Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

:? Geen idee al heel de dag duizelig en koppijn mss van de brake cleaner
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Geen idee al heel de dag duizelig en koppijn. Mss van de brake cleaner :?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door Penguin »

Dat zit er dik in
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Een range rover as zou da lukken?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2340
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door Wolf »

om dat spel hier te volgen, moet je regelmatig zappen tussen Xrover en Lrocb 8)
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Inderdaad probeer goed te begrijpen waaraan ik begin.
Echter mijn commentaren zijn meestal hetzelfde. Momenteel raad aan het opvolgen om andere as te steken.
Dus nu hiervoor aan het zoeken.
Wat ik heb begrepen van met verschillende mensen te spreken is dat volgende zouden lukken:
As disco
As range rover ( mss gevonden echter remmen dienen ook gereviseerd te worden)
As 300 TDI

Liefste zou ik op defender stukken willen blijven. Kwestie dat het een ras echte defender blijft :D

Echter op mijn vragen van mijn huidige steekassen en dergelijke nog geen antwoord op gekregen. En nog altijd geïnteresseerd voor zelf al heb ik andere as kwestie van bij te leren.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door Penguin »

Wolf schreef: zo 22 apr, 2018 19:49 om dat spel hier te volgen, moet je regelmatig zappen tussen Xrover en Lrocb 8)
was is xrover ? :twisted:
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Penguin schreef: zo 22 apr, 2018 20:16
Wolf schreef: zo 22 apr, 2018 19:49 om dat spel hier te volgen, moet je regelmatig zappen tussen Xrover en Lrocb 8)
was is xrover ? :twisted:
Een onbestaand iets :crazy:
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2340
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door Wolf »

Hmmm, zou dat een andere baudts zijn die daar met een remconversie-item bezig is? :D 8)
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Toeval bestaat hè :lol:
Maar betwijfel het
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Dit weekend schokdempers losgehaald om as te vervangen met deze van een disco 1 echter bij het losmaken van moeren onder aan de schokdemper op wat problemen gestuit (roest) uiteindelijk los gekregen echter heb gezien dat op 1 van de schokdemper van de draad bijna niets meer zichtbaar of voelbaar is. is er een manier om deze te herstellen? schokdemper is namelijk nog goed en zou zonde zijn om deze reeds nu al te vervangen.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Bij loshalen van schokdemper achteraan op probleempje gestoten (moer onderaan aan as was vastgeroest).
Heb deze uiteindelijk losgekregen echter heb gezien dat de draad zo goed als verdwenen is. iemand een manier om dit op te lossen; je voelt nog wat ribbels als je erover gaat echter pak minder als andere kant.
Schokdemper is nog in zeer goede staat dus zou het zonde vinden om deze te moeten vervangen;

Ondertussen ook tweedehands as gevonden van een disco 1 200 TDI. Ben deze nu wat aan het opkuisen en alles aan het nakijken. Binnen in de as wel wat smurrie. (Vrees mengeling van olie en water). Hoe kan je het beste een as langs de binnen kant uit kuisen?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Ok onder tussen begonnen;
even een kleine update:

Discovery 1 as gekocht zoals jullie reeds weten. volledige gekuist en uit elkaar gehaald en ondertussen weggedaan om te zandstralen zodat deze een nieuwe laag verf kan krijgen (of meerdere :D ).

Ondertussen oude as van Defender gehaald. hierbij wel draad van 1 van de schokdempers onderaan beschadigd. Gisteren geprobeerd om deze opnieuw te trekken en gelukt tot mijn grote opluchting.

En ondertussen zijn ook alle stukken aangekomen voor de nieuwe as.


foto's tot nu toe te bezichtigen op:
https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Hiebij foto's van de vooruitgang https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8

As staat er ondertussen op echter twee problemen vroeg me af of iemand me kan verder helpen:
- bij het ontluchten van de remmen heb ik precies telkens een verlies van druk als ik op het einde van de pedaal kom. Als ik pedaal half indruk dan blokkeren de remmen vanachter als ik ze verder indruk dan kan je de wielen vanachter weer bewegen. Lijkt me niet normaal :-s vanvoor blijven ze wel geblokkeerd. Komt geen lucht meer uit bij het ontluchten. Iemand een idee?

- wat voor draad zit er in wheelhub om steekassen vast te maken? Wou oude bouten gebruiken van vorige as met trommelremmen echter passen er precies niet in. Zou dit hetzelfde moeten zijn? Anders is draad mss kapot en kan ik er een nieuwe proberen te trekken? Of kan het zijn dat dit andere soort draad is?

Thx for the help.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Gisteren test rit gedaan . Zoals je kan zien heeft het lang geduurd eer de wagen terug op de baan is geraakt met al het bijkomend werk dat erop is gebeurt.
Echter remmen werken toch precies niet naar behoren.
Uiteindelijk een disco as onder gezet met schijfremmen. As volledig gereviseerd. nieuwe klauwen, blokken en schijven onder.

