Nu op Discovery Channel

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Yohani »

Voor de mensen die graag weten hoe het is om met de Nörrona naar Ijsland te varen, op Discovery Channel is in het programma Mighty Ships bezig met de reis van de Nörrona ferry.

Voor die die er al een paar keer met meegevaren hebben, zeker nostalgische beelden 8)

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Vogler »

Dju, net nu onze decoder stuk was...
Wat ik elke keer weer aan de Norröna waardeer, is het feit dat de ramen twee keer per dag schoongespoeld worden. Dus altijd goed zicht, da's wat anders dan op de Kanaalferries.
En nu het Ij-woord toch weer gevallen is: we hebben vorige week het ticket voor volgend jaar geboekt! Yeeeeeeey :P

Groeten,

Joris
Yohani schreef: di 18 sep, 2018 21:50 Voor de mensen die graag weten hoe het is om met de Nörrona naar Ijsland te varen, op Discovery Channel is in het programma Mighty Ships bezig met de reis van de Nörrona ferry.

Voor die die er al een paar keer met meegevaren hebben, zeker nostalgische beelden 8)

Yohani :P
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Fetzl »

Vogler schreef: wo 19 sep, 2018 08:03 En nu het Ij-woord toch weer gevallen is: we hebben vorige week het ticket voor volgend jaar geboekt! Yeeeeeeey :P
Rub it in... rub it in

Aangezien jij en peter weer dezelfde periode gaan.... heb je niet overwogen om de wagens in een container te steken en ze te verschepen ?
Die passen samen (denk ik) toch makkelijk in een 40ft container ?
Zo win je toch netto 6 dagen ter plekke ?
Lijkt me een interessante denkoefening om eens te maken
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Vogler »

Niet helemaal: Je verliest ook 2 dagen hier, want de auto('s) moeten op een vastgelegde datum tijdens de werkweek en dan nog eens op een specifiek dagdeel geleverd in Rotterdam geleverd worden. Ook in Ijsland is dat zo, en dus ben je mogelijk ook nog eens twee dagen gebonden.
Ik vind het ook geen fijn idee om de auto met alle inhoud en sleutels aan een vreemde te geven. Roel J (je wel bekend van bij de buren) heeft per container verscheept en kreeg niet eens een ontvangstbewijs mee.
En last but zeker not least: de bootreis is een zeer aangename en ontspannen manier om de trip te beginnen. Geen GSM, geen internet, geen verplichtingen en alleen de zee, de horizon, het gezelschap, het dek en het restaurant. Beste manier om te ontstressen. Om dan via het fjord Seydisfjordur binnen te varen en de scheepshoorn te horen loeien heeft bijna iets ceremonieels, en je bent er dan helemaal klaar voor.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Fetzl »

I know- zeg ook niet dat het beter is.... gewoon denkpiste
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door Wolf »

D Rob heeft dat vroeger gedaan, daardoor heb ik 2 (iet of wat kromme) zonnepanelen kunnen overkopen van hem.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
ErikDK
Berichten: 20
Lid geworden op: di 19 aug, 2003 22:04
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Niel

Re: Nu op Discovery Channel

Ongelezen bericht door ErikDK »

In 2009 betaalde ik 2140€ voor transport H/T van onze Discovery II met Samskip van Rotterdam naar Reykjavik. Ik heb geen idee wat het vandaag de dag kost, en dan moet je de vliegtuig tickets H/T er ook nog bijtellen. Maar ja: je kan dan 1 week langer ter plaatse blijven en je kan alles (tenten, voedsel, kleding voor ginder enz) in de wagen stoppen en enkel met hand baggage op de vlieger.
Any way the wind blows.
(Mercury †24/11/1991)
Plaats reactie