Pagina 1 van 1

P38 in progress

Geplaatst: za 02 jan, 2016 19:30
door tom D.
Zodus een p38 in nederland gehaald voor een betaalbare prijs met 160xxx km en geen elektronische fouten.

Dit was hem in aankoop fase
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal iets te braaf naar mijn zin en omdat er te weinig aanbod in aftermarket bumpers, had ik oproep gelanceerd. Niet veel later met dit resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen op een speel tereintje getest en uiterst tevreden van
Afbeelding
Afbeelding

Laatste upgrade was een ledbar, ingewerkt in gril. Voor mij de elegantste oplossing die ik eerder al gezien had
Afbeelding

Een semi roofrack staat er ook nog op en ondertussen insa turbo (simex copy) staan er ook reeds onder.
Op korte termijn nog tree sliders en winch en zotte gedachte side exhaust door de bumper.

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 03 jan, 2016 01:21
door Landy Bean
Blijft toch ferm zo'n P38, post nog eens wat foto's van de bumpers dat is echt vakwerk ;)

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 03 jan, 2016 13:38
door tom D.
Een klein verslagje van hoe beide bumpers gemaakt waren.

Er is maar 1 winchbumper op de markt die ik elegant genoeg vind voor op een p38. De haast onbetaalbare bumper van rr evolution, de kritische lezers zullen snel zien dat mijn voorbumper hierop gebaseerd is.
http://rr-evolution.com/epages/e53aa5b9 ... C-AV-METAL

Maar zodus is dit de basis geworden. Enkele pics van the making off

Eerst begonnen met een stevige winchtray te maken

Afbeelding
Afbeelding

Eens de winchtray past met karton de mal gemaakt voor de hoeken

Afbeelding

De bus ingelast voor de verzonken lichten
Afbeelding

Daarna 2 deftige ogen voorzien op de tray
Afbeelding

Voor de achterbumper, heb ik zelf gekozen voor de 2 vaste ogen omdat dit functioneel moest zijn. De hoeken langs de zijkant zijn zo gemaakt om de hoeken van de p38 te beschermen.
Afbeelding
Afbeelding
Met als eindresultaat
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

All credits voor smoke -it en guy tdi. Ik heb maar enkel moeten kiezen hoe ze eruit moesten zien.

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 03 jan, 2016 15:38
door wodan
Knap gemaakt Tom D!

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 04 jan, 2016 10:48
door LROCB-Inschrijvingen
Knap gedaan :clap: aan de bakken Jupiler te zien was het toch een dorstig werkje :lol: :lol:

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 04 jan, 2016 20:05
door Peter Puma
Properkes, mooi vakwerk :thumbup: :clap:
Zou blij zijn als ik zo kon lassen :lol:

Re: P38 in progress

Geplaatst: di 05 jan, 2016 21:24
door sammels
Mooi werk :clap:
tom D. schreef:zotte gedachte side exhaust door de bumper.
Wat heb jij gedaan met de uitlaatdemper bij mij kwam die van onder de bumper en heb deze afgezaagd ?

Let wel op door die metalen voorbumper hangt uw spatbord nu vrij, als je achteruit in water of modder rijd schep je dat water bovenop het spatbord en tussen de buitenvleugel en binnenvleugel.
Waar aan de linkerkant de lucht aanzuig van de motor zit en zo zal er water in de motor komen.
spreek uit ervaring dus beter voorkomen dan genezen.

Gr

Bart

Re: P38 in progress

Geplaatst: wo 06 jan, 2016 16:21
door tom D.
Uitlaat heeft idd contact gehad met de slijpschijf.
Maar als het terug wat warmer is en de goesting er is, dan wil ik die langs zij kant van bumper laten uitkomen.

Goede tip van spatbord, hoe heb je dat dan opgelost?

Re: P38 in progress

Geplaatst: wo 06 jan, 2016 23:08
door sammels
tom D. schreef:Uitlaat heeft idd contact gehad met de slijpschijf.
Maar als het terug wat warmer is en de goesting er is, dan wil ik die langs zij kant van bumper laten uitkomen.

