gloeibougie

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
kede
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 20:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle
Contacteer:

gloeibougie

Ongelezen bericht door kede »

Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gloeibougie voor mijn series 3 diesel van 1979, er zitten er 3 in: Beru 199m 10.5v
en ene de Champion ch 45 17v en deze moet natuurlijk vervangen worden omdat alles aan 12v parrallel aangesloten is.
Zoek ik op de gloeibougie voor deze series dan kom ik uit op draad M12 x 1,25, als ik een gloeibougie meet die er nu in zit meet ik de buitendiameter van de draad 13,8 mm, kan iemand dit oplossen voor mij aub?

Grt kede
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: gloeibougie

Ongelezen bericht door De Rob »

kede schreef: do 01 feb, 2018 12:07 Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gloeibougie voor mijn series 3 diesel van 1979, er zitten er 3 in: Beru 199m 10.5v
en ene de Champion ch 45 17v en deze moet natuurlijk vervangen worden omdat alles aan 12v parrallel aangesloten is.
Zoek ik op de gloeibougie voor deze series dan kom ik uit op draad M12 x 1,25, als ik een gloeibougie meet die er nu in zit meet ik de buitendiameter van de draad 13,8 mm, kan iemand dit oplossen voor mij aub?

Grt kede
Uw wagen is 24 volt.?
Rob
Gebruikersavatar
kede
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 20:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle
Contacteer:

Re: gloeibougie

Ongelezen bericht door kede »

Hallo Rob,

Het is gewoon een 12 volt systeem, maar kom er na jaren achter dat er ene andere in zit, denk dat deze met starten iets minder moet zijn.
Maaaar als ik zoek naar een gloeistift vind ik er alleen met M12 x 1,25 mm voor een 2.25 diesel, en die er hier inzitten zijn met een diameter van 13,8mm, zou dat M14 kunnen zijn?
Is het zo dat er vroeger een grotere diameter van gloeistift gebruikt is?
Als ik zoek naar de andere, de Beru 199m 10,5v; vind ik ze alleen met M12 dus.
En welke van 10,5V met grotere diameter moet er nu eigenlijk in?

Grt Kede
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: gloeibougie

Ongelezen bericht door zeerover »

Ik weet niet hoe je zoekt maar de Beru GV 199 is M14 X 1,25. Kijk eens of deze in alle gaten kan geschroefd worden.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
kede
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 nov, 2007 20:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: meerle
Contacteer:

Re: gloeibougie

Ongelezen bericht door kede »

Hoi Zeerover,

Bedankt voor de moeite, en waarom heb ik da zelf niet gevonden, hij is al besteld en komt morgen binnen.

grt Kede
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: gloeibougie

Ongelezen bericht door zeerover »

kede schreef: ma 05 feb, 2018 15:09 Hoi Zeerover,

Bedankt voor de moeite, en waarom heb ik da zelf niet gevonden, hij is al besteld en komt morgen binnen.

grt Kede
Graag gedaan. ;)
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Plaats reactie