Pagina 1 van 1

Serie 3

Geplaatst: za 27 dec, 2014 15:00
door Maverick
Vraagje voor de kenners: ik heb hier een Serie3 staan (ex ABL, oorspronkelijk benzine ! ) waar door de vorige eigenaar een 2.5 diesel ingelegd is. De serie was ingeschreven als oldtimer en als benzine ! De 2.5D is er ondertussen uitgehaald en er ligt een 200tdi (ex-disco) klaar. Is het nog mogelijk om de serie wettelijk op de baan te krijgen met een diesel, als oldtimer of gewone inschrijving ?

mvg Patrick

Re: Serie 3

Geplaatst: za 27 dec, 2014 19:26
door Henk
Lijkt mij een vraag voor de rob dan wel voor LR direct

Re: Serie 3

Geplaatst: za 27 dec, 2014 21:51
door Penguin
Als diesel misschien wel, maar dan max een 2.25 (non turbo)

Re: Serie 3

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 13:11
door De Rob
Maverick schreef:Vraagje voor de kenners: ik heb hier een Serie3 staan (ex ABL, oorspronkelijk benzine ! ) waar door de vorige eigenaar een 2.5 diesel ingelegd is. De serie was ingeschreven als oldtimer en als benzine ! De 2.5D is er ondertussen uitgehaald en er ligt een 200tdi (ex-disco) klaar. Is het nog mogelijk om de serie wettelijk op de baan te krijgen met een diesel, als oldtimer of gewone inschrijving ?

mvg Patrick

Als oldtimer geen enkel probleem...U zal wel de turbo er moeten afzwieren mijn gedacht...geen plaats naast de stuurstang.
Rob.

Re: Serie 3

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 17:56
door Wolf
Er rijden toch nog series rond met een 200Tdi?
En.. moet je met een oldtimer ook geen attest meer hebben van "verandering van brandstof"

Re: Serie 3

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 18:52
door Penguin
De vraag was wettelijk he Wolf ;-)

Re: Serie 3

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 23:48
door Wolf
Penguin schreef:De vraag was wettelijk he Wolf ;-)
dat attest maakt(e) het ook wat meer wettelijk hé. 8)
en die opmerking van die 200Tdi was om te zeggen dat er toch een oplossing moet zijn voor die plaatsing van die turbo.

Re: Serie 3

Geplaatst: wo 30 dec, 2015 13:58
door Matthieu
Mijn series III heeft een 200 tdi.

De vorige eigenaar heeft deze erin geplaatst.
Foto's heb ik van tijdens de verandering.
Er werden aanpassingen gedaan zowel aan de stuurinrichting alsook aan de inlaat/uitlaatcollector.

Een verschil met de uwe zou kunnen zijn dat u het originele stuurhuis blijft behouden.
De mijne heeft ook het stuurhuis (servo dus) van een disco I.

Geen werkje dat zomaar te beginnen is, bezin eer je begint! :)

Re: Serie 3

Geplaatst: do 31 dec, 2015 20:15
door LROCB-Inschrijvingen
Servo plaatsen valt best mee, als men een servo plaatst, valt het probleem met de stuurstang en de turbo weg. Wel in de plaats een Defender stuurstang gebruiken.
We praten wel over 200TDI Defender, bij een 200TDI Disco zit de turbo te laag, maar ook daar zijn oplossingen voor.

Zie.
http://www.expeditionlandrover.info/PowerSteering.htm http://www.expeditionlandrover.info/200 ... nIntro.htm

GR jp