Pagina 1 van 1

iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: vr 07 dec, 2018 10:03
door Fetzl
OEM body panels.
Ik heb het dan vooral over blank koetswerkdelen, in casu alles wat achter de deuren van een 110 3-deurs hardtop uitvoering zit
zo eentje dus:
Afbeelding

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 11:03
door Vogler
Hmm, benieuwd wat er aan deze vraag vooraf gaat ;-)
Ik denk dat je YR Metal Solutions (voor de wat kleinere delen) en sp-4x4.com (deuren) wel kent?
Tweedehandse tub zal wel het makkelijkst zijn

Groeten,

Joris

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 11:30
door Fetzl
In due time, Joris, in due time
Eerst meten en cijferen

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 13:45
door Peter Puma
Fetzl schreef: zo 09 dec, 2018 11:30 ....
Eerst meten en cijferen
Nu zijn we helemaal curieus :lol: :lol: :lol:

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 15:17
door De Rob
Ik schat dat de gevraagde onderdelen....als ze nog nieuw verkrijgbaar zijn € 20.000,00.Aftermarket ...vergeet het.

Rob

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 17:56
door Landy Bean
Om de 130 zo te verbouwen, doe geen moeite... ik kreeg het er niet door...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 18:50
door Penguin
Landy Bean schreef: zo 09 dec, 2018 17:56 Om de 130 zo te verbouwen, doe geen moeite... ik kreeg het er niet door...
Zolang de cabine gescheiden blijft moet dat toch lukken?

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 22:33
door Fetzl
Penguin schreef: zo 09 dec, 2018 18:50
Landy Bean schreef: zo 09 dec, 2018 17:56 Om de 130 zo te verbouwen, doe geen moeite... ik kreeg het er niet door...
Zolang de cabine gescheiden blijft moet dat toch lukken?
Ik zie dan idd ook niet het verschil met een LV camionette met gescheiden cabine.... maar idd wel met een vaste wand

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 09 dec, 2018 22:52
door Landy Bean
Pick-up moet pick-up blijven... einde verhaal, ik kreeg het er niet door...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 08:13
door Penguin
Vaste wand zal inderdaad niet mogen. Bak en kabine moeten los van elkaar blijven.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 10:29
door Vogler
Als het inderdaad je plan is om achteraan een volume te maken op basis van een HT, dan ga je m.i. geen ruimte winnen. De wielkast van de driedeurs 110 loopt over de hele lengte van de bak, dus vanaf de tussenwand achter de chauffeur tot aan de achterdeur. Je kan er wel enkele sidelockers in plaatsen, maar ik zie de winst niet direct...
Vergelijk Peters microcamper maar eens met Antares.

J

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 10:40
door Fetzl
je zou kunnen stellen dat dat een interpretatie van de keuringsinstantie wordt... want dit zegt FOD Financiën:
https://financien.belgium.be/nl/particu ... chtauto#q3
(en op mijn kentekenbewijs staat "lichte vrachtwagen")
======================
Wat is de fiscale definitie van een "lichte vrachtauto"
Een "lichte vrachtauto" is een voertuig dat ontworpen en gebouwd werd voor het vervoer van goederen en waarvan de toegelaten massa niet meer is dan 3.500 kg. Voor dat soort bedrijfsvoertuigen bestaat er in België een gunstiger fiscaal stelsel dan dat voor personenauto’s.
De fiscale definitie bepaalt vooral de manier waarop de laadruimte moet afgesloten zijn van de passagiersruimte en de verhouding van de lengte van de laadruimte t.o.v. die van de wielbasis (afstand tussen de twee assen). Daardoor vallen de meeste monovolumes, terreinwagens en luxe 4x4’s fiscaal gezien niet binnen de categorie van lichte vrachtauto’s.
======================

en in case voor een DCAP
====================================
Pick-ups met dubbele cabine. Kenmerken:
een volledig van de laadruimte afgesloten dubbele cabine die, naast die van de bestuurder, ten hoogste zes plaatsen bevat
een open laadbak, eventueel afgesloten met een dekzeil, een plat en horizontaal deksel of een opbouw ter bescherming van de lading
====================================

maar of die laadbak nu aansluit aan de cabine en enkel de scheidingswand gemeen heeft, dan wel de cabine en de laadbak een eigen wand hebben (dus volledig van mekaar gescheiden) zie ik hier niet staan - Fiscaal gezien blijft men vaag... (kan wel zijn dat daar de overgang van LV naar bestelwagen zit)
Er staat ook niet bij waaraan die "opbouw ter bescherming van de lading" moet voldoen... da's dus ook vaag
Bon, dit is de fiscale definitie van FOD Financiën

