LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door zeerover »

Met al die inbouw van 200 en 300TDI motoren in Ninety's, Oneten's en One2seven is het misschien interessant om te melden dat je de discobak niet moet weggooien. Namelijk de LT77 van de 200TDI heeft een langere 5de waardoor het iets rustiger rijden is op de snelweg. Aan de positie van de motor doen we best niks deze zit het best bij het eerste ontwerp. Dus maken we van de discobak en defenderbak. Eerst en vooral moeten we onze oude 50A bak demonteren want we hebben het schakelmechanisme nodig en de extension waar de 5de inzit samen met het schakelmechanisme en de schakelring van de 5de. Dan gooien we de waardeloze discobak uiteen om het schakelmechanisme van de 50A in te bouwen en de extension van de 50A erop te zetten. Let op bij de disco bak met een H op einde moet ook de schakelvork van de eerste en 2de versnelling van disco gebruikt worden. Maar voordat we dat kunnen doen moeten we de ingaande as vervangen voor een defender type FTC1428. Best alle lagers vervangen, dus moet je de juiste sims steken. Vergeet niet de korte aandrijving van de oliepomp te gebruiken. Als laatste even de 2de "5" veranderen in een "6" ;) en je hebt 200tdi bak 56A. Het enige verschil is dat het oliepompje wat kleiner is.
Hopelijk heeft iemand iets aan deze informatie, ik had foto's gemaakt maar ik ben ze kwijt. Als ik nog eens een bak aanpas zal ik ze nog eens maken.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef: vr 12 jan, 2018 20:00 Met al die inbouw van 200 en 300TDI motoren in Ninety's, Oneten's en One2seven is het misschien interessant om te melden dat je de discobak niet moet weggooien. Namelijk de LT77 van de 200TDI heeft een langere 5de waardoor het iets rustiger rijden is op de snelweg. Aan de positie van de motor doen we best niks deze zit het best bij het eerste ontwerp. Dus maken we van de discobak en defenderbak. Eerst en vooral moeten we onze oude 50A bak demonteren want we hebben het schakelmechanisme nodig en de extension waar de 5de inzit samen met het schakelmechanisme en de schakelring van de 5de. Dan gooien we de waardeloze discobak uiteen om het schakelmechanisme van de 50A in te bouwen en de extension van de 50A erop te zetten. Let op bij de disco bak met een H op einde moet ook de schakelvork van de eerste en 2de versnelling van disco gebruikt worden. Maar voordat we dat kunnen doen moeten we de ingaande as vervangen voor een defender type FTC1428. Best alle lagers vervangen, dus moet je de juiste sims steken. Vergeet niet de korte aandrijving van de oliepomp te gebruiken. Als laatste even de 2de "5" veranderen in een "6" ;) en je hebt 200tdi bak 56A. Het enige verschil is dat het oliepompje wat kleiner is.
Hopelijk heeft iemand iets aan deze informatie, ik had foto's gemaakt maar ik ben ze kwijt. Als ik nog eens een bak aanpas zal ik ze nog eens maken.

Er was toch een conversie stuk te vinden om in te bouwen op de schakelstang in de lt 77 Disco I. Zodat het schakelmechanisme van een Defender er zo maar op paste.Ik heb dit gezien op de Lr show in Peterborough.
Ik heb ook ooit in de vorige eeuw dergelijke bakken omgebouwd zoals u beschrijft.Maar in het laatste alu gedeelte van de bak is er geen brug ingegoten waar dat die bij een Defender lt77wel is.
Rob
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door zeerover »

Daarom dat ik deze van de oude ninety oneten bak gebruik. Die conversie stukken zou ik niet gebruiken, die brug zit er niet voor niks in, er komt trouwens redelijk wat kracht op de schakelstang bij een (pre) defender (Longstick)
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door zeerover »

Er zijn al tekorten bij Ashcroft.
Please note that, due to parts availability, we are currently unable to offer the LT77 Defender suffix G or H gearboxes. As an alternative you could consider upgrading to the direct fit R380 replacement.
We are also very low on other LT77 50a variant core. It may be that we may not be able to supply at the time of ordering. In this instance, if feasible to do so, it may be necessary to rebuild your own unit.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef: di 16 jan, 2018 14:14 Er zijn al tekorten bij Ashcroft.
Please note that, due to parts availability, we are currently unable to offer the LT77 Defender suffix G or H gearboxes. As an alternative you could consider upgrading to the direct fit R380 replacement.
We are also very low on other LT77 50a variant core. It may be that we may not be able to supply at the time of ordering. In this instance, if feasible to do so, it may be necessary to rebuild your own unit.
Dan zal ik met newburry sort out zoals gebruikelijk nog eens bij Ashcroft passeren.Heb hier nog wat kilo's van die nrs liggen...allemaal gedemonteert maar kompleet
50A,51A,56A..ik had Dave dit de laatste keer al eens gezegd wat ik allemaal had liggen.breng maar mee zei hij .
Rob
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door zeerover »

Ondertussen een aangepaste versnellingsbak (van 55A naar 56A) in mijn wagen gestoken. Wat een verschil die langere 5de. De wagen is veel rustiger. :D
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door zeerover »

De Rob schreef: wo 17 jan, 2018 11:14
zeerover schreef: di 16 jan, 2018 14:14 Er zijn al tekorten bij Ashcroft.
Please note that, due to parts availability, we are currently unable to offer the LT77 Defender suffix G or H gearboxes. As an alternative you could consider upgrading to the direct fit R380 replacement.
We are also very low on other LT77 50a variant core. It may be that we may not be able to supply at the time of ordering. In this instance, if feasible to do so, it may be necessary to rebuild your own unit.
Dan zal ik met newburry sort out zoals gebruikelijk nog eens bij Ashcroft passeren.Heb hier nog wat kilo's van die nrs liggen...allemaal gedemonteert maar kompleet
50A,51A,56A..ik had Dave dit de laatste keer al eens gezegd wat ik allemaal had liggen.breng maar mee zei hij .
Rob
Ik zoek nog een achterste behuizing (alu. gedeelte)
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: LT77 Discobak bruikbaar voor Ninety Oneten, ja.

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef: za 17 feb, 2018 11:36
De Rob schreef: wo 17 jan, 2018 11:14
zeerover schreef: di 16 jan, 2018 14:14 Er zijn al tekorten bij Ashcroft.
Please note that, due to parts availability, we are currently unable to offer the LT77 Defender suffix G or H gearboxes. As an alternative you could consider upgrading to the direct fit R380 replacement.
We are also very low on other LT77 50a variant core. It may be that we may not be able to supply at the time of ordering. In this instance, if feasible to do so, it may be necessary to rebuild your own unit.
Dan zal ik met newburry sort out zoals gebruikelijk nog eens bij Ashcroft passeren.Heb hier nog wat kilo's van die nrs liggen...allemaal gedemonteert maar kompleet
50A,51A,56A..ik had Dave dit de laatste keer al eens gezegd wat ik allemaal had liggen.breng maar mee zei hij .
Rob
Ik zoek nog een achterste behuizing (alu. gedeelte)
Zal in de loop van volgende week eens gaan kijken in mijn andere locatie...Zal eens bijeen tellen wat ik heb liggen.
Rob
Plaats reactie