Brandstof prijzen aan de pomp.

Hier kun je je eens goed laten gaan
LROCB-Inschrijvingen
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:52

Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door LROCB-Inschrijvingen »

Waarom zijn wij Vlamingen zo stil, zijn voor ons de brandstof prijzen niet te duur? Verdienen de Vlamingen dan zo veel meer dan de wallen, dat het ons niet kan schelen?
Fransen, walen allen protesteren ze, van Vlamingen hoor je niets, wel klagen en zagen aan den toog.
Zijn wij dan zoon brave staatsburgers of zijn wij …….. :oops:
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Beerke »

je bedoeld de prijzen van de diesel.
Benzine is al enkele jaren in (licht) dalende trend.
In al onze buurlanden (behalve Lux.) is de benzine duurder.
Nederland is jaren lang alles veel duurder geweest die hebben toch ook nooit protest gevoerd.
En de manier waarop het protesteren nu gebeurd (al zijn het enkelingen die het om zeep helpen voor al de anderen) kost handenvol geld, wie gaat dat betalen denk je?
Als ze de prijzen zouden verminderen maken ze andere dingen toch gewoon duurder zonder dat we dat direct opmerken.

Grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Wolf »

in Frankrijk zijn de prijzen ineens heel ferm gestegen (met 23%!), dat is een schokeffect.
De Walen voelen zich meer Fransman en de Vlamingen zijn watjes die er zich bi neerleggen.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
HCPU
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 00:54
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: linter

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door HCPU »

In 1988 was ik 18 en verdiende ik met fulltime job als arbeider 30000bfr.De meest voorkomende dieselwagens was ne Peugeot 504d,ne Opel Rekord 2.3d of ne Mercedes 240d,allen een vebruik rond de 10l en de geweldige 70 pk.Ik kon dus met mijn maandloon 1764l diesel kopen en daar 17640km mee bollen.
Nu heeft ne 18jarige minstens 1300euro net.(maaltijdcheks,13de maand bestond in mijn tijd ni)kunnen ze nu 920l diesel mee kopen en ne Golf tdi of ne Opel Astra mé ongeveer 120pk aan een vebruik van 5l op 100km kunnen ze 18400km bollen.
Dat wij mé ne Land Rover aan een verbruik van 10l of meer willen blijven rijden is ons probleem.
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Waldorf »

HCPU schreef: zo 25 nov, 2018 21:37 In 1988 was ik 18 en verdiende ik met fulltime job als arbeider 30000bfr.De meest voorkomende dieselwagens was ne Peugeot 504d,ne Opel Rekord 2.3d of ne Mercedes 240d,allen een vebruik rond de 10l en de geweldige 70 pk.Ik kon dus met mijn maandloon 1764l diesel kopen en daar 17640km mee bollen.
Nu heeft ne 18jarige minstens 1300euro net.(maaltijdcheks,13de maand bestond in mijn tijd ni)kunnen ze nu 920l diesel mee kopen en ne Golf tdi of ne Opel Astra mé ongeveer 120pk aan een vebruik van 5l op 100km kunnen ze 18400km bollen.
Dat wij mé ne Land Rover aan een verbruik van 10l of meer willen blijven rijden is ons probleem.
:thumbup: Iemand die kan rekenen is de beste garantie tegen fake news. :clap:
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Fetzl »

Dat de prijzen van brandstof stijgen is gewoon een teken des tijds.
Zolang mobiliteit goedkoop is, zullen mensen de auto blijven nemen voor de kleinste afstand.
Om mensen te dwingen anders te denken over hun mobiliteit, moet je dus in hun zakken zitten
Als er met die extra inkomsten uit accijnzen ook iets nuttigs zou gedaan worden, dan was er eigenlijk niets op aan te merken.
Dat het pijn doet, staat boven water, maar dat is net de bedoeling van dergelijke vergroeningsmaatregelen.

Tot zover de theorie... onze overheid gebruikt die extra accijnzen natuurlijk NIET voor duurzame doeleinden, wel om hun potje met dagelijkse uitgaven te spekken. En zakken de prijzen aan de bron wat, dan blijven de prijzen aan de pomp in BE toch quasi status quo via dat Cliquet-systeem
Da's natuurlijk pure volksverlakkerij.... maar wat doen we er aan ?
Alles kapot slaan... wat brengt dat op ?
Staan roepen... wie luistert ?