Ik heb al eens een foontje gedaan naar Autoveiligheid Geel voor een link naar technische definitie en die verwezen me naar deze tekst (! Europees, hihi... alsof België Europa is en Europa België):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6-20180331

Brave man van keuring sprak toch ook al dat elke "aanpassing aan het koetswerk" een afwijking is op de technische definitie en dus er zeker niet door gaat raken.... om nog maar te zwijgen van de fiscale impact van een dergelijke aanpassing
Maar als je de cabine intact laat, dat is er wel wat mogelijk... de perceptie van de "laadbak" is schijnbaar wat vrijer

En toch ook....Landy Bean vermeldde een voorbeeld van een Belgische Globe Camper module op een 130 Td4 Puma die afgekeurd werd...
Bizar want bij Globe blijft de cabine normaal gezien ook volledig los en onafhankelijk van de camper-opbouw, toch ?

Bon - we gaan de Eur-LEx tekst eens uitvlooien en de loop-holes proberen vinden
In elk geval... De oplossing van het Franse RRConcept (http://www.rrconcept.com/V2/rrconcept-d ... 30-sw.html) gaat het niet worden...
Jammer - maar mss wel een variante erop waarbij we toch de spelregels iets of wat volgen

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 10:42
door Fetzl
Vogler schreef: ma 10 dec, 2018 10:29 Als het inderdaad je plan is om achteraan een volume te maken op basis van een HT, dan ga je m.i. geen ruimte winnen.
De winst zit 'em in de poptop - zie http://www.rrconcept.com/V2/rrconcept-d ... 30-sw.html

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 11:06
door Penguin
Als er op jouw papieren nergens staat dat het een pick-up is, of een code die hier naar zou kunnen verwijzen, kan maak je inderdaad kans om de achter bouw aan te passen.
Je veranderd ook niets aan het koetswerk of struktuur van de wagen, daar bij een defender alle panelen gevezen zijn, en dus geen snij en las werken moeten gebeuren.
Dat is de reden waarom ze ons hefdak niet kunnen afkeuren.
Voorwaarde is wel, het moet een Lichte vracht type N1 zijn, met een omgebouwde M1 lukt het niet, deze vallen onder de tuning wet. (voor je 130 is dit geen probleem)

ivm definitie pu of niet, het zit hem in het woord cabine en passagiersruimte.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 16:58
door Peter Puma
Mijn HCPU is omschreven als een "VAN".
Er is geen sprake van een pick-up op het roze papier.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 17:31
door Penguin
Dan zie ik niet welke instantie je zou kunnen tegen houden om er 1 grote ruimte van de maken, rekening houdende met de voorwaarden voor LV.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 17:59
door Fetzl
't zal wat van de tijdsgeest afhangen, denk ik, wat er op staat
het "roze papier" van de vorige eigenaar vermeldde "categorie N1 - Camionnette (CT)" ... dan zou je kunnen denken onder de bestelwagens te vallen

Nu is het een Europees kentekenbewijs en is het een "N1 - Lichte vrachtwagen"
Handelsnaam = Land Rover 130 DCAB.... maar het woordje "pick-up" staat er niet op

Koetswerktype = ******************************************** (niet ingevuld)

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: ma 10 dec, 2018 19:51
door Penguin
Als er ergens een verwijzing is van DCAB naar Double Cabine, edde prijs, want dan is het verschil er weer tussen cabine en passagiersruimte.

Ik weet, onze Olli kan ik achter de passagiers ruimte volledig afbreken, en opnieuw opbouwen naar iets anders.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 00:43
door Fetzl
DCAB is de LR handelsnaam.... vraag is of dat tot een de officiële categorisatie leidt

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 13:09
door Yohani
Bij mijn camper op basis van een Defender 110 HCPU, is er nochtans wel een doorgang naar achter 8)

Afbeelding

Yohani :P

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 14:08
door Penguin
Maar jij hebt een volledige her-inschrijving gedaan.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 20:16
door Landy Bean
Yohani, jouw camper komt uit de middeleeuwen, de tijd dat alles nog kon, nu is het een beetje ingewikkelder geworden.

