chassis galvaniseren

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

chassis galvaniseren

Ongelezen bericht door JanLauwers »

Excuus als dit topic reeds bestaad, maar ik kan het dan niet terug vinden..
Op dit moment ben ik bezig aan de restauratie van een defender 110 300 tdi station wagen. Motor ligt volledig open op de avondschool. Daar ge we hem reviseren om hem daarna weer op het chassis te droppen.
Ik had graag, omdat alles (buiten de assen op dit moment) eraf is graag het chassis laten galvaniseren? het chassis zelf is op dit moment in heel goede conditie. Buiten dan de achterbalk (surprise....). Ik dacht daarom om eerst alles te laten stralen, dan de achterbalk eraf te halen, dan met een rioolrat of iets dergelijk de binnenkant uit te spuiten en dan een nieuwe achterbalk erop te lassen. Ik had graag een volledig nieuw chassis gestoken maar aangezien de conditie van dit lijkt me dat niet echt nodig.
IS dit volgens jullie een goede werkwijze voor het effectief galvaniseren? Kan iemand me ook zeggen waar ik best de gaten voor de galva boor? of laat ik dit beter over aan het bedrijf zelf?
ik hoor het graag.
alvast bedankt en groeten van een restauratiegroentje :P
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: chassis galvaniseren

Ongelezen bericht door Henk »

Er zitten al genoeg gaten in chassis, daar hoeven er niet nog extra ingemaakt worden
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
JanLauwers
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04 jan, 2017 11:01
lrocb_lidnr: 0

Re: chassis galvaniseren

Ongelezen bericht door JanLauwers »

ook niet voor de in en uitstroom van de galva?
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: chassis galvaniseren

Ongelezen bericht door Henk »

nee hoor, heb de mijne ook laten galvaniseren en was niet nodig
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie