hoe rode mazouttank ontkleuren?

Hier kun je je eens goed laten gaan
tengeltje11
Berichten: 56
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 10:39
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: heuvelland

hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door tengeltje11 »

iemand ervaring met een mazouttank die altijd voor rode gebruikt is,voor witte gaan gebruiken?
hoe kan je deze best kuisen/ontkleuren?
P
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Bocholt/Moerbeke

Re: hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door P »

tengeltje11
Berichten: 56
Lid geworden op: do 07 mei, 2009 10:39
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: heuvelland

Re: hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door tengeltje11 »

wat is de link met mijn vraag?
we willen helemaal geen rode mazout wit krijgen,we willen een tank waar altijd rode mazout inzat(die nu dus leeg is),gaan gebruiken voor witte mazout.
omdat er altijd minieme restjes achterblijven,zou je dus wel problemen kunnen krijgen bij controle,omdat er nog maanden restjes van de rode kleurstof hierdoor in je witte mazout te zien zouden zijn.

mijn vraag is dus of je zelf op de een of andere manier die tank waar rode inzat kan uitkuisen zodat je zonder kleurrestjes en risico op boete,er witte in kan gaan doen.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door De Rob »

tengeltje11 schreef: ma 22 jan, 2018 11:13 wat is de link met mijn vraag?
we willen helemaal geen rode mazout wit krijgen,we willen een tank waar altijd rode mazout inzat(die nu dus leeg is),gaan gebruiken voor witte mazout.
omdat er altijd minieme restjes achterblijven,zou je dus wel problemen kunnen krijgen bij controle,omdat er nog maanden restjes van de rode kleurstof hierdoor in je witte mazout te zien zouden zijn.

mijn vraag is dus of je zelf op de een of andere manier die tank waar rode inzat kan uitkuisen zodat je zonder kleurrestjes en risico op boete,er witte in kan gaan doen.
Als dat een tank is met mangat ....Deksel er af en met een lange stok en vodden alles op doppen en uit kuisen .Zal wel voldoende zijn zekers als ge er genoeg witte in doet.
Een ovale tank 1200 ltr zonder mangat.Zo ver mogelijk op zijne kant zetten en er zoveel mogelijk alles laten uitlopen.Langs het vulgat met een stok erin met een vod er aan en ook uitdoppen.
Met een bus "Vanish" wordt em ook wit :mrgreen:
Rob
Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

tengeltje11 schreef: ma 22 jan, 2018 11:13 wat is de link met mijn vraag?
we willen helemaal geen rode mazout wit krijgen
Aanzie een forum als een café met zeer divers publiek. Een in jouw ogen normale vraag kan tot verrassende antwoorden leiden, al dan niet ernstig / grappig / compleet naast de kwestie. Die mensen in de link van P zijn slechts beperkt bereikbaar, via het dichstbijzijnde politie- of rijkswachtkantoor,
dat zal geen goede tip zijn dus... 8)
Misschien eens vragen aan je plaatselijke mazoutboer, die zal dat nog wel meegemaakt hebben. Tank voor rood naar wit is wel zeer moeilijk, dat additief blijft zeer lang hangen. Persoonlijk zou ik het niet doen, profijt aan de pomp tov eigen tank is meestal 't sop niet waard. Condens in de tank en miserie met VLAREM erbovenop.
Filip
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 nov, 2003 18:08
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Pulle

Re: hoe rode mazouttank ontkleuren?

Ongelezen bericht door Filip »

Ik vermoed dat het over een mazouttank van een auto gaat.
Plaats reactie