De laatste zin die de chef van de keuring in Brugge zie tegen mij was "je heb veel gelukt gehad", wat hij bedoelde interesseert mijn geen reet, de boskar was gekeurd...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 20:26
door Yohani
Is inderdaad officieel gehomologeerd als een camper (en heeft dat type inschrijving trouwens ook behouden na overschakeling naar old-timer), en de regels zijn nu inderdaad een stuk strenger geworden voor zelfbouw, zeker als je als basis met een nieuwe wagen begint kan je nog maar weinig zonder toelating van de constructeur.

Yohani :P

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 11 dec, 2018 20:43
door Penguin
De kleine letterkes lezen is belangrijk, en vooral, weten wat er niet staat, en waar je dus gebruik van kan maken.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 15:54
door Landy Bean
Penguin schreef: di 11 dec, 2018 20:43 De kleine letterkes lezen is belangrijk, en vooral, weten wat er niet staat, en waar je dus gebruik van kan maken.

Idd!!!

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 17:26
door Wolf
ik zou een poging doen om dat zelf te maken.
- Het dak is al geen probleem: 2 dak-delen verbinden is goed te doen (BTDT);
- Bovenste deel zijwanden zijn gemakkelijk: rechte panelen met omgeplooide kanten = ni moeilijk.
- Onderste helft: daar zijn de rondingen een probleem, daar zou ik een hoek van 45° van maken.
- achterkant = Newbury
Wordt het afgekeurd, dan ben je maar een fractie van die €20000 van De Rob kwijt.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 18:48
door Fetzl
Wolf schreef: wo 12 dec, 2018 17:26 ik zou een poging doen om dat zelf te maken.
...
Wordt het afgekeurd, dan ben je maar een fractie van die €20000 van De Rob kwijt.
De fractie dat het maar zou kosten, gaat wel gepaard met nen hoop tijd dat ge d'er in steekt én.... kans op jaarlijks terugkerend gezever
Ik wil toch precies eerst proberen om conceptuele goedkeuring van die mannen van de keuring te krijgen
dan iets dieper en technisch uitwerken en daar nen definitieve stempel op proberen krijgen - dan is de zever voor eens en voor altijd gedaan

Die €20000 hoeft het in geen geval te worden
als je de DIY-kit van RRConcepts gebruikt ben je voor de achterbouw (zonder achterwand en dak) zo'n 5600€ kwijt (http://www.rrconcept.com/documents/RR-C ... 130-SW.pdf)

maar ook 5600++ is zot geld om er naderhand voor afgekeurd te worden

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 21:29
door Landy Bean
Hou in je achterhoofd dat mijn Globe Camper aanschouwd wordt als last...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 22:35
door Fetzl
Goed om weten dat ze zo met camper modules omgaan....
Konden die andere Belgen jouw precendent dan niet aanwenden om den hunne gekeurd te krijgen ?

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 22:42
door Wolf
Als je het deftig in orde brengt ttz laat homologeren als camper, is er jaarlijks geen enkel gezever.(alléé toch over dat punt niet)

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: wo 12 dec, 2018 23:30
door Penguin
Landy Bean schreef: wo 12 dec, 2018 21:29 Hou in je achterhoofd dat mijn Globe Camper aanschouwd wordt als last...
Als je boskar ontegensprekelijk een pick-up is, dan is dat normaal. Alles achter de cabine is de last.
Elke andere vorm van type N1 moet enkel rekening houden met het maximale gewicht.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 00:25
door Fetzl
en wat zijn dan criteria om die last goed/af te keuren ?
operationeel gewicht van de module ? bevestiging ? mogelijkheid om te verwijderen ?

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 14:31
door Landy Bean
Denk niet dat het nog mogelijk is om als camper gehomologeerd te worden, nu geeft geen enkel voordeel voor mij.

Fetzl, die andere belgen hadden een Td4, ombouw werd niet door een officiële ombouwer uitgevoerd, einde verhaal...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 14:40
door Penguin
Zou nog steeds kunnen. Alleenstaand geval.

