nieuwe speakers installeren

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
cm1997
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 aug, 2018 20:41
lrocb_lidnr: 0

nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door cm1997 »

dag iedereen

ik zou graag de speakers van mijn 110 crewcab (bouwj 2011) vervangen door krachtigere speakers.
ik heb hier geen enkele ervaring mee, daarmee deze vraag. Weet iemand hoe ik er aan begin?

dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Hey, welkom hier.

Op Defender2.net staan meerdere threads hierover. Blijkbaar zijn 13cm speakers mogelijk, zonder al te veel kunstgrepen.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
cm1997
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 aug, 2018 20:41
lrocb_lidnr: 0

Re: nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door cm1997 »

Peter Puma schreef: zo 26 aug, 2018 20:58 Hey, welkom hier.

Op Defender2.net staan meerdere threads hierover. Blijkbaar zijn 13cm speakers mogelijk, zonder al te veel kunstgrepen.
bedankt! ik bekijk het even. Denkt u dat de garage het ook doet?
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door Fetzl »

Er zijn verschillende mogelijkheden
Ik heb de voorste speakers in mijn 130 recent vervangen door andere met losse tweeters van BLAM
Zeer content van
In een Crew cab bereik je het meeste resultaat met 2 bijkomende speakers achteraan tegen het plafond in de hoeken - dat staat nog op mijn lijstje
Ook belangrijk is dat je de gekende pijnpunten van de cabine isoleert - de hemel aanpakken heeft veel resultaat - anders blijf je maar resonantie hebben en brengen nieuwe speakers ook niets extra
Een aantal van die jobkes zijnechtvgeen rocker science - voorste speakers vervangen is 2x 4 schroeven en een paar fiches versteken
Hemel isoleren kan je ook zelf - waar een wil is, is een weg
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door Henk »

Er zijn ook nog altijd opbouwspeakers.
Zoals de naam zegt, die kun je ergens opbouwen, je hoeft er geen gat voor te maken
Je moet alleen 2 draden naar achter trekken maar als je dat in een LR garage laat doen ben je goud kwijt
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: nieuwe speakers installeren

Ongelezen bericht door Fetzl »

Henk

klopt, maar in een crew cab is dat een beetje lastiger omdat de zetels altijd wel ergens in de weg zitten
en ik spreek uit ervaring dat middentoon en tweeters achter de 2e zetelrij steken in een crewcab (vglbaar met 130) bitter weinig uithaalt
daarmee moet je omhoog - maar gaten maken hoeft idd niet... gewoon kabel trekken naar die hoeken
Da's een ander verhaal voor bas-speakers of subwoofer - die kan je perfect onder de achterste zetels aanbrengen

isolatie van de cabine is zowieso een must als je wat betere sound wil Het heeft geen zin om méér vermogen te steken als de helft ervan toch verloren gaat aan resonatie en rijgeluid
En als je de hemel er dan toch uit hebt, zijn die kabels zo getrokken
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Plaats reactie