't Zal je maar gebeuren

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Vogler »

Via Expedition portal kwam ik op dit tripverslag op Youtube van 'Coyote Works' uit. Een mooie trip door de woestijn van Oregon neemt een totaal andere wending wanneer 's mans Jeep Rubicon volledig uitbrandt.

Ik denk dat ik me zelf zou voelen alsof hemel en aarde ten onder gaan, maar deze man blijft fascinerend nuchter en alert. Hij was ook goed voorbereid, en zorgde er voor dat de belangrijkste overlevingsmiddelen snel uit de auto kon krijgen - het zou nogal anders zijn bij ons.... (En het is natuurlijk een Amerikaan, dus er horen ook 'two rifles, two pistols en naturally my Sig on my hip' bij. WTF, voor één persoon? Welk onheil had de man anders verwacht?)

In elk geval vond ik het wel de moeite om te zien. God beware dat ik nooit zoiets met onze Defender moet zien gebeuren!

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Ja, da's echt wel balen ... maak het maar mee :shock:

Ben wel benieuwd om het vervolg te zien, waar hij het gaat hebben over z'n vermoeden hoe deze brand ontstaan is.
Zou het een elektrische brand zijn ? Dat zou me niet verbazen aangezien het zo snel in het dashboard verder ging :cry:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Vogler »

Er zijn veel reacties van mensen die een benzinelek boven de hete katalysator vermoeden.
Ik dacht ook eerst aan een elektrische brand, temeer omdat het vuur na relatief lange tijd terug kwam. Ik vraag me ook af of er een verband kan zijn met het feit dat hij net gestopt was.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Wolf »

ik snap niet goed dat hij de tijd neemt en de tegenwoordigheid van geest heeft om in het begin van de brand zijn camera ergens goed op te stellen.
Het is alsof het een geregisseerd moment is.
Het camerastandpunt wordt nog verplaatst tijden d periode dat hij nog zaken aan het redden is.
Ik zou daar helemaal niet mee bezig zijn en alleen beginnen filmen als er echt niets meer aan te doen is.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Vogler schreef: ma 01 okt, 2018 21:45 Er zijn veel reacties van mensen die een benzinelek boven de hete katalysator vermoeden.
Ik dacht ook eerst aan een elektrische brand, temeer omdat het vuur na relatief lange tijd terug kwam. Ik vraag me ook af of er een verband kan zijn met het feit dat hij net gestopt was.

Groeten,

Joris
Aan de andere kant van de grote plas zijn er natuurlijk massa's mensen die héél goed weten hoe zo'n Rubicon in elkaar steekt. Doch waarom dan net bij stilstand hè ? Op het moment dat je stopt valt de koeling van de rijwind weg, misschien was dat er nét teveel aan ? Het blijft een beetje gissen natuurlijk.

Wolf schreef: ma 01 okt, 2018 21:47 ik snap niet goed dat hij de tijd neemt en de tegenwoordigheid van geest heeft om in het begin van de brand zijn camera ergens goed op te stellen.
Het is alsof het een geregisseerd moment is.
Het camerastandpunt wordt nog verplaatst tijden d periode dat hij nog zaken aan het redden is.
Ik zou daar helemaal niet mee bezig zijn en alleen beginnen filmen als er echt niets meer aan te doen is.
Ja, ik stelde me ook de vraag. Maar als je vooraf ziet hoe die man telkens met z'n camera's speelt om mooie "shots" vast te leggen, dan heeft hij daar in realiteit erg weinig tijd voor nodig. Zo'n uitgebreid Youtube kanaal doe je niet voor de lol, maar voor de centjes. Deze video heeft evenveel views als 20 van z'n andere video's bij elkaar maar ik denk echt niet dat dit in scene gezet is (dat zou pas triest zijn, niet ?).
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Heeft er wel een mooi filmpje aan over gehouden, je zou bijna denken dat hij zelf de fik er heeft ingestoken....
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Fetzl »

Nah... don’t buy it.... komt wat teveel over als een vlog
En vlogs zijn voorbereid. Beeldkwaliteit en framing is beetje té goed voor zo’n situatie.
Zo’n brandje hou je niet zomaar effe in bedwang in een droog gebied. Gecontroleerd laten uitbranden ?! Met een schop ... hmmm
Wat zei ‘em ? 30 Miles to nearest road ? Pak alle water, lamp en iets van kaarmateriaal en start walking - al de rest is overbodig... of gaat em die geweren allemaal ook meesleuren. Lijkt wel Bear Grylls
Oh well... americans will always be americans
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Wolf »

Hoe meer ik het zie hoe minder ik geloof dat het echt is
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Fetzl schreef: ma 01 okt, 2018 22:47 ....of gaat em die geweren allemaal ook meesleuren. Lijkt wel Bear Grylls
Je hebt geen idee hoe Amerikanen verknocht zijn aan hun vuurwapens ... eerst de guns, dan de vrouwen :lol:


Fetzl schreef: ma 01 okt, 2018 22:47 ....Oh well... americans will always be americans
Amen
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Wolf schreef: wo 03 okt, 2018 17:23 Hoe meer ik het zie hoe minder ik geloof dat het echt is
Als dat zo is dan vind ik dat heel triestig :wtf: Ook al is het een Jeep ... :oops:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: 't Zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Penguin »

Ga naar zijn youtube kanaal, er is een vervolg op.

Aan zijn stem te horen, lijkt het met toch wel echt te zijn.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Plaats reactie