Mensen die hun wagen NODIG hebben om op hun job te raken, zullen mss wat creatiever moeten worden.
Ofwel betaal je voor die mobiliteit en kan je lekker zoals voorheen alleen in de wagen zitten en komen en gaan wanneer je wil. De prijs voor de vrijheid.
Ofwel moet je toch eens gaan denken over carpool want dan wordt de prijs per km plots een stuk lager.
Kom niet af dat dat "in jou job niet gaat", "want er is niemand op mijn bedrijf die in mijn buurt woont" - er zijn initiatieven genoeg om carpoolkandidaten te vinden.... Maar dat vergt toegevingen en wat organisatietalent..... tsja, keuzes willen maken

Het systeem werkt natuurlijk in 2 richtingen... want als er minder getankt wordt, haalt de overheid minder accijnzen op en zitten wij in HUN zakken
Er is al een keer uitgerekend wat het een brandstofmerk zou KOSTEN als er een dag niet bij hen getankt zou worden. (dacht dat het destijds een aktie tegen ESSO was).
Stel dat er nu massaal gecarpoold gaat worden.... dan zouden er minder wagens op de baan zijn => vlotter verkeer, minder files
Minder wagens = minder brandstof = minder accijnzen = de Staat onder druk
Meer mensen per wagen = kosten gedeeld = beter voor huishoudboekje
Dus ik denk dat de oplossing eerder bij de mensen ligt dan bij de staat

Voor mij is den Def een hobbywagen... ik doe maximaal mijn woon-werk met de fiets of indien echt nodig met de buikschuiver.
De prijs aan de pomp is wat ze is en voorlopig lig ik daar nog niet echt wakker van. Da's de prijs van de hobby zeker
Def komt buiten voor het plezier of als het echt nodig is. Tuurlijk heb ik liever goedkope brandstof, maar die tijden lijken stilaan voorbij.
Een Def inzetten voor woon-werkverkeer over "lange" afstand is dus een keuze - je zou stilaan gek zijn om dat te doen.-

Voor mijn blijft het op die manier doenbaar.... voorlopig.... want het ook dat zal op een bepaald moment gedaan zijn, als ge nergens meer moogt komen. En dan worden plots al die goud gerivetteerde vierkante bakken heeeel wat minder waard.
Een Defender een investering ? ik denk dat de prijzen wel eens snel zouden kunnen zakken
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
LROCB-Inschrijvingen
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:52

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door LROCB-Inschrijvingen »

Eindelijk komt er toch wat beweging in Vlaanderen, Genk, Hasselt.
Ik zal er alleszins bij zijn.
Doe ik het niet voor mijn eigen dan toch voor de kleine man.
Die rijden niet voor hun hobby met een Defender, maar met hun oud wagentje die nergens meer
Kunnen (lees mogen) komen.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Fetzl »

lijkt mij een zeer zinvolle tijdsbesteding voor de gepensioneerden onder ons (stook, stook ! ;-))
de kleine man is u zeer erkentelijk
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door De Rob »

Ben just terug van Lanzarote.....Diesel € 1,079...........Benzine 95 ron € 1,15.Heb 1000km gereden men een Golf Benzine € 72,00 volgetankt en binnen gedaan.
Rob
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Fetzl »

volgende keer extra valies en jerrycan in steken, Rb
Ge moogt toch 20 kg hebben per valies ? En kan er nog eentje in de handbagage ook - past perfect denk ik
Laatst gewijzigd door Fetzl op ma 26 nov, 2018 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door De Rob »

Fetzl schreef: ma 26 nov, 2018 15:21 volgende keer extra valies en jerrycan in steken, Ro
Ge moogt toch 20 kg hebben per valies ? EN kan er nog eentje in de handbagage ook - past perfect denk ik
Handbagage vergeet het....vloeistof max 10cc :D
Rob
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Beerke »

Fetzl schreef: ma 26 nov, 2018 11:49 Als er met die extra inkomsten uit accijnzen ook iets nuttigs zou gedaan worden, dan was er eigenlijk niets op aan te merken.
Dat het pijn doet, staat boven water, maar dat is net de bedoeling van dergelijke vergroeningsmaatregelen.