Goede tip van spatbord, hoe heb je dat dan opgelost?
Ik heb een snorkel geplaatst.
De enige fabrikant iemand in Australië die deze maakte is daar ondertussen mee gestopt.
Ik denk een oplossing zou kunnen zijn is het aanzuig gat in de luchtfilterbak dicht maken en lang binnenkant een ander gat maken.

Re: P38 in progress

Geplaatst: do 07 jan, 2016 11:29
door Escape
De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.

Re: P38 in progress

Geplaatst: do 07 jan, 2016 22:41
door sammels
Escape schreef:De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.
Had ik vroeger ook aan gedacht, maar ik vond de die diameter van die snorkel te klein voor een V8 + dat je met een gekronkel van een darm zit naar de luchtfilterbak wat ook de prestaties niet ten goede komt.

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 11 jan, 2016 08:43
door Escape
sammels schreef:
Escape schreef:De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.
Had ik vroeger ook aan gedacht, maar ik vond de die diameter van die snorkel te klein voor een V8 + dat je met een gekronkel van een darm zit naar de luchtfilterbak wat ook de prestaties niet ten goede komt.
Ik twijfelde ook over de diameter, maar op een RRC met 4.6 werkt het in elk geval prima!
Om lange darm te moeten gebruiken had ik op mijn P38a de cruisecontrol en EVAP verwijderd en daar een luchtfilterhuis van een classic gestoken, zodat die rechtstreeks uitkwam aan de A-stijl waar de snorkel zat.
Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.

Re: P38 in progress

Geplaatst: do 28 jan, 2016 21:29
door sammels
Escape schreef: Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.
Ja die legt ook een lange weg af maar ik denk dat deze op de dunste diameter toch dubbel zo groot is als die van
Southdown
Afbeelding

Re: P38 in progress

Geplaatst: do 28 jan, 2016 21:56
door Escape
sammels schreef:
Escape schreef: Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.
Ja die legt ook een lange weg af maar ik denk dat deze op de dunste diameter toch dubbel zo groot is als die van
Southdown
Voor alle duidelijkheid, Southdown heeft geen snorkels voor P38a, ik had er een aangepast van een RRC. Die is overal 2.5" diameter, wat volgens mij hetzelfde is als de kop van Lucky8. Akkoord dat het geen goed idee is om de flexibel helemaal door de vleugel te leiden. Daarom dat ik de luchtfilter verplaatst had om recht aan de voorruit uit te komen.

Re: P38 in progress

Geplaatst: vr 29 jan, 2016 20:20
door tom D.
Flip heb je daar fotos van?

@bart, je hebt alleszins gelijk wat de modder/water betreft. Heel motorruimte hangt vol. Is idd kwestie van tijd.
Heb maar 1 aanbieding gezien maar dat ziet er zo een brol uit

Edit toch eentje gevonden: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RA2111TF

Re: P38 in progress

Geplaatst: za 30 jan, 2016 13:09
door Escape
tom D. schreef:Flip heb je daar fotos van?
D'r zou ene foto in mijn post moeten staan, van in Rusland. Zo heb ik er nog wel. Ik denk dat Ben foto's heeft van de montage. The real thing kan ik u helaas niet meer laten zien... :cry:

Wat de link naar TF betreft, die durven wel meer adverteren dat ze (nog) niet echt hebben... Zolang er geen echte foto is, bestaat het volgens mij niet. Maar ge kunt altijd es informeren natuurlijk!

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 29 feb, 2016 20:20
door tom D.
Zo fier ik vorig jaar was een gefrustreerde keurder te kakken zetten, zo hard heeft diezelfde keurder mij terug :evil:

2015, keuder zegt dat ik zelf niet lichte vracht mag maken en dat de bouten van de planken moeten verankerd zijn, ik met een grote smile: haalt uwe baas er maar bij. Die kon niet anders dan mij gelijk geven. Ikke met een voldane blik afscheid genomen.

