Roestgaten binnenspatborden en keuring

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Roestgaten binnenspatborden en keuring

Ongelezen bericht door dvaerden »

Bij de "nieuwe" D1 die ik gekocht heb, heeft de vorige eigenaar al het grootste deel van de roestproblemen opgelost. De voornaamste plekken die overblijven zijn behoorlijke roestgaten in de voorste binnenspatborden. In die mate dat er op de planning staat om ze compleet te vervangen door nieuwe delen van bij YRM. In Nederland maakt dit blijkbaar niets uit voor de keuring, maar weet er iemand hoe ze er hier in België over denken bij een (oldtimer)keuring?

Als ik dat voor de keuring moet doen, moet het namelijk hier buiten op de oprit en als ik het na de keuring kan doen, kan ik het binnen in een verwarmd magazijn doen :lol: .
PierroDisco
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 jul, 2019 20:06
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: LEUVEN (Wilsele)

Re: Roestgaten binnenspatborden en keuring

Ongelezen bericht door PierroDisco »

Ik “had” ongeveer hetzelfde probleem bij mijn Discovery 1Tdi uit 1998.
Aangezien, na maximaal verwijderen van de roest, de zo gecreeerde gaten, nog redelijk klein waren, heb ik deze hersteld met glasvezeldoek met 2componentenpasta. Hierna de “draden ” van de uitgeharde kunststoflijm met schuurpapier zo goed als mogelijk afgewreven. Vervolgens afgewerkt met 2 lagen bitumineuze anti-roestpasta van 3M. En dat houdt nog steeds na één jaar !

Plaats reactie