Schuiframen one ten

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
kurt1971
Berichten: 107
Lid geworden op: do 31 aug, 2017 19:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Rijkevorsel

Schuiframen one ten

Ongelezen bericht door kurt1971 »

Hallo,
De ramen in mijn one ten rammelen als gek.
Vervang je dan rubbers?
Hoe begin je daar best aan?
Thanks
Kurt
110 Tithonus 2.5 NA diesel Softtop ex MOD
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Schuiframen one ten

Ongelezen bericht door Vogler »

In onze hardtop met de ramen zoals je ze ook achterin pickups vindt ('truck cab window') heb ik bij een deel van de ramen de viltjes vervangen door U-rubbers met een viltlaagje van woolies.co.uk. 'Gewoon' met wat gepriegel en gepruts de rubber in het kanaal geschoven en met het raam heen en weer 'meegetrokken', ongeveer zoals beschreven op http://www.nickslandrover.co.uk/defende ... placement/ en met hetzelfde spul. Ik heb dan naderhand nog wel enkele afwateringsgaatjes geprikt waar die ook in het frame voorzien zijn.
Het is net als het LR vilt een goeie kweekbodem voor mos en kleine plantjes. Als ik me het goed herinner is de officiele aanpak van Landrover rivetten uitboren, alles demonteren en weer met nieuwe viltjes plaatsen.

Edit: het past allemaal trouwens wat te goed, want ik moet de ramen aanduwen om de grendel te kunnen uitschuiven. Die is dan weer van peperkoek gemaakt, dus de helft is alweer kapot. Waarschijnlijk het duurste stuk plastiek in onze Defender...

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Schuiframen one ten

Ongelezen bericht door Henk »

Dichtspuiten met siliconenkit
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie