Aandrijflijn Defender
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Aandrijflijn Defender
Heren,
Op 1 van mijn defenders (200 tdi) heb ik teveel speling naar mijn goesting tijdens het rijden (wisselende belasting).
Wat is aanvaardbaar?
A tov B zou toch moeten ideal 0 zijn als de difflock ingeschakeld is.
(is niet het geval, bijna een 3/16 van een toer verschil).
F tov C .... graden (als je E geblokkeerd zet)
E tov F .... graden (als je C blokkeerd)
C tov F .... graden (als je E en F blokkeerd)
Bij Ashcroft kun je deze opties kiezen bij een LT230
* Sleeved casing => wat is dit?
* heavy duty cross pin => wat is dit?
Ik ga er deze week nog eens onder liggen, en zou dan willen weten war mijn problem zit.
Groeten,
Ides
Op 1 van mijn defenders (200 tdi) heb ik teveel speling naar mijn goesting tijdens het rijden (wisselende belasting).
Wat is aanvaardbaar?
A tov B zou toch moeten ideal 0 zijn als de difflock ingeschakeld is.
(is niet het geval, bijna een 3/16 van een toer verschil).
F tov C .... graden (als je E geblokkeerd zet)
E tov F .... graden (als je C blokkeerd)
C tov F .... graden (als je E en F blokkeerd)
Bij Ashcroft kun je deze opties kiezen bij een LT230
* Sleeved casing => wat is dit?
* heavy duty cross pin => wat is dit?
Ik ga er deze week nog eens onder liggen, en zou dan willen weten war mijn problem zit.
Groeten,
Ides
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Aandrijflijn Defender
Sleeved casing:
Dat kleine gat in het midden is voor de 'interim pin" te lageren en die kan met de jaren uitlubberen en lekken.
Omdat op te vangen zetten ze daar een stalen bus in
Kijk ook eens hier: http://www.syncrogearboxes.com/shop/lt2 ... fer-box-2/
Dat kleine gat in het midden is voor de 'interim pin" te lageren en die kan met de jaren uitlubberen en lekken.
Omdat op te vangen zetten ze daar een stalen bus in
Kijk ook eens hier: http://www.syncrogearboxes.com/shop/lt2 ... fer-box-2/
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Dergelijke heb ik er gemonteert vijf op voorraad...met alle ratio"s ....zelfs met ATB in.Henk schreef: ↑wo 17 jan, 2018 16:19 Sleeved casing:
Dat kleine gat in het midden is voor de 'interim pin" te lageren en die kan met de jaren uitlubberen en lekken.
Omdat op te vangen zetten ze daar een stalen bus in
Kijk ook eens hier: http://www.syncrogearboxes.com/shop/lt2 ... fer-box-2/
Rob
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Aandrijflijn Defender
Rob, wat doet zo'n ATB op de remtestbank op de control?
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Als leerproject ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van een LT230 (uit een Disco 2).
Wat me hierbij opviel is dat er toch wel een beetje speling zit op de verschillende tandwielen, zeker niet veel, maar het telt wel op natuurlijk.
Ook de high/low gear selection heeft wat speling, en op de vertanding van de high-gear viel zowaar toch wel wat slijtage te bespeuren.
De low gear kant was schijnbaar nooit gebruikt.
Ruim 60 graden tussen beide uitgaande assen lijkt me echter wel veel, niet ?
Wat me hierbij opviel is dat er toch wel een beetje speling zit op de verschillende tandwielen, zeker niet veel, maar het telt wel op natuurlijk.
Ook de high/low gear selection heeft wat speling, en op de vertanding van de high-gear viel zowaar toch wel wat slijtage te bespeuren.
De low gear kant was schijnbaar nooit gebruikt.
Ruim 60 graden tussen beide uitgaande assen lijkt me echter wel veel, niet ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Ashcroft raadt in elk geval af om met een ATB op de rollenbank te gaan, en dat in vetgedrukte tekst op http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t-atb.html.
Heavy duty crosspin vervangt twee losse gekruiste asjes in het dif. Op de plek waar die assen kruisen is de helft van de doorsnede noodgedwongen weggehaald en zit dus een zwakke plek.
Je ziet ze op dit beeld bij elkaar:
Http://goo.gl/images/ni6yZW
Linksboven de standaardassen van een LT230, de anderen zijn HD crosspins. Als ik me niet vergis gaat alle trekkracht door die asjes, dus als je de bak toch zou opengooien, lijkt dit me een no-brainer!
Groeten,
Joris
J
Heavy duty crosspin vervangt twee losse gekruiste asjes in het dif. Op de plek waar die assen kruisen is de helft van de doorsnede noodgedwongen weggehaald en zit dus een zwakke plek.
Je ziet ze op dit beeld bij elkaar:
Http://goo.gl/images/ni6yZW
Linksboven de standaardassen van een LT230, de anderen zijn HD crosspins. Als ik me niet vergis gaat alle trekkracht door die asjes, dus als je de bak toch zou opengooien, lijkt dit me een no-brainer!
