Nieuwe motoren in de Defender

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 09 sep, 2020 09:43

alle kom LR, doe eens moeite en laat ons toe om die in een ouder model te lepelen.
Of het lukt is een ander verhaal.... maar laat het ons proberen (zonder tegen een njet van de keuring aan te lopen)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door dvaerden » wo 09 sep, 2020 12:39

Fetzl schreef:
wo 09 sep, 2020 09:43
alle kom LR, doe eens moeite en laat ons toe om die in een ouder model te lepelen.
Of het lukt is een ander verhaal.... maar laat het ons proberen (zonder tegen een njet van de keuring aan te lopen)
Ik kan me voorstellen dat er wel ergens techneuten zijn die daar wel een uitdaging in zien om dat te laten werken in een auto waar maar 10% van de elektronica in zit waar de sturing gegevens van binnen krijgt. Maar hoeveel EURO 6 er dan nog over blijft op het einde van de rit is een ander verhaal :lol: .

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 09 sep, 2020 13:24

dvaerden schreef:
wo 09 sep, 2020 12:39
Fetzl schreef:
wo 09 sep, 2020 09:43
alle kom LR, doe eens moeite en laat ons toe om die in een ouder model te lepelen.
Of het lukt is een ander verhaal.... maar laat het ons proberen (zonder tegen een njet van de keuring aan te lopen)
Ik kan me voorstellen dat er wel ergens techneuten zijn die daar wel een uitdaging in zien om dat te laten werken in een auto waar maar 10% van de elektronica in zit waar de sturing gegevens van binnen krijgt. Maar hoeveel EURO 6 er dan nog over blijft op het einde van de rit is een ander verhaal :lol: .
true - maar voor alles is er een oplossing. Ze krijgen een Def ook electrisch - wat volledig los staat van de performantie en range van een dergelijke conversie
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 09 sep, 2020 15:12

Peter R. schreef:
wo 09 sep, 2020 14:52
'Voor alles is een oplossing'...een uitspraak veelal geplogen door mensen die de oplossing zelf niet moeten bedenken.
Ook 'het kan altijd beter' is populair in die middens.
er is een verschil tussen moeten en mogen - ik bedenk graag oplossingen
en ja.. het kan altijd beter... zeker wat je zelf doet (of laat doen door Roger van Dobbit klus TV)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door dvaerden » wo 09 sep, 2020 17:41

Ja 't is inderdaad altijd wel van milieu dit en uitstoot dat, maar aanpassingen doen om je auto "groener" te maken nee nee dat mag niet. Terwijl als je naar het totaalplaatje kijkt het op zich beter zou zijn voor het milieu om een recentere aandrijflijn in een oude auto te leggen, zij het elektrisch of modernere verbrandingsmotor met lagere uitstoot, dan een nieuwe milieuvriendelijke auto te produceren.
Op zich hoeft het zelfs niet eens zo ver de gaan dan er een andere motor of volledige aandrijflijn in te leggen, zelfs een roetfilter plaatsen op een auto die er niet mee geleverd is mag niet zomaar.

Niet dat ik op zich zoveel naar dat hele milieu aspect kijk bij een auto zolang ik het niet te hard in mijn portemonnee voel moet ik er wel eerlijk bijzeggen. Maar aan zo'n dingen zie je ook weer voor de zoveelste keer dat het milieu voor (onder andere) de staat gewoon een heel goed excuus is om je meer te laten betalen. Net zoals heel hun LEZ gebeuren.

Maar goed, zo wijken we aardig af van de nieuwe motoren in de nieuwe Defender.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 09 sep, 2020 21:42

dvaerden schreef:
wo 09 sep, 2020 17:41
Ja 't is inderdaad altijd wel van milieu dit en uitstoot dat, maar aanpassingen doen om je auto "groener" te maken nee nee dat mag niet. Terwijl als je naar het totaalplaatje kijkt het op zich beter zou zijn voor het milieu om een recentere aandrijflijn in een oude auto te leggen, zij het elektrisch of modernere verbrandingsmotor met lagere uitstoot, dan een nieuwe milieuvriendelijke auto te produceren.
Op zich hoeft het zelfs niet eens zo ver de gaan dan er een andere motor of volledige aandrijflijn in te leggen, zelfs een roetfilter plaatsen op een auto die er niet mee geleverd is mag niet zomaar.
exact dát !
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » do 10 sep, 2020 14:45

Hmmm, een romige diesel met zes cilinders of een fiscaal gunstige hybride met een kleine benzinemotor die all show and no go is bij een platte batterij...
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » do 10 sep, 2020 16:25

