In Vlaanderen begint er vanaf volgend jaar een overgangsfase van 5 jaar waarin de leeftijd om het oldtimerstatuut te kunnen aanvragen wordt opgetrokken van 25 jaar naar 30 jaar.
Wagens t/m 1992 genieten dus van deze regeling, vanaf een eerste inschrijving in 1993 moet de wagen 30 jaar zijn alvorens je dit kunt aanvragen
Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
En hoe zit het nu met woon- werkverkeer?
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
Woon-werkverkeer met een oldtimer mag niet. Dat zou ook de doodsteek zijn van de bonafide oldtimerbezitters. Het is niet de bedoeling van het oldtimerstatuut om een goedkoop vervoermiddel te hebben.
Misschien moest ik de 110 van 1991 toch maar op een O-plaat zetten.
Misschien moest ik de 110 van 1991 toch maar op een O-plaat zetten.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
De scretaris van BFOV is in principe voor rekeningrijden, dus betalen per gereden kilometer.
Dat zou de fraude met gebruik van O platen volgens hem oplosssen
Dat zou de fraude met gebruik van O platen volgens hem oplosssen
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
Zie ook mijn ander bericht ivm Lichte Vracht en OldtimerWaldorf schreef:Misschien moest ik de 110 van 1991 toch maar op een O-plaat zetten.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Oldtimerstatuut vanaf 30 jaar - overgangsregeling
De kogel is eindelijk door de kerk wat betreft de leeftijd van onze oldtimers. Vorige vrijdag werd
het nieuw oldtimer statuut goedgekeurd
- De leeftijd van de oldtimer gaat van 25- naar 30 jaar.
- Voertuigen die 25 jaar zijn voor 1 mei 2017 kunnen hun nummerplaat behouden en blijven oldtimer.
- Voor de verkeersbelasting komt er een overgangs periode van 5 jaar. Zoals v.b. hieronder.
Voertuigen die voor 1 mei 2017 25 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2018 26 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2019 27 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2020 28 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2021 29 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2022 30 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Vanaf 2022 is ieder voertuig pas oldtimer vanaf 30 jaar.
Voor de lichte vracht gaat de rijtaks vanaf 30 jaar ook naar 36 euro i.p.v. nu 148 euro.
De periodieke keuring is nog niet gestemd.
Voorstel voor de keuring is: volledig origineel: 5 jaarlijks
Licht verbouwd : 2 jaarlijks
Zwaar verbouwd: jaarlijks
De keuring zal hetzelfde zijn als de oldtimerkeuring zoals ze nu is.
Gisteren via S Dejonckheere vernomen op de vergadering van B.F.O.V door ceo Peter Henning.