defender afgekeurd door chassisnummer

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
djelleus
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 aug, 2010 23:32
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Marke

defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door djelleus »

Beste,
vandaag zijn we afgekeurd geweest omdat onze chassisnummer niet recht zou geklopt zijn in de chassis.
Terwijl het wel degelijk de originele nummer is.
Nu moeten we blijkbaar met de papieren naar een officiele landroverdealer gaan,
dus 3 weken wachten tot we een papier krijgen waar op staat dat de chassisnummer er zogezegd HERingeklopt is.

Iemand daar enige ervaring mee of we daarvoor in tegenopspraak kunnen gaan tegen de keuring en of dit iets zal opleveren ?
En of we dit proces met die papieren eventueel kunnen versnellen op 1 of andere manier ? bvb zelf met de papieren naar de UK rijden ?
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door Henk »

Nee, het is LR België die een bewijs van herinslag levert, probeer LR in Anderlecht eens, die zijn wel meewerkend en dat duurt maar een paar dagen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door Wolf »

't is me uit je inbreng niet duidelijk of dat nummer nu wel degelijk herklopt is of niet?

indien je zeker bent dat het niet herklopt is en uit je tekst blijkt dat het wel leesbaar is, zou ik toch eens langsgaan bij de stationschef.
avatar = Hammerite-user.
djelleus
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 aug, 2010 23:32
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Marke

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door djelleus »

stationchef erbij gehaald, maakte niet veel uit.
Defender is nu 4 jaar in ons bezit, maar eerste maal dat we hem keuren/inschrijven op onze naam, was een iets langer uitgelopen projectje.
Nummer is leesbaar, staat niet perfect, wel 2 cijfers dat tegen elkaar staan.
Volgens vorige eigenaar zeker originele nummer, stond ook niets op zijn vorig keuringsverslag, altijd mee door de keuring geraakt volgens hem ( leek mij wel eerlijke mens).
Wij hebben de crossmember er terug opgelast, was redelijk vort...aan de voorkant chassis buiten zandstralen en schilderen totaal niet aangekomen.
Met 100% zekerheid kan ik het dus niet zeggen omdat het niet altijd onze defender is geweest.
Landroverdealer Spieghelaere (te Brugge) vond (na 5 keer bellen) ook niets terug van aanvraag in het verleden.
Bij mijn vorige 300tdi kreeg ik daar ook mondeling commentaar van maar wel telkens door de keuring geraakt, met mijn 2de defender 1 keer idem.
Ik vermoed dus dat ze bij landrover gewoon niet zo goed zijn met chassis nummers slaan, of mss ben ik geboren voor het ongeluk daarin ;-)
Ik bel morgen keer naar Anderlecht...bedankt voor de reactie's.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door Henk »

Sommige dealers staan er op dat nr er zelf opnieuw in te kloppen, anderen zijn daar flexibeler in
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door De Rob »

djelleus schreef: vr 26 jul, 2019 12:23 Beste,
vandaag zijn we afgekeurd geweest omdat onze chassisnummer niet recht zou geklopt zijn in de chassis.
Terwijl het wel degelijk de originele nummer is.
Nu moeten we blijkbaar met de papieren naar een officiele landroverdealer gaan,
dus 3 weken wachten tot we een papier krijgen waar op staat dat de chassisnummer er zogezegd HERingeklopt is.

Iemand daar enige ervaring mee of we daarvoor in tegenopspraak kunnen gaan tegen de keuring en of dit iets zal opleveren ?
En of we dit proces met die papieren eventueel kunnen versnellen op 1 of andere manier ? bvb zelf met de papieren naar de UK rijden ?

Zoals ik hier neffes al heb geschreven..Een nr dat er in staat geslagen zoals u beschrijft komt zo niet uit de fabriek en dan kunt ge in situaties komen welke u nu voorheeft.De keurders hebben hun werk correct gedaan omdat het terug een "eerste" keuring was voor herinschrijving.
En als het een td5 zou zijn die u heeft ? al zekers niet ....want die nrs zijn er in getatoueert met puntjes.
En naar de U.K rijden....voor wat te doen??Verder dan de Portier gaat ge niet geraken mijn gedacht.

Rob
djelleus
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 aug, 2010 23:32
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Marke

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door djelleus »

300tdi...maar ik heb het begrepen Rob ;-) mij er al bij neergelegd, blijkbaar niet de originele nummer zoals vorige eigenaar beweerde.
Ik zal wat minder naief moeten zijn in de toekomst.
Dus ik zal in Belgenland blijven en vol ongeduld 3 weken wachten op de papieren.
Bedankt voor jullie info en reacties.
kurt1971
Berichten: 107
Lid geworden op: do 31 aug, 2017 19:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Rijkevorsel

Re: defender afgekeurd door chassisnummer

Ongelezen bericht door kurt1971 »

Had hetzelfde voor.. Rob geregeld via Herentals op minder dan 14 dagen.. 👍
110 Tithonus 2.5 NA diesel Softtop ex MOD
Plaats reactie