Kom niet af dat dat "in jou job niet gaat", "want er is niemand op mijn bedrijf die in mijn buurt woont" - er zijn initiatieven genoeg om carpoolkandidaten te vinden.... Maar dat vergt toegevingen en wat organisatietalent..... tsja, keuzes willen maken


Volledig akkoord dat er te weinig nuttige dingen mee gedaan worden.

Dat ze ook al eens beginnen met de loonwagens af te schaffen voor de mensen die dat echt niet nodig hebben. (= elke dag alleen in de wagen onderweg naar den bureau in Brussel en op de E40 in de file naast de collega staan die op hetzelfde uur begint en 1 straat verder woont)
Uiteraard moet er dan financieel een ander voordeel aangeboden worden.
Echter kan niet iedereen een oplossing vinden.
Bij mij is carpooling of dergelijke echt onmogelijk.
Ik ben op het werk de enigste die naar werven gaat.
Beginuur weet ik meestal pas de avond ervoor en ligt altijd ergens tussen 4u00 en 8u00.
Einduur weet ik wanneer ik in mijn auto stap 's avonds en onderweg ben naar huis.

Grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
Bely90
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Olen

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Bely90 »

Volgens mij is't simpel.
Die vlamingen staan elke dag in de file rond Antwerpen, brussel,... en die hopen allemaal dat hun buurman het aanschuiven gaat opgeven als de brandstof nog een beetje duurder wordt en alles terug een beetje vlotter gaat bollen. En daarom zagen ze niet.
Ofwel zitten ze warm en droog in hun firmawagen en denken ze "diesel? duurder?? Ik steek zoals anders mijn tankkaart in die pomp en er komt nog vlotjes een volle tank uit"...
Mijn simpel gedacht natuurlijk
A dirty mind is a joy forever
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door De Rob »

Elke week staat er in de gazet dat er meer en meer €'kes op de spaarboekskes komen.Dus gaan "ze" er van uit dat er nog wat meer kan terug gepa(i)kt worden.
Rob
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Escape »

Mijn grote bezwaar tegen de protesten, is dat ze enkel de burgers raken waar ze zogezegd voor opkomen.
Dat een minderheid het ziet als een goed excuus om amok te maken, is ook moeilijk te vermijden. Zeker met een organisatie die geen verantwoordelijkheid wil/kan nemen.

Ik lig meer wakker van de uit de hand lopende protesten dan van de brandstofprijs. Zeker niet nu die voor benzine daalt.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
LROCB-Inschrijvingen
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:52

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door LROCB-Inschrijvingen »

Fetzl schreef: ma 26 nov, 2018 15:13 lijkt mij een zeer zinvolle tijdsbesteding voor de gepensioneerden onder ons (stook, stook ! ;-))
de kleine man is u zeer erkentelijk
IK doe het niet enkel voor de kleine man, maar ook zeker voor u zodat je aan het werk kunt blijven
En kunt bijdragen voor mijn pension te betalen. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Fetzl »

Ok, ik zal aan’t werk blijven zodat uw pensioen snor zit... en als ik dan eens hulp nodig heb om dieje SIII terug in mekaar te krijgen dan, weet ik je te vinden... iets zegt me dat, nu dieje groene bijna af is, je nood hebt aan een nieuwe uitdaging :-D
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Brandstof prijzen aan de pomp.

Ongelezen bericht door Penguin »

We willen allemaal minder betalen aan de staat, maar tegelijk meer ontvangen van de staat.
Hervorm ons sociaal vangnet zodat het een pak minder kost, en de staat zal minder centen nodig hebben.
Profiteurs zullen terug moeten werken voor hun centen ipv het zo op hun rekening gestort krijgen. (Wie zijn trouwens die geel frakskes dat ze zo veel tijd hebben als een ander moet werken??)

Laat iedereen zelf voor zijn sociale zekerheid zorgen, en de loonlast kan ook al direct naar omlaag. Voor de werkgever is een loon uitbetalen dan niet meer een kost x3 en voor de werknemer gaat er niets meer van zijn brutoloon af.

Wedde dat de brandstof hier dan goedkoop gaat worden...
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Plaats reactie