balans defender
Geplaatst: do 09 mei, 2019 11:10
Dus vorig weekend nog eens testrit gedaan.
Buiten het feit dat ik achterwiel ben verloren tijdens het rijden (waardoor test rit vroegtijdig beƫindigd is) toch aantal positieve punten.
Ter info: ook geen idee hoe dit gebeurt is. bouten waren op 140NM aangespannen (aluminium wielen) wat me in der tijd was aangeraden door banden centrale.
- Geluid in stuurhuis is weg echter heb toch de indruk dat sturing nog wat losjes is.
Nu het grootste probleem dat ik heb is de balans van de defender. Tijdens test rit licht moeten uitwijken voor zot die aan hoge snelheid zich tussen mij en de tegenligger had gewrongen in een bocht. En de controle van de wagen was moeilijk terug te krijgen vanwege het heen en weer gerol.
Ik zie volgende misschien als mogelijke oorzaken:
- sturing die precies nog niet top loopt
- schokdempers mss versleten? staan er al paar jaar op echter niet zoveel kilometers mee gedaan. (zijn er van delphi). Wat zijn momenteel goede schokdempers? voor een defender 90 waar voornamelijk remorken mee worden getrokken en in de kleine wegjes gereden wordt.
- mss omdat band tegen dan al deels was losgekomen gezien ik 100 meter verder half op mijn gat lag
Een andere oplossing die ik ook aan het bekijken was is de anti roll bar vanvoor en vanachter installeren. Iemand toevallig hier ervaring mee. Voornamelijk tussen het verschil met en zonder?
Ben momenteel aan het informeren. garage is op dit moment ingenomen met andere projectjes waardoor ik deze ff aan de kant laat staan tot ik terug geld heb. Want is reeds een duur jaar geweest voor de wagen om alles te herdoen. echter dacht me al te informeren zodat ik een idee heb hoeveel ik moet sparen
wordt tijd dat ik terug wat kan rijden met de wagen en plezier hebben. want begin het te missen
Buiten het feit dat ik achterwiel ben verloren tijdens het rijden (waardoor test rit vroegtijdig beƫindigd is) toch aantal positieve punten.
Ter info: ook geen idee hoe dit gebeurt is. bouten waren op 140NM aangespannen (aluminium wielen) wat me in der tijd was aangeraden door banden centrale.
- Geluid in stuurhuis is weg echter heb toch de indruk dat sturing nog wat losjes is.
Nu het grootste probleem dat ik heb is de balans van de defender. Tijdens test rit licht moeten uitwijken voor zot die aan hoge snelheid zich tussen mij en de tegenligger had gewrongen in een bocht. En de controle van de wagen was moeilijk terug te krijgen vanwege het heen en weer gerol.
Ik zie volgende misschien als mogelijke oorzaken:
- sturing die precies nog niet top loopt
- schokdempers mss versleten? staan er al paar jaar op echter niet zoveel kilometers mee gedaan. (zijn er van delphi). Wat zijn momenteel goede schokdempers? voor een defender 90 waar voornamelijk remorken mee worden getrokken en in de kleine wegjes gereden wordt.
- mss omdat band tegen dan al deels was losgekomen gezien ik 100 meter verder half op mijn gat lag
Een andere oplossing die ik ook aan het bekijken was is de anti roll bar vanvoor en vanachter installeren. Iemand toevallig hier ervaring mee. Voornamelijk tussen het verschil met en zonder?
Ben momenteel aan het informeren. garage is op dit moment ingenomen met andere projectjes waardoor ik deze ff aan de kant laat staan tot ik terug geld heb. Want is reeds een duur jaar geweest voor de wagen om alles te herdoen. echter dacht me al te informeren zodat ik een idee heb hoeveel ik moet sparen
wordt tijd dat ik terug wat kan rijden met de wagen en plezier hebben. want begin het te missen