Groeten,
Joris
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob
Laatst gewijzigd door De Rob op do 18 jan, 2018 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Vogler schreef: ↑wo 17 jan, 2018 22:31 Ashcroft raadt in elk geval af om met een ATB op de rollenbank te gaan, en dat in vetgedrukte tekst op http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t-atb.html.
Heavy duty crosspin vervangt twee losse gekruiste asjes in het dif. Op de plek waar die assen kruisen is de helft van de doorsnede noodgedwongen weggehaald en zit dus een zwakke plek.
Je ziet ze op dit beeld bij elkaar:
Http://goo.gl/images/ni6yZW
Linksboven de standaardassen van een LT230, de anderen zijn HD crosspins. Als ik me niet vergis gaat alle trekkracht door die asjes, dus als je de bak toch zou opengooien, lijkt dit me een no-brainer!
Groeten,
Joris
Die heavy duty cross pin is gewoon die van een Salisbury achterdif....is gewoon een idee van Ashcroft....dat ik jaren geleden als eens uitgeprobeert heb....en die vier benen zijn in feite te kort.Die komen niet zo ver als die lossen pinnen..
Rob
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
60° ....dan zitten er geen koperen shimms meer in uwe middendiff.Koper schilfers in uw olie vindt ge dan.Op de tanden daar komt geen speling op...wel op de schuif van high naar low.Peter Puma schreef: ↑wo 17 jan, 2018 21:26 Als leerproject ben ik afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van een LT230 (uit een Disco 2).
Wat me hierbij opviel is dat er toch wel een beetje speling zit op de verschillende tandwielen, zeker niet veel, maar het telt wel op natuurlijk.
Ook de high/low gear selection heeft wat speling, en op de vertanding van de high-gear viel zowaar toch wel wat slijtage te bespeuren.
De low gear kant was schijnbaar nooit gebruikt.
Ruim 60 graden tussen beide uitgaande assen lijkt me echter wel veel, niet ?
Rob
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Aandrijflijn Defender
Ik hoopte al dat de je er zo'n positieve ervaring over hebt. Ik ga ook 1 monteren in de toekomst en misschien ook in de td4.De Rob schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:25
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
- Henk
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Aandrijflijn Defender
De Rob schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:25
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob
We praten toch over de ATB in de tussenboite of niet?
Deze: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -diff.html
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Aandrijflijn Defender
Ik wel.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Oooh, ook interessant projectje voor op school ;-).
Maar accepteert de keuring dat allemaal wel? Ik dacht dat aanpassingen aan de aandrijflijn sowieso afgekeurd werden?
Maar accepteert de keuring dat allemaal wel? Ik dacht dat aanpassingen aan de aandrijflijn sowieso afgekeurd werden?
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Moa jooaaa!!!datteHenk schreef: ↑do 18 jan, 2018 21:34De Rob schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:25
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en HD flenzen/steekassen dan is het pas af.
Na de uitgesleten shafts die ik bijhoud geteld te hebben zou ik er in 2017 49 LT 230 gereviseerd hebben.
Zal mijn zoon eens vragen of hij hier foto's wil plaatsen die ik tijdens de revisie en plaatsing ATB heb genomen.
Rob
We praten toch over de ATB in de tussenboite of niet?
Deze: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -diff.html
Rob
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Ga dit weekend eens kijken als ik de tussenbak er vanonder krijg?
Of toch ten minste de olie controleren.
Ides
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Rob,De Rob schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:25
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en Rob
"het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenstuk van Ashcroft", wat bedoel je hiermee?
Is dat die HD cross pin? Of nog iets anders?
Ides
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Is alleen voor 2,4 en 2,2tdci= overgangstuk van boite naar tussenbak .MT82 output shaft..bij ashcroft op de site.Ides schreef: ↑vr 19 jan, 2018 17:26Rob,De Rob schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:25
Verboden op een rollentestbank volgens de site van Ashcroft
Maar ik denk ...als ge uw tussenbak in zijn vrij zet dat het wel kan .
ik heb nu een week geleden ene 130 tdci 2,4 afgeleverd met zo iets in en heb er in't groot een papier ingelegd voor de gebruiker wat er op de t.c moet gebeuren.
Terzelfder tijd heb ik ook het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenbak van Ashcroft gemonteert.Heb die nu ook op voorraad .
Met ATB rijd hij gans anders....geen aandrijflijn speling.over speling in de assen daar spreek ik hier niet over.Als daar nu ook ATB's zouden inzitten en Rob
"het bewuste verbeterde tussenstuk(prachtig) boite tussenstuk van Ashcroft", wat bedoel je hiermee?
Is dat die HD cross pin? Of nog iets anders?
Ides
Rob
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 14 mei, 2012 10:36
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brasov, Roemenie
- Contacteer:
Re: Aandrijflijn Defender
Rob,
Net gelezen op de website van Ashcroft.
Ziet er logisch uit.
De bewuste "wear" door het drooglopen, kun je dit vaststellen zonder iets open te doen?
Of gewoon de bak er van onder en kijken?
De 130 is mijn daily driver namelijk he.
Groeten,
Ides