Schade door autokeuring?

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
jokerdefender
Berichten: 50
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 14:07
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pellenberg

Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door jokerdefender »

Dag iedereen,

Gisteren was het de meest gevreesde dag van het jaar, de afspraak met de alziende keurders van de autokeuring. Helaas werd het weer een rode kaart voor mijne Def 90td5. :cry:

Toen ik binnenreed was er geen vuiltje aan de lucht, enkel een koplamp die wat verkeerd afgesteld was. Keuring van de roetuitstoot was OK, net zoals de remtest.

Bij de laatste controle op de brug, liep de koelvloeistof er plots onderuit en kon de rempedaal helemaal tot beneden ingedrukt worden. Op weg naar de keuring stevig in de remmen gegaan zonder enig probleem en ook een ritje tegen 120 op de autostrade gaf geen enkel probleem naar de motortemperatuur. Volgens mij is de schade dus ten gevolge van het te zwaar belasten van mijn def door de keurder, maar verhaal is natuurlijk erg moeilijk.

Heeft er iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

Jokerdefender
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door christiaan »

Lijkt mij toch wel toeval. Ik zie het verband niet met de keuring.
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door De Rob »

U bent niet de eerste waarvan de remleiding het plots begeeft op de t.c .....prijs u gelukkig dat het daar gebeurt.Meestal heeft de keurder er iets mee te maken dat da spel begint te lekken..Die keurder heeft een stuk verroeste leiding gezien .....heeft er met "iets" onder gepeutert en krak.Meestal is dat ter hoogte van de handrem trommel waar de leiding van boven op het chassis naar langs het chassis komt en zo verder naar de achterbrug.ik heb er al veel moeten herstellen die zo van de t.c bij mij aan kwamen.Heb zelf ook al zoiets laten lekken met aan de remleideing te wriemelen.
ps;koelvloeistof zal wel remvloeistof zijn.
Rob
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door Escape »

Zal inderdaad wel remvloeistof zijn, koelvloeistof is moeilijk te verklaren en zou serieus toeval zijn.
Ik heb ook al wagens gezien waar remleidingen zijn beginnen lekken na de keuring, oa door schuren tijdens de schokdempertest of door verkeerd heffen op de brug. Dan was er natuurlijk al wel een onderliggend probleem, maar heeft de keuring het laten escaleren... Helemaal leuk wordt het wanneer zo'n remleiding het niet op de keuring begeeft, maar een paar dagen of weken na een (blanco) keuring.

Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
jokerdefender
Berichten: 50
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 14:07
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pellenberg

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door jokerdefender »

Bedankt voor de reacties. De def is deze ochtend naar de garage gebracht. Zo goed als geen remdruk meer, goed dat het slechts om de hoek is. Benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Is het niet de bedoeling van de keuring om zo dingen te vinden, beter daar schuren en lekken dan op de autosnelweg...
Gebruikersavatar
jokerdefender
Berichten: 50
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 14:07
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pellenberg

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door jokerdefender »

@Landy Bean: inderdaad, maar het is mi niet de bedoeling dat ze dingen kapot maken.

Net feedback van de garage: enkel gebarsten remleiding en geen kapotte remcilinder of koelsysteem. @De Rob had het dus nog maar eens bij het rechte eind. Maandagochtend nieuwe poging bij de zeurders.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door Landy Bean »

jokerdefender schreef: vr 03 jan, 2020 12:30 @Landy Bean: inderdaad, maar het is mi niet de bedoeling dat ze dingen kapot maken.

Net feedback van de garage: enkel gebarsten remleiding en geen kapotte remcilinder of koelsysteem. @De Rob had het dus nog maar eens bij het rechte eind. Maandagochtend nieuwe poging bij de zeurders.
Ik ga er toch vanuit als de leidingen nog gezond zijn dat ze niet barsten of scheuren, suc6 met de herkeuring!
Gebruikersavatar
jokerdefender
Berichten: 50
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 14:07
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pellenberg

Re: Schade door autokeuring?

Ongelezen bericht door jokerdefender »

Ondertussen terug een groene kaart. Direct als beloning wat offroad baantjes gedaan. :D
Plaats reactie