TD4 N1? Dan hebben ze hun laten doen, want zolang je niets structureel veranderd mag je de aanpassingen zelf doen. En vermits je een defender uit elkaar kan vijzen zonder te slijpen, verander je niets aan de structuur.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 15:42
door Fetzl
Landy Bean schreef: do 13 dec, 2018 14:31 Fetzl, die andere belgen hadden een Td4, ombouw werd niet door een officiële ombouwer uitgevoerd, einde verhaal...
maar wat is dan "officieel" ? want ik veronderstel dat Globe Camper in Fr toch een bedrijf is, met erkenning ?
Voor de technische vereisten waaraan een PU moet voldoen verwezen ze me bij de keuring naar de Europese wetgeving (https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 6-20180331) - daar moest ik me op baseren.

Ik zou dan toch mogen veronderstellen dat een erkend bedrijf in Europa ook in België aanvaard moet worden.
Maar nu ben ik weer naief zeker ? ;-D

ik ga morgen eens bij de stationschef mijn eerste concept pitchen - mijn verhaaltje blijft voorlopig aardig op de vlakte ;-)

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 15:45
door Fetzl
Penguin schreef: do 13 dec, 2018 14:40 En vermits je een defender uit elkaar kan vijzen zonder te slijpen, verander je niets aan de structuur.
in theorie zou ik dan ook mijn achterwand van de cabine er uit moeten mogen vijzen en vervangen door een andere wand.
Maar daarvan hebben ze me al duidelijk laten verstaan dat ze dat niet zullen accepteren omdat je dan aan de integriteit van de cabine raakt - dan is het geen "compartiment" meer

Het is een fijne lijn... maar balanceren zullen we

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 16:59
door Penguin
Dat moeten ze dan eens op papier bewijzen.
Wat niet mag staat duidelijk omschreven, wat mag niet ;)
Jij mag volgens mij, zonder probleem de achterwand vervangen door eentje met bv een schuifraam.

Ja het is op momenten heel wazig, en dan komt het er op aan het naar jouw voordeel te trekken.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 19:48
door Landy Bean
Alles hangt af van als ze hem willen keuren of nie... je kan natuurlijk altijd verdere stappen nemen maar dit vraagt zeer veel tijd...
Mijn werd verteld dat ik geluk had dat de boskar van 2006 was, met een jongere wagen verwijzen je door naar een ombouwer bv Mees... iemand moet de verantwoordelijkheid pakken voor de ombouw, zelfde verhaal voor mijn dieseltank...
Ik heb voor alles open kaart gespeeld, gene zever na bv 5 jaar omdat er een keurder denk het licht gezien te hebben, alles op papier, stempel van de keuring erop en klaar.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: do 13 dec, 2018 22:37
door Penguin
Je luistert niet Frans, Bij Mees moet je zijn als je bv iets aan je chassis wilt vervangen, een monocoque chassis hebt en hier een hoger dak van wil maken, etc.
Het voordeel van onze defenders is dat het mecano's zijn, en dus geen sturcturele veranderingen nodig zijn, om toch veel te kunnen aanpassen.
Dat was ook de reden waarom je een defender kon bestellen en inschrijven als rollend chassis met enkel een passagiersruimte op (open achteraan)

Mij kunnen ze maar afkeuren voor 1 ding, dat weet je ;) . Nooit gaan ze Olli kunnen afkeuren voor het hefdak. niet voor de nieuwe zijramen en zelfs niet voor de side-locker. Het helpt extra als op alle aanpassingen "serie nummers" staan.
Had Olli nu een M1 geweest was, dan was het iets anders.

Als we binnen een paar jaar nog vlot kunnen reizen met de def, dan komt er een achterbouw op zoals Walzing Matilda. En als we met onze diesel nog de baan op mogen natuurlijk.

Nog een link die handig kan zijn:
http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=335318

Puntje 48, tekst van puntje 44:
Massa’s en afmetingen
personenwagens

Voor een N1 telt B, en B is:
De technische voorschriften van de regelgeving dienen te worden nageleefd. De voorziene testen in de regelgeving moeten volledig uitgevoerd worden onder voorbehoud van de toestemming van de bevoegde autoriteit betreffende goedkeuring. Zij mogen ook door de constructeur zelf uitgevoerd worden. Die mag worden toegelaten om de technische verslagen uit te geven. Een goedkeuringscertificaat moet niet afgeleverd worden en de goedkeuring is niet vereist.
Voor een M1 telt C, en C zegt:
De constructeur moet bewijzen tot de voldoening van de bevoegde autoriteit betreffende goedkeuring dat de grondige eisen van de regelgeving zijn
nageleefd.
Nog een fijne tekst om te lezen: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 27&from=NL

