Defender TD5 ABS/TC waarschuwingslicht

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
MathiasT
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 13:26
lrocb_lidnr: 0

Defender TD5 ABS/TC waarschuwingslicht

Ongelezen bericht door MathiasT »

Hey LR kenners!

Ik heb een Defender TD5 (2000)..
Nu zit ik met het volgende probleem, op het dashboard branden het ABS en TC lichtje..

https://ibb.co/g6brRT ( Link is mijn foto )

Vervolgens heb ik de wagen aan een scanner verbonden, en al snel kwam ik bij één telkens terugkerende melding..

Front left sensor electrical failure..
https://ibb.co/chhWRT ( Link is mijn foto )

Dus het eerste wat ik gedaan heb is een nieuwe sensor besteld en die gestoken links voor..
Na een testrit ( lichtjes bleven aan ) en nog eens een reset met de reader blijven de lichtjes branden..
De DTC code kan ik perfect wissen, de lichtjes gaan wel niet uit. En van zodra dat ik terug de codes lees is dezelfde fout code daar onmiddelijk terug..

Iemand die weet wat te doen of waar te kijken?
Thanks!
Mathias.
Land Rover Defender TD5
Land Rover Series IIA
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Defender TD5 ABS/TC waarschuwingslicht

Ongelezen bericht door De Rob »

En u heeft geen overdreven speling op de rollagers??.Is wel niet een elektrisch probleem....maar toch het meest voorkomende waarom de lichtjes oplichten.Ook alle andere sensoren nakijken of die nog wel volledig tot aan het randje er in zitten.1mm niet diep genoeg is al genoeg om een foutmelding te krijgen .
Rob
Gebruikersavatar
MathiasT
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 13:26
lrocb_lidnr: 0

Re: Defender TD5 ABS/TC waarschuwingslicht

Ongelezen bericht door MathiasT »

Thnx voor de reply!
Nee, ik merk niet onmiddellijk speling die abnormaal is.. Mss wat overdreven om volledige demontage te gaan doen om de staat en alles na te gaan?
Voor ik de nieuwe sensor geplaatst heb, (helemaal bij het begin van de lichtjes) heb ik alle sensoren gecheckt en die waren allemaal oké..
Dat is natuurlijk wel al even geleden dus ga alle sensoren zo snel mogelijk nog eens controleren, en post dan terug..
Mathias.
Land Rover Defender TD5
Land Rover Series IIA
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Defender TD5 ABS/TC waarschuwingslicht

Ongelezen bericht door Escape »

Kabels eens nameten, als daar een slecht contact of breuk in zit, zal een nieuwe sensor ook geen signaal geven.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Plaats reactie