Pagina 1 van 1

nokkenassensor freelander

Geplaatst: wo 10 apr, 2019 18:14
door fastpaddy
Hoi,
zit met het volgende probleem:
Ben opzoek naar een nokkenassensor (NSC100930M) van een freelander 1.8 benzine 16v van 2003 met 117pk(belangrijk).
De oude is met vaste kabel.
Heb naar een land rover garage gebeld en deze zou nu vervangen zijn door losse sensor en een los kabeltje. ZEER PRIJZIG!
Ik heb een vaag vermoeden dat die van een 120pk ook dezelfde is.
Het probleem is dat we het kabeltje niet hebben of bestelnr!
Was al aan het denken van de oude kabel af te knippen en met losse stekkertjes op de nieuwe te zetten, maar dan moet je een kleurcode van de kabels weten?
Of heeft toevallig iemand zo ne afbraakmotor liggen of kan iemand me doorhelpen?
Alvast bedankt
Rudi

Re: nokkenassensor freelander

Geplaatst: do 11 apr, 2019 09:29
door Escape
NSC100930L (niet M zover ik zie) is de oorspronkelijke stuknummer. Al een paar keer superceded en nu vervangen door losse sensor NSC000310L + kabel YSB002390L. Prijs valt best mee voor een sensor vind ik en is in stock bij mijn gebruikelijk leveranciers. PM of mail voor meer info.

Filip

Re: nokkenassensor freelander

Geplaatst: za 13 apr, 2019 11:42
door vandeven
de nokkenas sensor van mgf 1800 120 pk is dezelfde is ook een roover motor kij maar eens bij fontech

Re: nokkenassensor freelander

Geplaatst: wo 07 aug, 2019 18:55
door fastpaddy
hoi, even laten weten wat de oorzaak was: eerst nokkenassensor vervangen noppes, dan krukas sensor noppes. toen toch maar eens de distributie nagekeken en jawel hoor de distributieriem lag een halve toer verkeerd. de automatische spanrol was kapot. Per geluk na alles terug op zijn punt te zetten en nieuwe riem en spanrol starte de motor van de eerste keer! pfff Heb wel een vermoeden dat de gasklep een patat gekregen heeft(naontsteking), daar het oranje lampje blijft branden en hij daar ook een fout op geeft!
Bedankt voor de hulp!

Re: nokkenassensor freelander

Geplaatst: wo 07 aug, 2019 23:52
door zeerover
Het is een veelgemaakte fout, ook bij de goede garages, er wordt een storing uitgelezen van een sensor, de sensor wordt vervangen zonder verbetering en gaat men zelfs de ECU vervangen. Tot dan is er nog niet gekeken naar de mechaniek en nog geen enkele elektrische meting gedaan. Als amateur is het je vergeven maar garagisten zouden zoiets nooit mogen tegenkomen, de werkelijkheid is anders.