Nog eentje, die jullie wel al zullen kennen: http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning
Waar duidelijk staat dat dit enkel van toepassing is op een type M1
De reglementering inzake tuning is enkel van toepassing op de personenwagens van de categorie M1 die ontworpen en gebouwd zijn voor het vervoer van personen, die buiten de zetel van de bestuurder maximum 8 zitplaatsen tellen, en die verbouwingen of wijzigingen hebben ondergaan.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 21:11
door Fetzl
Eerste gesprek met stationschef, tegen verwachtingen in, bijzonder positief verlopen...
De man was eigenlijk blij dat ik eerst kwam praten en hen niet voor voldongen feiten stelde :
“Ge eens moest weten hoeveel wij er hier elk jaar moeten terugsturen met de melding dat ze beter eerst even waren komen informeren....”

Ik had wat “artist-impressions” gemaakt om mijn betoog te ondersteunen en op mijn vragen werd hetvolgende geantwoord:

Q: Mag ik mijn hardtop verhogen voor meer binnenruimte
A: ja dat mag, zolang ge maar onder de 4 m blijft en het “volgens de code van goede praktijken gebeurt”

Q: Mag ik de “gap” tussen cabine en bak visueel dichtmaken door de body panels (en dak) te laten doorlopen en aan te sluiten op cabine om zo minder vuilophoping te krijgen
A: ja, dat mag; als ge de structurele integriteit van de cabine behoudt (achterwand cabine behouden) dan is er geen enkel belet om dat te doen ( compromis à la belge)

Q: Mag ik een kraag op de hardtop en dakrand van de cabine plaatsen (aanloopje naar klapdak :-) )
A: tsja, waarom niet, da’s eigenlijk niks anders dan wat je zou doen met een dakrek he, dus ja dat mag

Q: Mag ik op die kraag een dak van een 110 zetten om “langere stukken” te kunnen vervoeren
A: ja dat mag, voor uw opbouw ter bescherming van de lading zijn er eigenlijk geen specifieke regels... zolang ge maar niet te breed gaat natuurlijk
Denk er wel aan (pro-actief advies van de chef ;-) ) dat alles wat ge d’er op zet, het geheel zwaarder maakt en ge zo uw laadvermogen reduceert - ge moogt in totaal maar 3,5 ton hebben he

Hij sprak nog wel over een bepaalde Europese goedkeuring die in 2013/2014 werd ingevoerd en het allemaal wat complexer maakte. Voor die recente voertuigen (dus na 2013) kon heel wat minder, maar voor de mijne uit 2009 moest ik “gene schrik” hebben :-D. Zolang ik niet aan het chassis begon te zagen en slijpen en lassen en het allemaal wat oordeelkundig gebeurde, zag hij er geen probleem in.

Dus we hebben de afspraak gemaakt dat ik alles wat technischer uit zou werken en we het plan dan nog een keer zouden bekijken... maar de “elevator pitch” was in elk geval al een meevaller

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 21:27
door Penguin
Top!

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 23:08
door Peter Puma
Fantastisch hoe je dat aangebracht hebt :clap:

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: za 15 dec, 2018 13:36
door Landy Bean
Voila eerst eens gaan klappen, een wereld van verschil, tegen mij zeiden ze juist het zelfde, je zou eens moeten weten...

Nog een paar keer terug gaan tot ze je naam van buiten kennen ;-) het werkt echt!

Ben al benieuwd wat je ervan ga maken, nu als ik de aanhanger zie zal het wel in orde zijn.

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: zo 16 dec, 2018 21:29
door Fetzl
Update: meten is weten: de achterpanelen van 110 gaan het niet worden - wheel arch zit 30 cm verkeerd, dat krijgen we niet weggeplamuurd...
Maar nieuwe vriendjes (met specifieke talenten) maken schept opportuniteiten...
Eerst effe achter de tekentafel kruipen...

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 08 jan, 2019 20:10
door olav
Een paar jaren geleden reed in Leuven een 5-deurs 130 stationwagen rond. Hij stond wel op Engelse nummerplaten. Een beest van een wagen :-)

Re: iemand suggesties voor een goeie shop/leverancier van....

Geplaatst: di 08 jan, 2019 21:01
door Fetzl
Dat zal eentje met een Nene Overland kit zijn denk ik.... die bouwen dat ook