Alle remmen ontlucht ook vooraan en olie volledig veranderd.
Echter bij het remmen op de baan zijn deze ook maar zwakjes.

Ik heb gezien dat indien ik de wagen op de brug zet en we rempedaal indrukken dat de achter remmen blokkeren wanneer de pedaal ongeveer in het midden is echter wanneer je de pedaal verder indrukt verliest deze vanachter precies druk en kan je de banden terug bewegen met pedaal volledig tegen de vloer.

Vooraan blijven wielen geblokkeerd. Zitten zoeken voor een lek in de leidingen echter niets gevonden.

Iemand een idee?
was nog aan het volgende aan het denken:
- kapotte master brake cylinder,
- kapotte rem servo :S

of zie ik iets over het hoofd met mijn conversie naar schijfremmen dat dit kan verklaren :S
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3559
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door Henk »

Heb je een remkrachtverdeler steken? Zit normaal rechts op chassis net voor de bulkhead.
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door De Rob »

Na ombouw van trommels naar schijfremmen moet men ook de hoofdremcilinder van een tdi plaatsen.Ook de rembooster want de montagegaten van een tdi hoofdremcilinder staan niet in dezelfde lijn als van een nad of td.
Bij een volledige revisie van een remsysteem zal men de eerste dagen steeds een sponziger gevoel hebben.......(zelfs na twintig keer ontluchten).welk verdwijndt eens de remblokken zich hebben aangepast aan de remschijven.Maar met de oude hoofremciilinder van een trommelas zal de slag steeds te diep gaan.
Men moet ook zekers zijn dat alle remflexibels nog genoeg remolie doorlaten.Oude flexibels durven van binnen verduurd geraken.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Welke part numbers hebben de ze?

Henk hoe ziet die verdeler eruit?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Henk schreef: vr 19 apr, 2019 12:50 Heb je een remkrachtverdeler steken? Zit normaal rechts op chassis net voor de bulkhead.
Dag Henk,
dit bedoel je?

Afbeelding

Waarom vraag je dit? Denk je dat dit een oorzaak kan zijn?
De Rob schreef: vr 19 apr, 2019 12:56 Na ombouw van trommels naar schijfremmen moet men ook de hoofdremcilinder van een tdi plaatsen.Ook de rembooster want de montagegaten van een tdi hoofdremcilinder staan niet in dezelfde lijn als van een nad of td.
Bij een volledige revisie van een remsysteem zal men de eerste dagen steeds een sponziger gevoel hebben.......(zelfs na twintig keer ontluchten).welk verdwijnt eens de remblokken zich hebben aangepast aan de remschijven.Maar met de oude hoofremciilinder van een trommelas zal de slag steeds te diep gaan.
Men moet ook zekers zijn dat alle remflexibels nog genoeg remolie doorlaten.Oude flexibels durven van binnen verduurd geraken.
Rob
Dag Rob,

toevallig partnumbers van deze stukken? in parts catalogus wordt er precies geen onderscheidt gemaakt tussen ninety en 200TDI;
Bij onluchten komt er toch redelijk vlot olie door dus denk niet dat er ergens obstructie zit in de buizen. Het enigste flexibele stuk is dat klein stukej dat de leiding op chassis verbind met leiding op as.

Heb momenteel deze steken. weet niet of je dit op zicht kan zien.

Afbeelding
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

op aanraden van Rob heb ik een brake booster en remcilinder van een TDI gestoken. (Bij hem gaan ophalen).
Echter bij het installeren heb ik gezien dat deze cilinder pak kleiner is dan de vorige waardoor de remleidingen nu te ver uitkomen. Teveel ook om voorzichtig te verbuigen.

Iemand een idee dat indien ik de remleidingen vervang naar deze van 200 TDI of dit moet werken? Kent iemand toevallig ook de part nummers of hebben ze toevallig thuis iets liggen.

Volgens mij gaat het om 3 leidingen. ( naar rechter wiel, naar bakje op chassis balk dat naar de achter remmen gaat, en eentje naar linker wiel (is een nieuwe want deze stond niet op de vorige remcilinder hier werd dit pas later vertakt).
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 857
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Conversie trommelremmen naar schijfremmen

Ongelezen bericht door baudts »

Ondertussen heb ik nieuwe leiding gekocht. En ga ik eens proberen om deze zelf te buigen en zo nieuwe leidingen te maken.
Vraag me juist af voor de uiteindes weet iemand welke maten dit zijn? ik denk m10x1 voor de mannelijke. echter zou ook moeten weten hoelang deze moeten zijn. Gezien je hier veel soorten in hebt. Voor de vrouwtje ook geen idee (deze gaan naar de flexibele aan de voorwielen)

ik kan niet kijken naar de oude gezien deze van het de vorige remcilinder kwamen.
iemand dit ooit al gedaan?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie