Pagina 1 van 1

druppels aan koppelingspedaal en gas

Geplaatst: vr 17 aug, 2018 08:43
door Fetzl
Vroeger nooit last van gehad of nooit gemerkt (wegens lange broek ?) maar deze zomer (short ?) wel paar keer dat bij regen er af en toe een druppel water op mijn voeten valt ter hoogte van koppelingspedaal (eerste gemerkt) en nu ook gaspedaal.

Nu is een Defender niet de meest waterdichte wagen, maar nét daar is bizar - iemand daar ervaring mee of de oorzaak weten te fixen ?

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Geplaatst: vr 17 aug, 2018 10:17
door Penguin
Hier stond: "Sluiten je klepjes onder je raam nog goed af?"

Maar jij hebt al een puma :D

Mogelijks de dichting tussen raam en schutbord. Daar had ik ook last van, maar aan de linker kant

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Geplaatst: vr 17 aug, 2018 13:54
door Landy Bean
Ik heb in Ierland altijd natte voeten gehad...
Ga ook eens de oorzaak opzoeken en aanpakken.

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Geplaatst: vr 17 aug, 2018 14:11
door De Rob
Dikwijls komt er water van tussen die alu blokjes en het schutbord/Raamkader bevestiging.Tussen die alu blokjes zit een kartonnen afdichting die nog al eens niet afdicht.Langs de bouten die links rechts naast het dahsbord zitten komt het water dan binnen.Draai er ene uit en u zal zien wat ik bedoel.
Een andere mogelijkheid is langs het gat waar de "spindle"van de ruitenveger door de bulkhead komt.
ik heb verleden week er nog een dashboard uit gehaald van een 130 tdci om de linkse spindle te vervangen.één en al roest onder de raamkader/dashboard en afbladerende verf.
Bij mijn 130tdci had ik ook een kapotte spindle toen ik hem hier kocht.Juist hetzelfde...toen ik alles met perslucht achter het dashboard wilde stofvrij maken ....vlogen de pellen verf in het rond en had ik naakte ijzerplaat.Heb er dan vooraleer terug alles te monteren een bus "Dinitrol" achterdoor geblazen.Mijn vloermatten blijven kurkdroog.....ook als het regent.
Rob

Re: druppels aan koppelingspedaal en gas

Geplaatst: wo 22 aug, 2018 09:31
door Ides
De Rob schreef: vr 17 aug, 2018 14:11 Dikwijls komt er water van tussen die alu blokjes en het schutbord/Raamkader bevestiging.Tussen die alu blokjes zit een kartonnen afdichting die nog al eens niet afdicht.Langs de bouten die links rechts naast het dahsbord zitten komt het water dan binnen.Draai er ene uit en u zal zien wat ik bedoel.
Een andere mogelijkheid is langs het gat waar de "spindle"van de ruitenveger door de bulkhead komt.
ik heb verleden week er nog een dashboard uit gehaald van een 130 tdci om de linkse spindle te vervangen.één en al roest onder de raamkader/dashboard en afbladerende verf.
Bij mijn 130tdci had ik ook een kapotte spindle toen ik hem hier kocht.Juist hetzelfde...toen ik alles met perslucht achter het dashboard wilde stofvrij maken ....vlogen de pellen verf in het rond en had ik naakte ijzerplaat.Heb er dan vooraleer terug alles te monteren een bus "Dinitrol" achterdoor geblazen.Mijn vloermatten blijven kurkdroog.....ook als het regent.
Rob
Zeeeer nuttige info.
Inderdaad langs de raamkader blokjes is meest logisch.
Bij mij ook geroeste bouten te zien aan de binnenkant.

Dat van de ruitenwissers ga ik dus deze winter ook moeten nakijken, nice to know :mrgreen:

Ides