Vandaag zie ik een vriendelijke keurder die een p38 v8 een vet machien vondt, helaas zie ik tot mijn verbazing net voor ik naar buiten kon die gefrustreerde keurder passeren. Met een smalende blik roept hij mij om te zeggen dat ik de eind dempers zomaar niet mocht verwijderen. Hoe meer ik lastig deed , hoe meer hij punten vondt om opmerkingen te maken, achterbumper niet legaal, banden, vering in slechte staat(terwijl deze vorige maand vervangen was)

Ik verhaal bij de stationchef gaan halen, maar helaas: mijnheer, de keurder mag uw auto afkeuren voor de einddempers, een lv valt niet onder tuningwet, dus je moet de dempers respecteren. Al moest hij toegeven dat het voor hem niet echt een punt was.

Moraal van het verhaal, denk nooit dat je wint van een gefrustreerde keurder.

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 29 feb, 2016 22:38
door Thomasdebock
Juist
Je kan er niet van winnen....

Re: P38 in progress

Geplaatst: di 01 mar, 2016 14:20
door MuddyMichiel
Peter R. schreef:Wat zijn 'einddempers' ?
de laatste dempers in de uitlaatlijn. in dit geval zijn dat er twee. bij mijn disco bv is dat er maar eentje.

Re: P38 in progress

Geplaatst: di 01 mar, 2016 17:34
door tom D.
Idd of knalpot als je dat liever hoort :D

Re: P38 in progress

Geplaatst: wo 02 mar, 2016 11:47
door MuddyMichiel
tom D. schreef:Idd of knalpot als je dat liever hoort :D

:mrgreen: knalpot.... inderdaad, zo een mottig woord eigenlijk... :crazy:

Re: P38 in progress

Geplaatst: do 03 mar, 2016 00:35
door svx-066
Knalpot... Explosieve lesbienne :lol: :lol:

Re: P38 in progress

Geplaatst: ma 16 mei, 2016 21:49
door tom D.
Nog een kleine update,

Onlangs mogen ondervinden dat er ook een limiet is aan 'elektronisch' verhogen, met name vooral in flex toestand. Een luide knal met dit als gevolg

Afbeelding

De voet van mijn rechts achter luchtbalg, stuk gevlogen. Daar stond ik dan in de ardennen..... gelukkig was elbekko er voor een reserve luchtbalg te brengen

Afbeelding

Om dit in de toekomst te vermijden zitten zoeken naar mogelijke oplossingen en ik kwam op spacers of arnott gen3 uit. Vermits mijn huidige luchtbalgen toch ver op waren was de keuze snel gemaakt. Alleen 250€ per balg zag ik niet zitten, via fora's het besstaan van copys leren ontdekken met dit als resultaat

http://www.ebay.com/itm/290697244621?_t ... EBIDX%3AIT

Vandaag samen met elbekko gemonteerd en eerste vaststelling is positief, weer meer confort in extended mode. En een alu voet, het gewicht alleen al tov de oem plastieke versie. Nu nog +2 inch shocks en de hoogtesensoren verlengen.

Re: P38 in progress

Geplaatst: za 11 jun, 2016 22:03
door tom D.
https://www.devon4x4.com/terrafirma-ran ... orkel.html
Blijkbaar opnieuw uitgebracht maar vind het een gedrocht. Dan vind ik die van sammels verfijnder.
Wat ook nog kan is van een defender tdi, http://www.aulro.com/afvb/attachments/p ... norkel.jpg

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 12 jun, 2016 10:42
door Covko
Ik persoonlijk had er alles onderuit gegooid en omgebouwd naar veren,op lange termijn denk ik een goede inverstering en toch pak betrouwbaarder

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 12 jun, 2016 18:04
door Escape
Covko schreef:Ik persoonlijk had er alles onderuit gegooid en omgebouwd naar veren,op lange termijn denk ik een goede inverstering en toch pak betrouwbaarder
Dan vertrekt ge beter van ne Classic ipv ne P38a te verkrachten. De EAS is juist het sterke punt van ne P38a, als ge de moeite niet kunt doen om het systeem in orde te houden, dan zoekt ge beter iets simpeler.

Qua snorkel, Soutdown voor nen RRC, wel een gat maken in de zijvleugel maar staat perfect. 8)

Re: P38 in progress

Geplaatst: zo 02 okt, 2016 21:56
door Peter RR
Mooi project! Een ruige P38 8)