def master clutch master cylinder miserie

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door warci »

Het is nu al de 3de keer op een jaar dat mijn master cylinder naar de vaantjes is. Het is altijd hetzelfde wat faalt: het kleine rubberke dat het potteke afsluit wanneer je je pedaal induwt. Al eens een revisiekit gestoken en dan pomp integraal vernieuwd. Het is al mijn 2de pomp op een jaar of 5 denk ik.
Is er geen truuk om die wat langer te laten meegaan? Wat doe ik verkeerd? 't is onbegrijpelijk: op de series staat dezelfde en die lijkt toch wel veel langer mee te gaan!!
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door Vogler »

Heb je een merk gestoken of blauwe producten? ik heb de mijne (Td5) twee jaar geleden vervangen door eentje van TRW, doet het nog steeds goed.
Heb je het rempedaal goed afgesteld? Normaal zou het niet kunnen gebeuren in een gevuld circuit, maar wanneer je het pedaal ten einde duwt bij het draineren van het systeem, dan gaat de zuiger zo goed als stuk. Was niet veel voor nodig, BTDT.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door De Rob »

Zekers geen Replica's gebruiken...Heb enkele jaren geleden alles wat ik hier had liggen van deze pompjes in "witte" doosjes op de schroot gegooid.
Heeft een tijd geweest dat deze in TRW verpakking ook dergelijk spul in stak.De merktekens van TRW stonden er vaag nagemaakt in afgebeeld.Nu sinds ik toendertijd een kwade mail heb verstuurd zitten er de juiste spullen in.
Rob
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door warci »

Is idd lucas/trw spul, die les had ik al geleerd :) een wit product waar de draad van de leiding verkeerd getapt was en de behuizing een klein beetje was gebarsten toen ik ze er in vees, ook een toffe om te troubleshooten.
Maar Vogler, wat je daar zegt is misschien wel van toepassing, ik laat de pedaal gewoon tot op het einde gaan, ik wist niet dat dat niet mocht. Misschien dat die dus al half om zeep gaat tijdens het purgeren.
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door warci »

Tiens, het wordt steeds vreemder: de binnenkant van de pomp is serieus gekrast en de olie zit vol aluminiumpartikels. De achterkant van de pomp waar de kleine dichting tegen af sluit lijkt vol puttekes. De rubbers zijn wel nog goed.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: def master clutch master cylinder miserie

Ongelezen bericht door Vogler »

warci schreef: di 20 mar, 2018 09:10 Maar Vogler, wat je daar zegt is misschien wel van toepassing, ik laat de pedaal gewoon tot op het einde gaan, ik wist niet dat dat niet mocht. Misschien dat die dus al half om zeep gaat tijdens het purgeren.
Normaliter stel je het einde van de slag wel af dmv een stelschroef, hangt een beetje af van het type waar die zit.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Plaats reactie