Verf: grondlak/bijwerken

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Verf: grondlak/bijwerken

Ongelezen bericht door Vogler »

Dag allemaal,

In één van de komende weekeindes staat de vervanging van de rubber tussen raamkader en bulkhead op het programma. Ik hou een beetje mijn hart vast voor wat ik er onder ga aantreffen, al lijkt het op eerste zicht mee te vallen.
Ik heb me in het verleden ooit behoorlijk laten vangen door slecht advies over verf waardoor het project van onze Triumph Dolomite Sprint strandde - en dat maakt me toch lichtjes nerveus telkens wanneer die materie ter sprake komt.

Ik heb ondertussen een flesje Tanik roestomvormer klaar staan, en ben nog op zoek naar een goeie primer en afwerklaag. Ik verwacht retouches onder de rubber, en in de hoek rond het verbindingsblok tussen raam en bulkhead na, iets dat in het zicht komt. Originele kleur zou fijn zijn, maar zwart is aanvaardbaar. Kwaliteit van bescherming is voor mij hier belangrijker dan esthetiek.
Ik vind het doorgaans een onbegonnen taak om als particulier betrouwbaar advies te krijgen. De automaterialenzaak hier in de buurt komt aanzetten met spuitbussen, maar het lijkt me toch beter om in dit geval met de borstel aan te brengen.

Advies iemand? Of een goed adres in /rond Brussel waar ik als particulier terecht kan?

Groeten,

Joris
Laatst gewijzigd door Vogler op za 03 okt, 2020 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Verf: grondlak/bijwerken

Ongelezen bericht door dvaerden »

Je zou Brantho Korrux kunnen gebruiken, 3 jaar geleden delen chassis en carroserie van een Disco mee gelakt en is nog niets aan te zien. Kwam *HIER* ook goed uit vergelijkende tests.
Voldoet aan een waslijst van normen en is in principe met zowat alles overschilderbaar.
Is in zowel alle kleuren te krijgen, maar mijn ervaring is echter dat het moeilijk strak/netjes te krijgen is met borstel en/of rol en daarom niet het meest geschikte is voor zichtbare delen. Maar is dan bijvoorbeeld wel met een autolak te overschilderen die je dan op kleur van je auto kan laten maken.
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Verf: grondlak/bijwerken

Ongelezen bericht door Vogler »

Dat ziet er al interessant uit, merci!
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Plaats reactie