@Waldorf: als die ketels je wat licht uitvallen zou je nog kunnen uitwijken naar deze:
http://hennesseyperformance.com/vehicle ... mmoth-6x6/
Laadbak is groot genoeg om in te kunnen slapen :-)

Fiscaal valt ie iets minder gunstig uit vrees ik
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3073
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Penguin » di 15 sep, 2020 11:30

Begrenzer kan je onderuit als je geen commercieel vervoer doet. Er zijn voldoende "campers" tot 7t zonder begrenzer.
Medisch attest is 10 jaar geldig voor niet commercieel gebruik van een C of C1 rijbewijs.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Henk » di 15 sep, 2020 12:19

In augustus praatje gemaakt met een nederlander met een Niesmann van meer dan 3,5t.
Die worden daar belast als een personenwagen, je hebt wel een C rijbewijs nodig maar je mag wel 120km/h rijden :roll:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » di 15 sep, 2020 16:01

Met een voertuig tussen 3,5 en 7,5 ton mag je in België op de snelwegen niet meer dan 90. Op andere wegen is de maximum snelheid dezelfde als voor de personenwagens.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

Gebruikersavatar
stinus
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 feb, 2005 20:49
lrocb_lidnr: 619
Woonplaats: Kapellen

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door stinus » di 15 sep, 2020 19:01

Vindt niemand dat merkwaardig dat quasi het volledige motorengamma zo kort na de lancering vervangen wordt?

Ge zult maar een first edition van 75.000 euri op uwe oprit hebben staan nu. Amper ingereden en als cadeau van JLR een fikse devaluatie naar de tweedehands markt.
volvo ergo sum

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3073
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Penguin » di 15 sep, 2020 20:50

Fetzl schreef:
wo 09 sep, 2020 09:43
alle kom LR, doe eens moeite en laat ons toe om die in een ouder model te lepelen.
Of het lukt is een ander verhaal.... maar laat het ons proberen (zonder tegen een njet van de keuring aan te lopen)
Zal niet pakken. Co2 is niet meer afhankelijk van de motor, maar de motor in het voertuig in rijdende toestand.
Dus een euro6d in het ene voertuig, is daarom nog geen euro6d in het andere.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1222
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Fetzl » wo 16 sep, 2020 08:33

Penguin schreef:
di 15 sep, 2020 20:50
Fetzl schreef:
wo 09 sep, 2020 09:43
alle kom LR, doe eens moeite en laat ons toe om die in een ouder model te lepelen.
Of het lukt is een ander verhaal.... maar laat het ons proberen (zonder tegen een njet van de keuring aan te lopen)
Zal niet pakken. Co2 is niet meer afhankelijk van de motor, maar de motor in het voertuig in rijdende toestand.
Dus een euro6d in het ene voertuig, is daarom nog geen euro6d in het andere.
het gaat mij om de hypocriete houding van de overheid: wagenpark moet vergroenen... en dat kan ook door bestaande wagens (die op zich ver van afgeschreven zijn) aan te pakken. Nu kan je enkel "verbeteren" door een nieuwe wagen te kopen
De bestaande verschroten of naar minder strenge landen sturen is belachelijk.

Maar als je bv een euro 3 zou kunnen upgraden naar een euro 5, als je een roetfilter mág toevoegen, als je trommelremmen mág vervangen door schijfremmen.... allemaal dingen die veiligheid of milieu ten goede komen, maar in veel gevallen tegen een njet aanlopen
maar kom, andere discussie (hebben we al eens gevoerd)
back on topic
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » wo 16 sep, 2020 11:57

En bij LR Belux lijken ze nog altijd van niets te weten... :roll:
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

StarLight
LROCB-Member
Berichten: 36
Lid geworden op: za 25 mei, 2019 19:32
lrocb_lidnr: 1486
Woonplaats: 9280 Wieze

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door StarLight » wo 16 sep, 2020 19:31

Ik heb "geluk"; mijn op 3 augustus effectief ingevoerde bestelling in het JLR order system, heeft nog altijd geen productiedatum.

Gebrek aan toelevering van bepaalde accessoires.

Eindelijk via dealer antwoord gekregen van JLR, dat dit geen MY20 meer zal kunnen zijn en allicht volgende week zal moeten omgezet worden naar een MY21. Dus met de 3l 6cyl ingenium, wat mij betreft toevallig ook mijn voorkeur in D250 (heb nu een disco4 met 3l 6cyl) ipv de bestelde D240 2l 4cyl.

Af te wachten aan welke voorwaarden. Ook af te wachten wat de levertermijn is, want het of de accessoire(s) die voor vertraging zorgen, zijn met een andere motor natuurlijk niet magisch opgelost ineens.

