Voertuig importeren uit duitsland

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Ik ga komende zaterdag kijken voor een wagen in duitsland. Omdat de wagen nog in geschreven is stelt de verkoper voor om met zijn nummerplaten naar belgie te rijden. Uiteraard ontbreekt dan afmeldingsformulier. Is dit handig of Iemand tips of suggesties?
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Henk »

Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Henk ik had dit al gevonden maar vind nergens de situatie waar de verkoperzijn nummerplaat meegeeft....
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Henk »

Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Ga voor export platen, dan is alles meteen in orde en geen extra geloop
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door De Rob »

Landy Bean schreef:Ga voor export platen, dan is alles meteen in orde en geen extra geloop

Toch het best om ginder export nr platen met rode sticker te gaan halen.is veiliger voor u .Het zou anders wel eens kunnen vooraleer ge" hem" kunt inschrijven dat ge naar de Duitse Ambassade in Brussel moet om daar alles te gaan regelen.
Rob
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Maar waarom moet die wagen worden afgemeld? In nederland begrijp ik dat nog omdat de plaat aan de wagen verbonden is. Maar als ik kijk op de sites heb ik voor douane enkel coc,origineel inschrijvingsbewijs, tuv en factuur.
Het is enkel voor exportplaten dat de auto afgemeld moet worden.

Of ben ik nu zo verkeerd?
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Bel of mail eens naar de douane dan weet je het direct
Invoeren zal je ze in ieder geval moeten doen, mijn V8 is op aanhangwagen mee gekomen (uit Nederland) maar kaartjes, papieren waren af gestempeld voor export
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Ik zal morgen passeren bij de douane frans. Volgens verzekeraar is het beter om met verkoperzijn nrplaten naar huis te rijden.
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Fennek »

Het is als in België gedomicilieerde Belg verboden met buitenlandse nummerplaten te rijden in België. (Tenzij dat de eigenaar van de wagen aanwezig is in de wagen)

Raar maar waar.....
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Fennek »

Volgens mij heb je trouwens ook de Abmeldungsbescheinigung nodig om die hier in te schrijven.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Fennek schreef:Volgens mij heb je trouwens ook de Abmeldungsbescheinigung nodig om die hier in te schrijven.
Export dus
Ik zou niet voortgaan op info van een verzekeringsmakelaar voor zo iets
Vraag het anders eens aan David van The Car Factory, hij zal het zeker weten ;)
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Dus bij de douane geweest en het is zoals verwacht een zootje. Voor deze beambte is het niet nodig omdat je geen voordeel kan hebben om het voertuig in 2 landen zou ingeschreven worden. Dus in praktijk kan het maar in theorie mogelijk dat ze moeilijk doen.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door De Rob »

tom D. schreef:Dus bij de douane geweest en het is zoals verwacht een zootje. Voor deze beambte is het niet nodig omdat je geen voordeel kan hebben om het voertuig in 2 landen zou ingeschreven worden. Dus in praktijk kan het maar in theorie mogelijk dat ze moeilijk doen.

Bij de Douane moet ge zelfs geen nr platen hebben om een sticker 705 en roze formulier te bekomen.chassis nr ...aard van het voertuig LV of PW origineel inschrijvingsbewijs en een goed ingevuld aankoopbewijs moet u hebben.Kost € 1,00
Met export platen met rode sticker = niks zootje.
De Duitse eigenaar wilt er mee tot in BE bij u komen thuis brengen met zijn nr platen.....Gaat hij nadien ook met zijn nr platen voor u naar de t.c om hem te laten keuren zodat u hem kan inschrijven .
Rob
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Duitse eigenaar geeft zijn platen mee naar belgie, ik moet ze daarna terug sturen naar hem.

Uw opmerking over de keuring begrijp ik niet, is toch al even dat je met uw eigen nummerplaten naar de keuring moogt en keuring voor verkoop laten doen om hem daarna op uw naam in te schrijven.
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door Basil »

Dat laatste is enkel voor een oldtimer denk ik Tom.
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door tom D. »

Ik heb dat met de p38 2jaar geleden ook kunnen doen. Mogen zelfs met willekeurige platen zijn, alleen gaat inschrijvingsdocument op naam staan van de eigenaar van nummerplaat waar je het voertuig mee gaat aanbieden.

http://www.km.be/nieuws/wijziging-keuri ... f-01052014

Ach we zien wel hoe ver we komen.is ook niet superdringend , komt nog lpg instal in voor hem naar de keuring gaat. In ergste geval is het met garageplaten
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Voertuig importeren uit duitsland

Ongelezen bericht door De Rob »

tom D. schreef:Ik heb dat met de p38 2jaar geleden ook kunnen doen. Mogen zelfs met willekeurige platen zijn, alleen gaat inschrijvingsdocument op naam staan van de eigenaar van nummerplaat waar je het voertuig mee gaat aanbieden.

http://www.km.be/nieuws/wijziging-keuri ... f-01052014

Ach we zien wel hoe ver we komen.is ook niet superdringend , komt nog lpg instal in voor hem naar de keuring gaat. In ergste geval is het met garageplaten

Neem akte... voor partikulier...Niet onmiddelijk. u betaald rij tax vanaf het moment dat u bij de Douane bent geweest.Als u bvb er twee jaar aan werkt zal vooraleer naar de t.c te gaan en in te schrijven..zal na dat u de inschrijving heeft een tijdje nadien de afrekening komen.Bij de eerste inschrijving buitenlands voertuig
wordt alles eerst nageken bij de Douane en btw op de D.I.V vooraleer u een nr plaat krijgt.Zij zien dan perfect wanneer het voertuig is ingevoerd.
Als u kan bewijzen dan dat u er twee jaar aan gewerkt heeft en het voertuig dus niet op de weg is geweest...geraakt u er van af.
Ik heb het hier voorgehad met een klant.. Koopt in Maart bij Whitham in u.k een 2,5 nad 1992 .....gaat em invoeren in Geel bij de Douane....werkt er aan tot Augustus .Gaat dan naar de t.c voor keuring en nadien inschrijving.Tax vanaf Maart...niks aan te doen.Was wel een LR 90 als P.W.
Zit nog een ander verhaal aan vast....Een jaar na inschrijving krijgt hij van de verzekering een waarschuwing voor klacht van fraude.Omdat het een 2,5 nad is 1992 van het Brits leger...neemt de verzekering dit niet aan WANT zeggen ze ;u geeft over 50,2 kw en het moet zijn 76kw zijn.Zij zeggen dat het dan een 200tdi zou moeten zijn.Wij er mee naar Peeters herentals om te bewijzen dat het een motor nad is.Landrover BeLux heeft nooit een attest gegeven hiervoor.Hij betaald nu al enkele jaren verzekering voor een personenwagen van 76kw.
Rob
Plaats reactie