maar weer onder de landrover gekropen en heb (met de nodige tijd & moeite) de tussen- en versnellingsbak er vanonder gehaald. En ja, het is mij meerdere keren duidelijk geworden dat ik dat beter had kunnen doen voordat de body er terug op zat .. ach ja, al doende leert men ..

Maar ja, ik vroeg mij natuurlijk wel af wat de oorzaak was van het probleem. Eigenlijk dacht ik in eerste instantie aan een versleten koppelingsplaat, maar het bleek de achterste krukasdichting te zijn, die gewoon alles zo vettig heeft gemaakt, dat de koppeling slipte ..

Ik heb geen foto van hetgeen er uit kwam, maar wel van hoe het erin ging ..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus dat is ook weer in orde. Helaas had ik mij voor het verlof al voorgenomen om de LR te verkopen :(
Het was altijd mijn bedoeling om nog jaren te genieten van de wagen, hem om te bouwen tot camper en ermee te reizen, maar helaas zie ik dat niet gebeuren in de komende jaren door verschillende persoonlijke redenen ..

Dus vandaar dat hij te koop staat ..

Bedankt, stay safe, groetjes,
Glenn