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2187
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door De Rob » do 17 sep, 2020 09:51

ik zou toch maar kiezen voor die twee liter.
Dieje zescilinder 3.0 als dat dezelfde is als van Disco en RR blijft gene enkele van heel.
Rob

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » do 17 sep, 2020 10:03

Je kan niet meer kiezen voor de twee-liter. Die gaat er van tussen bij de Defender. Ik heb bij den Duits eens een PHEV geconfigureerd. Met die batterij van 19 kW is het een volwaardige hybride en hij is maar een paar duizend euro duurder dan een diesel in dezelfde uitvoering.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » do 17 sep, 2020 11:48

Ah neen, ik dacht dat het neunzehn was.
Het is trouwens echt wel ingewikkeld. Met een uitstoot van 74 gram is het toch geen "echte" hybride. Ik ga mijn boekhouder dat toch eens laten uitvlooien.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » do 17 sep, 2020 14:21

Ik heb ondertussen nog eens met de dealer gebeld, en daar verwachten ze pas rond 30 september meer te weten.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

P
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Bocholt/Moerbeke

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door P » di 22 sep, 2020 21:58

Heb ook met den dealer gesproken afgelopen maandag en MY21 zal enkel nog den 3liter Diesel in line met 2 turbos hebben. In 200/250 en 300PK. Orders worden genomen vanaf october en leveringen zelfs voor 90 zijn vanaf januari. Dus kortingen zijn mogelijk....

De IT boys voor BE lopen achter want je kan de config al maken op de DE en NL website. Prijzen zouden vergelijkbaar zijn rekening houdend met de BPM in NL. Eind september zou dit opgelost zijn.

Wel leuk dat ik regelmatig de trucks met nieuwe 110's op de E34 naar Zeebrugge zie rijden. Kan je de kleuren en uitvoeringen toch een beetje inschatten.

StarLight
LROCB-Member
Berichten: 36
Lid geworden op: za 25 mei, 2019 19:32
lrocb_lidnr: 1486
Woonplaats: 9280 Wieze

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door StarLight » do 07 jan, 2021 20:27

Allez, volgende week zou mijn Defender moeten aankomen bij de dealer, en dan nog een week om een en ander te monteren; enkel de winch is op dit moment nog niet binnen, en geen leverdatum gekend... Heb prijsbescherming gekregen gezien mijn order al was ingegeven op MY20, bij het omzetten naar MY21 in 250D dan

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2187
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door De Rob » do 07 jan, 2021 20:36

StarLight schreef:
do 07 jan, 2021 20:27
Allez, volgende week zou mijn Defender moeten aankomen bij de dealer, en dan nog een week om een en ander te monteren; enkel de winch is op dit moment nog niet binnen, en geen leverdatum gekend... Heb prijsbescherming gekregen gezien mijn order al was ingegeven op MY20, bij het omzetten naar MY21 in 250D dan
Allee vooruit...Als het nog ne viercilinder is.....max 50.000km en ge krijgt ne nieuwe motor.cilinder 1... 0,0 compressie.Zuiger ne mm te klein geworden.Allemaal komen ze terug binnen.
Rob

StarLight
LROCB-Member
Berichten: 36
Lid geworden op: za 25 mei, 2019 19:32
lrocb_lidnr: 1486
Woonplaats: 9280 Wieze

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door StarLight » vr 08 jan, 2021 06:09

Neen he, my21 zijn drie liters 6cyl zo ook mijn omgezette d250; de origineel bestelde was my20 in d240 twee liter

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3073
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Penguin » vr 08 jan, 2021 11:41

Ben benieuwd naar de nieuwe CO2 uitstoot van dat ding op WLTP basis.
Ook na de plaatsing van het de te monteren aanhangsels.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 579
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Waldorf » vr 08 jan, 2021 14:35

Volgens WLTP stoot de 250 MHEV 231 gram uit.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4 - 2021 ???

Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 399
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door zeerover » vr 08 jan, 2021 16:48

Een defender groener maken lukt alleen met een pot verf. Als je in de lez zones wilt rijden moet je echt geen investeringen doen, maar neem de bus of zo. CO2 uitstoot wordt hoofdzakelijk bepaald door gewicht, wrijvingsverliezen en stroomlijn, welke motor erin zit maakt weinig uit.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding

Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 464
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Nieuwe motoren in de Defender

Ongelezen bericht door Escape » wo 13 jan, 2021 10:28

LEZ gaan ook helemaal niet over verbruik/CO2. Zelfs niet over de hoeveelheid uitstoot, enkel over de samenstelling van de uitlaatgassen (% NOx etc), en dat is vastgelegd in de Euronormen.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)

Plaats reactie